רמי גרינברג ומשרדי להב 433 , צילומים דוברות העירייה וויקישיתוף, משטרת ישראל, CC-SA-BY-3 (להב 433)
רמי גרינברג ומשרדי להב 433 , צילומים דוברות העירייה וויקישיתוף, משטרת ישראל, CC-SA-BY-3 (להב 433)

הדפיקות בדלת והנספח הסודי: פרטים חדשים על החקירה נגד רמי גרינברג

השופט בדיון בהארכת המעצר: "קיים חשד סביר". עורך דינו של גרינברג: "הוא מקפיד בקלה כחמורה". אורי אהד: "אני מציע לנהוג באחריות ולא לחרוץ דין"

פורסם בתאריך: 11.8.22 08:40

החקירה נגד ראש עיריית פתח תקוה, רמי גרינברג, החלה לפני מספר חודשים. כך אמר נציג המשטרה בדיון אתמול (רביעי) בבית המשפט בהארכת מעצרו של גרינברג. בסיום הדיון הורה השופט על הארכת מעצרו של ראש העירייה בשישה ימים. בקשת המשטרה הייתה להאריך את המעצר בתשעה ימים. גרינברג נעצר אתמול (רביעי) בבוקר בלשכתו בעירייה בחשד לשוחד, מרמה והפרת אמונים. בהמשך היום ביקרו חוקרים במשרדי העירייה ולקחו מסמכים ומחשבים. לבית המשפט הוגש אתמול על ידי נציגי המשטרה נספח סודי.

השוטרים הגיעו לביתו של ראש העירייה אתמול בשעה 6:00 בבוקר אך בהיעדר מענה הגיעו למשרדי העירייה שם הוא אותר. יחד עם גרינברג נעצרו גם מנכ"ל העירייה יניב בניטה ושני אנשי עסקים נוספים. הארבעה נעצרו על ידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433. הם חשודים בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד, הלבנת הון ועבירות על פי פקודת מס הכנסה וחוק מס ערך מוסף.

החקירה נפתחה בעקבות חשד שבעלי עניין העבירו מאות אלפי שקלים לקמפיין הבחירות שלו ב-2018 בתמורה להבטחה שיקדם את ענייניהם הכלכליים. המשטרה טענה בדיון כי יש אינדיקציה לשיבוש חקירה. גרינברג כזכור עוכב לחקירה לפני כחודש. במשטרה טוענים כי מצויים גם חומרים שהגיעו למבקר המדינה. החקירה לפני כחודש הייתה על חשד לניסיון לגרום לפיטורי בני משפחה של פעילים בעיר באמצעות התניית העברת תקציבים למוסדות בהם עבדו אותם בני משפחה. אחד העצורים עשוי להיות עד מדינה בפרשה, כשטען שברשותו תיעוד להעברת כספים רבים לכאורה לגרינברג.

בדיון אמר נציג המשטרה כי החקירה החלה לפני כמה חודשים באופן סמוי, והצביע על מספר רב של מעורבים וחשודים. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של ראש העיר בתשעה ימים, אך כאמור השופט החליט להאריך את מעצרו בשישה ימים. "מן החומר שהוצע עולה כי קיים חשד סביר לביצוע העבירות המיוחסות לחשוד, אם כי בשלב זה מדובר כמפורט לעיל במספר רב של עבירות המיוחסות לחשוד ומצאתי לנכון להתייחס בהחלטתי לעבירות העיקריות ובהן העבירות של קבלת שוחד, קשירת קשר לביצוע פשע, מרמה והפרת אמונים והלבנת הון", אמר השופט גיל גבאי בהחלטתו, והוסיף: "שוכנעתי כי מתקיימת עילת מעצר של חשש מפני שיבוש החקירה".

עו"ד עופר ברטל ממשרד ברטל כהן, המייצג את גרינברג, מסר: "מסע הבחירות של ראש העירייה התנהל על פי חוק. דוח מפורט הוגש על כל הוצאה והכנסה למבקר המדינה ואושר על ידו. ראש העירייה עושה לילות כימים כדי להיות שליח ציבור נאמן לתושבי פתח תקוה. קשה מאוד להיות שליח ציבור בארץ הקודש וקשה ומסוכן שבעתיים להיות שליח כזה שמקפיד בקלה כחמורה. ראש העירייה עונה לכל השאלות שנשאל וימשיך לשתף פעולה עם המשטרה עד תום החקירה. הוא מבקש מכל תושבי העיר לא למהר לשפוט אותו ולהמתין בסבלנות לתום החקירה".

 

 

חבר מועצת העיר, אורי אהד, אמר: "אני מציע לכולם לא לחרוץ דין, לנהוג באחריות ולתת לרשויות החוק לפעול ולזכור כי אין אדם שהוא מעל החוק ולכולם קיימת חזקת החפות".

הרב אליהו גינת, מ"מ וסגן ראש העירייה, אמר: "אני בטוח בחפותו ומאמין בעבודת רשויות החוק".

יו"ר ועדת הביקורת וחבר המועצה, גנאדי בורשבסקי אמר: "אני יודע שהמשטרה לקחה מסמכים מהעירייה ואני יודע שיש עובדים שמתכוונים להביא חומרים נוספים. מעולם מצבנו לא היה מביש כל כך – והיו ימים רעים".

ירון קדושים שהגיש נגד גרינברג תלונה בעבר, שהייתה בין הגורמים לחקירה לפני כחודש, אמר: "חשוב לציין שהחקירה היום לא קשורה אלי, אלא היא נספח קריטי שהמשטרה בדקה מה עומד מאחורי קידום תוכניות ענק. זה לא יום שמח בכלל, זה יום עצוב שיוצאות כאלה כותרות על העיר. עיר שכל כך מתאמצת בעשור האחרון כדי לשפר את התדמית שלה במשך שנים רבות והצליחה להתפתח מאוד הודות למאמצי ראשי הערים לדורותיהם. זה גם לא ימים שמחים עבורי בכלל שהייתי חלק מהחקירה על העניין של הרדיפה האישית. אני רוצה להדגיש שוב שהחקירה החדשה לא קשורה אליי. אלו ימים עצובים לעיר יקרה ואהובה״.

מאורנה דוידאי ומצדוק בן משה לא התקבלה התייחסות.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אבי ובר

    לדעתי ראש העיר רמי גרינברג הוא אחד מראשי העיר הטובים בארץ אם לא המשובח שבהם.גם מרים פיינברג נעצרה ואחרי משפט ועינוי דין זוכתה.דומני ,מקווה שמתפלל שההר יוליד מקקון.יכול להיות שמדובר ברדיפה פוליטית בזירה הארצית או העירונית.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר