הרכבת הקלה, צילום יחצ נתע
הרכבת הקלה, צילום יחצ נתע

אז מתי יתחיל לפעול הקו האדום של הרכבת הקלה? קבלו את כל הגרסאות

הודעה של רמי גרינברג בתום ישיבה עם נת"ע על פתיחת הקו ביולי, עוררה תגובות ששללו את ההודעה. כמה ימים אחרי הסערה בעירייה מדגישים שוב שהפעילות תחל ביולי הקרוב. ומה אומרים בנת"ע ובמשרד התחבורה?

פורסם בתאריך: 28.6.23 08:24

הקו האדום של הרכבת הקלה היה אמור להתחיל לפעול כבר לפני זמן רב, אולם הוא עדיין לא פועל, למרות נסיעות הניסיון הרבות של הרכבת. אז מתי הוא יתחיל לפעול כאן? לא ברור. ישיבה שהתקיימה בנושא בין ראש העירייה כמי גרינברג לבין מנכ"ל נת"ע ומנכ"ל תבל (החברה שתפעיל בפועל את הרכבת), הובילה לקרב גרסאות בנוגע למועד הפעלת הקו ואף פתחה חזית מול משרד התחבורה שגורמים בו טענו כי לא ניתן עדיין להפעיל את הרכבת מטעמי בטיחות.

בתום הישיבה שהתקיימה לפני מספר ימים, הודיע גרינברג בפייסבוק שלו ובהודעות לתושבים כי הקו האדום בגוש דן עתיד להתחיל לפעול ביולי הקרוב. בשורה משמחת ללא כל ספק, אל שמתברר שהשמחה היית מוקדמת מידי, לפחות אם שואלים את משרד התחבורה, שם הופתעו לשמוע על כך ואף הגיבו בכעס. גם מומחים אחרים לענייני תחבורה העלו ספק אם אכן הרכבת תתחיל לפעול בתאריך שציין גרינברג.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


כפי שצוין בסוף השבוע בתקשורת (ערוץ 12), הסיבה לאי פתיחת הקו עד כה היא תקלת הבלמים הקיימת במערכת המפעילה את הרכבת. אחד הבכירים במשרד התחבורה אף ציין כי "אם גרינברג ובכירי נת"ע יחתמו ערבות אישית על חיי בני האדם ובטיחות הנוסעים, משרד התחבורה יאשר את פתיחת הרכבת ללא אישורי הבטיחות הדרושים בחוק".

אז שאלנו שוב את כל הגורמים כדי לנסות להבין מתי תתחיל לנסוע כאן הרכבת הקלה נסיעות אמת עם נוסעים ולא נסיעות ניסיון, אלו התשובות שקיבלנו:

מנת"ע נמסר: "בניגוד לפרסומים, טרם נקבע תאריך פתיחה רשמי לקו האדום, וכי סוגיית אישור בטיחות ההפעלה עדיין נמצאת על הפרק. תאריך הפתיחה יקבע בתאום עם משרד התחבורה ולאחר קבלת כל האישורים הנדרשים. נת"ע עושה כל מאמץ אפשרי על מנת לזרז את הפתיחה".

מנגד, מדוברות העירייה נמסר: "במסגרת ישיבה מקצועית שנערכה ביום חמישי, ואליה זומנו גורמי הרשות וראש העיר, מנכ"לי נת"ע ותבל עדכנו את ראש העיר על כך שהרכבת הקלה מתוכננת לפעול במהלך חודש יולי. הם ביקשו את היערכות העירייה בתחומים השונים, ובהם פיקוח, הסברה, ניתוב תחבורה ציבורית ועוד".

למרות פנייה למשרד התחבורה בבקשה לקבלת צפי לפתיחת הקו האדום עד כה לא התקבלה תגובה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר