תפילה מאולתרת
תפילה מאולתרת

מחאה: דורשים בתי כנסת במבנים העירוניים

ביום שישי האחרון התפללו תושבי שתי השכונות "תפילת מחאה" בכיכר דנמרק. בנווה עוז דורשים בית כנסת במבנה עירוני ריק, ובנווה גן מתנגדים להכנסת משרדי השירות הפסיכולוגי למבנה ששימש את בית הספר אריק איינשטיין

פורסם בתאריך: 13.11.17 14:05

תושבים דתיים בשכונות נווה עוז ונווה גן דורשים מהעירייה הקצאת מבנים עירוניים לטובת בתי כנסת. לטענתם, קיימים שני מבנים עירוניים שהתפנו, אולם בעירייה החליטו לשכן בהם משרדים עירוניים. ביום שישי האחרון קיימו התושבים בשכונות תפילות מאולתרות ברחובות כאות מחאה.

בנווה עוז ניצב מבנה עירוני ריק ברחוב דנמרק מזה מספר שנים. התושבים ביקשו מהעירייה לעשות בו שימוש לצורך בית כנסת ומתנ"ס. בשל מחסור בבית כנסת ספרדי בשכונה הם קיימו, כאמור, ביום שישי האחרון תפילה מאולתרת. הם הציבו ברחוב דנמרק קרוואן עם כיסאות והתפללו בסמוך.

"אנו דורשים שהמבנה הזה ישמש את התושבים במקום שיעמוד ריק", אומר רמי עבודי, תושב השכונה. "אנו מבקשים שהמקום ישמש כמתנ"ס בשילוב בית כנסת. לא יכול להיות שבימי שישי אנו נצטרך ללכת לבית כנסת בשכונת כפר גנים ג'. יש אנשים מבוגרים שההליכה הזאת קשה להם. ביום שישי קיימנו, תושבי שתי השכונות, תפילת מנחה וערבית סמוך לקרוואן בכיכר דנמרק וכך נמשיך לעשות בכל יום במחאה על המצב".

גם בשכונת נווה גן התפנה בחודשים האחרונים מבנה ששימש את בית הספר אריק אינשטיין. בית הספר עבר למבנה אחר בקריית החינוך בשכונה וכשזה התפנה החליטו בעירייה להכניס את אליו את משרדי השירות הפסיכולוגי. התושבים, כאמור, לא אהבו זאת.

"לתושבים בשתי השכונות נמאס וביום שישי קיימנו מעין תפילת מחאה משותפת בכיכר דנמרק", מסביר תושב השכונה. "בנווה גן מדובר במבנה בן שתי קומות שהוא ריק. לא מבין איך בעירייה מעדיפים לאכלס במבנה משרדים עירוניים על חשבון מוסדות לטובת התושבים".

חבר המועצה הטרי רועי פן, תושב שכונת נווה גן, דווקא חושב שהעתקת משרדי השירות הפסיכולוגי למבנה הגיונית. "במקור היה אמור להיות שם בית ספר, אך בזכות הפעילות שלנו הוא הועבר לקריית החינוך", הוא אומר. "לאחר מכן, ועוד לפני שנכנסתי למועצת העיר, היה רצון להעביר לשם את מכללת העיר. טענו שזה בעייתי לרחוב מבחינת תחבורתית ושזה גם יפריע לשכנים. הוחלט להעביר לשם את השירות הפסיכולוגי. כמו לכל דבר יש תושבים שהם בעד וכאלו שחושבים שאפשר היה לעשות משהו אחר. השירות הפסיכולוגי הוא מוסד מספיק חשוב, ויש תושבים גם מנווה גן שמשתמשים בשירות הזה".

תגובת העירייה: "ראשית, לא הובטח לאיש בית כנסת במקום זה. שנית, לא ברורה הטרוניה של הפונה שכן הוצע להם – וההצעה בעינה עומדת – לקבל גן ילדים לשמש לתפילה כבית כנסת כפי שקיים בחלקים שונים של העיר וכל שעל המתפללים לעשות זה לפנות לאגף הנכסים של העירייה ולהסדיר את קבלת המקום".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר