הרכבת הקלה, צילום יחצ נתע
הרכבת הקלה, צילום יחצ נתע

האישורים התקבלו: הרכבת הקלה בפתח תקוה תחל ככל הנראה לפעול עוד החודש

כשבוע לאחר המחלוקות והוויכוחים, התקבלו האישורים הנדרשים להפעלת הרכבת הקלה בקו האדום. נסיעה טובה

פורסם בתאריך: 2.7.23 16:45

חדשות טובות: אחרי הויכוחים והמחלוקות, נראה כי הרכבת הקלה בקו האדום אכן תתחיל לפעול במהלך חודש יולי. זאת לאחר שחברת נת"ע, המפעילה את הקו מפתח תקוה לבת ים, קיבלה את אישורי הבטיחות הנדרשים מחברת הבדיקה הגרמנית. המשמעות היא שאם לא יהיו תקלות לא צפויות אחרות תוכל הרכבת להתחיל לפעול עוד במהלך חודש יולי.

כזכור, רק לפני קצת למעלה משבוע הודיע ראש העירייה, רמי גרינברג, בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו ובהודעות לתושבים כי בעקבות ישיבה שקיים עם בכירי נת"ע ותבל (החברה שתפעיל בפועל את הקו), הקו אמור להתחיל לפעול ביולי. מיד לאחר הפרסום הכחישו בנת"ע ובמשרד התחבורה את הפרסום ואמרו כי עדיין אין מועד סופי להפעלת הקו מכיוון שעדיין לא התקבלו אישורי בטיחות. הבוקר, כך מתברר, כבר הגיעו אישורי הבטיחות המאפשרים את הפעלת הקו.

הבוקר כבר כתב גרינברג בעמוד הפייסבוק שלו: "לאחר ציפייה ארוכה, שמחנו להיחשף לפרסומים המבשרים על תחילת הפעילות המסחרית של הרכבת הקלה, כבר במהלך החודש הקרוב. כפי שצוין, לפני כשבוע זומנו לישיבה מקצועית בה עדכנו מנכ"לי נת"ע ותבל על כך שהרכבת הקלה מתוכננת לפעול במהלך חודש יולי וביקשו את היערכות העירייה בתחומים השונים. העירייה ערוכה בכל הפרמטרים שתחת אחריותה, ואנחנו מקווים שהרכבת אכן תחל לפעול במהלך החודש הקרוב. לשמחתי, הציפיה לפתיחת הקו האדום, בקרב תושבי העיר, היא גבוהה מאוד ולכן מדובר בבשורה משמעותית מאוד, הן לטובת המשך התפתחות העיר והן לטובת שיפור הניידות בפתח תקוה ובכל המרחב. נמשיך לפעול בנושא ולקדם את התחבורה הציבורית ותחבורת ההמונים בכל פרמטר שיידרש".

 

יש לציין כי גרינברג מסתמך, בין השאר, על פרסומים שהיו היום באתר N12 שבו נאמר כי גורמים במשרד התחבורה אמרו שבעקבות קבלת האישורים הרכבת הקלה תחל לפעול עוד החודש. הצפי הוא שהקן יפעל עד סוף החודש. הקו האדום של הרכבת הקלה משתרע לאורך 24 קילומטרים וחולף על פני 33 תחנות – בפתח תקוה, רמת גן, בני ברק, תל אביב, יפו ובת ים. תוואי הרכבת בפתח תקוה עובר ברחובות אורלוב וז'בוטינסקי, כשתחילתו בתחנה המרכזית. בפתח תקוה יש 8 תחנות, בין השאר בתחנה המרכזית, פינסקר, קרול, בילינסון, קריית אריה, שנקר, דנקנר. יצוין כי הקטע התת קרקעי בעיר הוא בצומת בילינסון-קפלן והחל ממחלף גהה לכיוון תל אביב. לפי הערכות, הנסיעה לכיוון תל אביב צפויה להימשך כ-20 דקות.
למרות פניות, לא התקבלו תגובות מנת"ע וממשרד התחבורה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר