נרות בכניסה לגן מאשה והדוב, צילום פרטי באדיבות ההורים
נרות בכניסה לגן מאשה והדוב, צילום פרטי באדיבות ההורים

הוחמר עונשה של ילנה סטרובינסקי, הסייעת מגן מאשה והדוב

סטרובינסקי הורשעה בשלושה אישומים של תקיפת קטין בגן בו גרמה אינה סקיבנקו למותה המזעזע של הפעוטה יסמין וינטה."אך בנס לא הסתיימו מעשיה באופן חמור יותר", כתב השופט

פורסם בתאריך: 13.9.22 16:44

הוחמר עונשה של הסייעת ילנה סטרובינסקי מגן מאשה והדוב בעיר, זאת לאחר שבית המשפט המחוזי מרכז, בראשות השופט שמואל בורנשטין, קיבל את ערעור המדינה על קלות העונש. בהתאם לכך, תרצה סטרובינסקי 28 חודשי מאסר בפועל, במקום 18 חודשים שנגזרו עליה בתחילה. במקביל סטרובינסקי ערערה גם היא על חומרת העונש. אולם, כאמור, בית המשפט המחוזי קיבל את טיעוני המדינה, החמיר את עונשה ודחה את הערעור שהגישה. כזכור, באותו גן נגרם גם מותה של הפעוטה יסמין וינטה ז"ל על ידי סייעת אחרת מהגן, אינה סקיבנקו, עליה נגזרו בעבר 17 שנות מאסר.

פרקליטות מחוז מרכז, באמצעות עוה"ד איריס פיקר סגל, היא שערערה לבית המשפט המחוזי על קלות העונש שהטיל בית משפט השלום בעיר על סטרובינסקי. כזכור, במסגרת הסדר טיעון, הורשעה סטרובינסקי על פי הודאתה בשלושה אישומים של תקיפת קטין על ידי אחראי ונגזרו עליה 18 חודשי מאסר בפועל ועונשים נוספים. מכתב האישום המתוקן בו הודתה סטרובינסקי עולה כי בין השנים 2015 – 2018 תקפה הנאשמת חמישה תינוקות, שהיו אז בגילאים שבין 8 חודשים ועד שנה ו-7 חודשים, במסגרת עבודתה כסייעת בגן הילדים מאשה והדוב. בנוסף, עולה כי סטרובינסקי פעלה כלפי הפעוטות כאילו היו חפצים. עוד עולה,  כי סטרובינסקי פעלה יחד עם אינה סקיבנקו, הסייעת הנוספת שגרמה למותה של יסמין וינטה ז"ל (על סקיבנקו נגזרו 17 שנות מאסר). ביחד עם סקינבנקו תקפה סטרובינסקי פעוטות נוספים בני 5 חודשים עד שנה וחצי. היא נאשמת כי בהזדמנויות שונות, היא הכאיבה להם, הניחה עליהם שמיכות עד שהתקשו לנשום ודחפה אותם.

קיראו גם:

צפו בהורים הזועמים: נפתח משפטה של הסייעת השנייה מגן מאשה והדב, ילנה סטרובינסקי

"את מפלצת". בעיניים דומעות עמדה דורינה וינטה מול ביתה של הסייעת ילנה סטרובינסקי (וידיאו)

בית המשפט התייחס גם למותה הטראגי של יסמין וינטה ז"ל שהתרחש בגן: "חשוב להבהיר שהמשיבה אינה משלמת מחיר על מעשים שלא בוצעו על ידה. מנגד, לא ניתן להתעלם מהיותה של המשיבה חלק מצוות המטפלות בגן הילדים, וכי ביצעה מעשים שבחלקם דומים לאלו שביצעה חברתה לעבודה סקיבנקו ובסמיכות זמנים להם. המשיבה הייתה שותפה ליצירת 'האקלים הטיפולי' ולשיטות 'הטיפול' שהיו נהוגות בגן, כאשר אך בנס לא הסתיימו מעשיה באופן חמור יותר".

 

השופט אף ציין את העובדה כי ייתכן שמעשיה של סטרובינסקי לא היו נחשפים כלל אם המשטרה לא הייתה אוספת את המצלמות בגן במסגרת חקירת מותה של וינטה ותוך כדי צפייה בהן נצפו גם מעשיה. עוד קבע בית המשפט כי: "הכיעור במעשי המשיבה, השפלת הפעוטות וההשפעה הפוטנציאלית והקונקרטית של מעשיה עליהם ועל בני משפחתם מחייבים תגובה עונשית הולמת".

לאור זאת, קבע בית המשפט כי אין מנוס אלא להחמיר בעונש, והביע תקווה שעונש זה ירתיע סייעות וגננות אחרות מלבצע מעשים דומים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר