הדמיית רחוב יוסף ספיר, נתיבי איילון
הדמיית רחוב יוסף ספיר, נתיבי איילון

בקרוב זה מתחיל: העבודות לסלילת נת"צ פנימי ברחוב יוסף ספיר יימשכו 20 חודשים

העבודות יחולקו לשני מקטעים ויכללו פרט לסלילת הנת"צ גם החלפת ריצוף, העתקת עשרות עצים, החלפת עמודי תאורה, הטמנת תשתיות ועוד

פורסם בתאריך: 18.8.22 08:50

רחוב יוסף ספיר עומד לקראת שדרוג משמעותי: משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי איילון ובשיתוף עיריית פתח תקוה, יחלו בחודשים הקרובים בביצוע פרויקט "מהיר לעיר" ברחוב יוסף ספיר – מצומת ירקונים וכביש 40 ועד לצומת רחוב יוסף ספיר/ המכבים. הפרויקט כולל ביצוע נתיב נוסף באורך 2 ק"מ עבור נת"צ פנימי לשני כיוונים (מבלי לפגוע בתפקוד הנתיבים הקיימים), חידוש המרחב העירוני והחלפת הריצוף ואבני השפה, שדרוג והחלפת ריהוט הרחוב על התוואי, העתקת עשרות עצים ושתילת נוספים, שדרוג והחלפת עמודי התאורה ברחוב, הטמנת תשתיות חשמל וחידוש תשתיות קיימות, הצבת תחנות מתקדמות, וביצוע עבודות להנגשת התחבורה הציבורית.

כידוע, בעיר יפעלו שני קווי מטרו (מתוך 3 קווים בסה"כ) שיעברו ב-11 תחנות בעיר וכן שלושה מסלולים של הרכבת הקלה (שני מסלולים בקו האדום ומסלול נוסף בסגול) תוך יצירת קישוריות באמצעות נתיבי התחבורה הציבורית. במקטע יוסף ספיר ניתן לראות את החיבוריות באופן מוחלט: חיבור לנת"צ בר כוכבא ולתחנה המרכזית בעיר, חיבור לקו האדום של הרכבת הקלה וחיבור לנת"צ המקודם בכביש 40.

במסגרת תכנון נתיב התחב"צ הפנימי (שמאלי) ביוסף ספיר, ניתן דגש רב בפן הבטיחותי ונערך הליך הסקת מסקנות שכולל תכנון שני מקטעי חצייה בלבד (במקום 3 שהיו נהוגים בעבר) תוך מתן אפשרות לחציה רציפה. עצירת האוטובוסים תיעשה על נתיב התחב"צ עצמו ולא במפרץ שיאפשר עקיפה, הנתיב יצבע צביעת באופן ייחודי וכן יוצב רמזור המתעדף תחב"צ ושילוט רלוונטי. כמו כן, בוצעו מיפויי תוואי ונלקחו בחשבון גם צרכי העסקים בתוואי.

העבודות יתבצעו בחלוקה לשני מקטעים: מכבים – חפוטא ו-חפוטא – סגולה. משך זמן העבודות הצפוי לכל מקטע הוא כעשרה חודשים.

 

מקטע יוסף ספיר הוא המקטע השלישי במסגרת עבודות מהיר לעיר, וזאת לאחר פתיחת נת"צ טקטי בבר כוכבא בחודש נובמבר 2021 ונתיבי תחבורה ציבורית ושבילי אופניים בדרך רבין בפברואר 2022. כמו כן מדובר בדרך מרכזית בפתח תקוה, אשר מהווה ציר תנועה מרכזי המתחבר לכביש 40 מצד אחד ולתחנה המרכזית ומרכז העיר בצד השני.
מטרתו של נתיב התחבורה הציבורית הוא לאפשר נסיעה רציפה ובטוחה של אוטובוסים בציר מיועד. כיום, האוטובוסים עומדים בפקקים עם שאר כלי הרכב וכחלק מחזון העירייה ומשרד התחבורה, התחבורה הציבורית עתידה לשנות פניה ולהיות מתקדמת, מהירה ויעילה יותר. הנת"צים הם החלק המשלים של מערך התחבורה המטרופוליני המתוכנן – מטרו, רכבת קלה ורשת נתיבי תחבורה ציבורית במטרופולין.

ראש העירייה, רמי גרינברג: "הגידול באוכלוסייה, כמו גם ריבוי כלי הרכב הפרטיים, מחייבים את קידום התחבורה הציבורית. בשנים האחרונות פתח תקוה עושה קפיצת מדרגה משמעותית לקראת הנגשת העיר לתחבורה הציבורית ותחבורת המונים. בנוסף לפרויקט המדובר, אנחנו מקדמים ביתר שאת גם את תחבורת ההמונים שכוללת רכבות קלות ושני קווי מטרו שירשתו את העיר, קידום מתקני תחבורה ומערך של שבילי אופניים על פני עשרות קילומטרים בסה"כ".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר