גנאדי בורשבסקי ( צילום פרטי) וצדוק בן משה (צילום זאב שטרן)
גנאדי בורשבסקי ( צילום פרטי) וצדוק בן משה (צילום זאב שטרן)

צפו | ישיבת מועצה כזו עוד לא הייתה: סגן ראש העירייה הפך שולחן על חבר מועצה לצד קריאות "סמרטוטים"

זו הדוגמה של נבחרי הציבור? זה מה שקרה בישיבת המועצה: הפיכת שולחן באלימות וקריאות סמרטוטים ונבלות. בורשבסקי: "פתאום בא צדוק ומצלם אותי". בן משה: "רק ניערתי את השולחן". אהד: "אין מקום לאלימות פיזית של נבחר ציבור" | צפו בתיעוד

פורסם בתאריך: 27.12.22 13:03

חברי המועצה שהגיעו ביום שני (אתמול) לישיבה באישור תקציב העירייה לשנת 2023 ציפו לישיבה רצינית ועניינית, כראוי לדיון בנושא כה רציני. אבל הם לא ציפו לכך שבמהלך הישיבה יתפתחו דין ודברים קשים בין חברי מועצה מהאופוזיציה לבין ראש העירייה, רמי גרינברג, עד כדי כך שחבר המועצה גנאדי בורשבסקי יקרא קריאות גנאי וקללות לעבר חברי קואליציה וחבר קואליציה וסגן ראש העירייה, צדוק בן משה, יהפוך עליו שולחן. (ראו סרטון).

צפו בצדוק בן משה הופך שולחן על גנאדי בורשבסקי, ברקע נשמע קול שאומר "צלם, צלם": (צילום שרץ ברשת, פרסום לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

בורשבסקי: "גרינברג לא נותן לדבר בישיבות המועצה, גם לא לחברי קואליציה. אם מישהו מהאופוזיציה מנסה לדבר, הוא מטיף לו מוסר ומספר לו כמה הוא לא טוב. בישיבה אתמול רפי דהן פתאום דיבר. הבעתי פליאה שהוא מדבר ואז אמרתי לגרינברג 'עשית מהם סמרטוטים. כולם שותקים ואף אחד לא מדבר'. פתאום בא צדוק ומצלם אותי. הוא סגן ראש העירייה, עולה 60 אלף שקל בחודש לקופה הציבורית ואין לו בכלל סמכויות, אז הוא מצלם אותי. שאלתי אותו אם הוא מתחנף לרמי. הוא התעצבן והפך שולחן. כל הזמן הם רק מצלמים, שני העוזרים של רמי, אפילו הנהג שלו. כתבתי לעצמי הערות וראיתי שהם רוצים לצלם גם את זה".

בקואליציה אומרים שאתה קיללת.
"רמי לא נותן לדבר, סותם את הפה לכולם, לי לאורי אהד, איציק ישראל, ישראל פרידמן. גרינברג חצי שעה לכלך על אורי ולא נתן לו לדבר. חברי הקואליציה שותקים. אז אמרתי להם שהם סמרטוטים. הם הורידו את הרמה של חברי מועצה מתחת לכל ביקורת. נציג ציבור צריך לייצג את הציבור ולא ללקק לראש העירייה".

אהד אמר: "אין שום הסבר תירוץ או הצדקה לאלימות פיזית. בתקופה בה מגפת האלימות משתוללת בכבישים וברחובות אין הדעת סובלת אלימות פיזית מצד נבחר ציבור ויש להוקיע זאת בשפה ברורה וחד משמעית. קולו של גרינברג לא נשמע בעת שסגנו וחבר סיעתו העיף בכח את השולחן על חבר המועצה. אנו מלמדים את ילדינו כי אין מקום לאלימות פיזית גם כאשר מרגיזים אותך או מעליבים אותך. 25 שנים אני מכהן במועצת העיר. ידענו ויכוחים, ידענו מחלוקות וחילופי מילים אבל מעולם אף אחד לא נקט באלימות פיזית. אתמול בערב נחצה קו אדום ומסוכן מן הראוי שבן משה ייקח אחריות על מעשיו ויפה שעה אחת קודם".

 

בן משה: "הפיכת השולחן לא נעשתה מכעס. גנאדי כל הזמן קילל וצעק סמרטוטים ונבלות. הסתובבתי בחדר הישיבות וצילמתי כי רציתי להעלות פוסט. בדרך חזרה עצרתי ליד גנאדי. לא צילמתי אותו, אבל הוא חשב שאני מצלם והוא צעק 'הנה עוד נבלה, סמרטוט של ראש העירייה'. הסתכלתי עליו בכעס והוא המשיך. אמרתי לו 'לא יפה לדבר ככה, צעדתי לכיוון השולחן שלו וניערתי את השולחן והוא הפסיק. אני לא חושב שהוא עשה את זה כמשהו אישי כלפי, מבחינתי גם לא היה משהו אישי כלפיו, אבל היה צריך להפסיק את הצעקות שלו".

מלשכת ראש העירייה נמסר: "הדיון על תקציב העירייה ל-2023 הוציא את חברי האופוזיציה מאיזון לאחר שהבינו שמדובר בתקציב מצוין שמראה גידול של 300 מיליון שקלים וגידול בפעולות שהעירייה עושה למען הציבור, כאשר במקביל העירייה פועלת להפחית את נטל התשלומים מהתושבים. התשובות שניתנו במהלך הדיון, כמו הפרכת השקרים של האופוזיציה ע"י מענים מפורטים של ראש העיר וגזברית העירייה, הביאו מספר חברים באופוזיציה לתגובות תסכול משולחות רסן כנגד חברי הקואליציה. בין היתר, חברי המועצה בורשבסקי ואהד בחרו לקלל את חברי הנהלת העיר וקראו להם: "סמרטוטים", "נעליים", "נבלות" ועוד ויש לכך תיעוד רב מאוד. מדובר בהתנהלות בזויה שחצתה כל גבול וכללה גם התגרות אישית כלפי צדוק בן משה וחברת הקואליציה בריגיטה מרזון. ייתכן כי התסכול של הגורמים נובע מהעובדה שלמרות שהם משמשים שנים כנבחרי ציבור, אין מאחוריהם בדל של עשייה. והציבור היום רואה ומבין היטב מי עושה למענו ומי עושה רק רעש. נמשיך לשרת את התושבים מכל הלב ובכל העוצמה ונמשיך לפתח את העיר בכל הבחינות. אנו קוראים לכולם לנהוג בדרך שמכבדת נבחרי ציבור ולשמש דוגמא חיובית וראויה לציבור הרחב".

קיראו גם:

צפו | הורי שיפר מחו עם משרוקיות בישיבת המועצה: "השאירו אותנו בחוץ"


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר