מחנה סירקין. צילום זאב שטרן
מחנה סירקין. צילום זאב שטרן

עשרה חברי מועצה לותמ"ל: אל תפקידו את תכנית סירקין ללא פתרונות תחבורה

בין עשרת חברי המועצה ראשי העיר לשעבר איציק ברוורמן ואורי אהד. הם מבהירים כי אינם מתנגדים לבנייה אך דורשים לדחות את הפקדת התכנית עד להטמעת החלק התחבורתי כתנאי לפרויקט

פורסם בתאריך: 5.2.19 10:23

עשרה חברי מועצת העיר, ביניהם ראש העירייה לשעבר, איציק ברוורמן, חתמו על מכתב שנשלח לוועדה הארצית לתכנון ולבנייה למתחמים מועדפים לדיור במשרד האוצר (ותמ"ל), בדרישה להטמעת החלק התחבורתי כתנאי להתקדמות הבנייה. התכנית אמורה להיות מופקדת ביום רביעי הקרוב, ה-6.2. למעשה, מדובר בהמשך ישיר למאבק של ועד הפעולה לפתור את בעיות התחבורה במהלך הבניה ולא לאחר מכן, שכן האזור כולו סובל מפקקים כבר היום, ולכן עלול לסבול מפקקים משמעותיים יותר לאחר הבניה ואכלוס הפרויקט. בישיבת המועצה האחרונה דיבר בפני חברי המועצה יו"ר ועד הפעולה, משה פישר, שהדגיש את החשיבות של התשתיות התחבורתיות של הפרויקט.
על המכתב חתמו איציק ברוורמן, אורי אהד, משה משה, איתי שונשיין, ישראל פרידמן, אליהו ברוכי, איציק ישראל, תמי ז'יטלני, גנאדי בורשבסקי ועידית ישראלוב לוין.

איציק ברוורמן. צילום זאב שטרן

איציק ברוורמן. צילום זאב שטרן

אורי אהד צילום גדי אהד

אורי אהד צילום גדי אהד

"החתומים מטה, עשרה חברי מועצת העיר פתח תקווה ובהם שני ראשי עיר לשעבר ושלושה סגני ראשי עיר, המייצגים שש סיעות שונות, לאחר שלמדו לעומק, בדקו ובחנו את תכנית סירקין, פונים אליכם בבקשה לדחות את הפקדת התכנית עד להטמעתו המלאה של החלק התחבורתי בתכנית כחלק מתנאיה וכתנאי להתקדמות הבנייה ואכלוס המבנים. יודגש כי החתומים אינם מתנגדים לבנייה בתכנית סירקין ושוקלים לא רק את שיקולי העיר פתח תקווה, אלא גם שיקולים לאומיים, כגון היצע הדירות ויוקר הדיור ולפיכך ההתנגדות אינה לעצם הבנייה כמובן, אלא לעובדה כי נושא תשתיות התחבורה אינו מוטמע בתכנית באופן שיבטיח כי ללא ביצוע בפועל של פתרונות התחבורה לא ניתן יהיה להתקדם בשלבי הבנייה והאכלוס".

כנסו לקרוא על דברי יו"ר ועד הפעולה בישיבת המועצה

עוד ציינו חברי המועצה: "ההסכמה על הצורך הקריטי במימוש פתרונות התחבורה, מחד והסירוב העיקש והבלתי מובן להכליל ביצועם של פתרונות אלו כחלק מתנאי התכנית ושלבי יישומה, מאידך, מעלה חשש כבד ביותר בקרב החתומים כי אין כל כוונה אמיתית וכנה להתנות את שלבי התקדמות ביצוע התכנית בשלבי יישום בפועל של פתרונות התחבורה, שהרי אם לא כך הדבר, איזו סיבה הגיונית קיימת שלא להכליל פתרונות אלו כחלק מתנאי התכנית? את תוצאות מחדלי התכנית עליהם מתריעים רבים ובהם גם מומחי תחבורה מקצועיים מטעם הותמ"ל ישלמו ובגדול תושבי פתח תקווה וותיקים הגרים בשכונות הוותיקות המקיפות את מתחם סירקין וכן תושבי פתח תקווה החדשים אשר יגיעו להתגורר בתכנית סירקין ולמעשה "יהיו כלואים" במתחם, נוכח קריסת המערכת התחבורתית".

אורי אהד אמר: "אנחנו מאמינים שיש מריחה גדולה של מוסדות התכנון. לא יכול להיות שכל חוות הדעת המקצועיות שמוסדות התכנון הזמינו, אומרות באופן ברור שבמידה ופתרונות התחבורה לא יושלמו עד שהמבנים יאוכלסו, תיווצר קטסטרופה תחבורתית. בנוסף, חוות הדעת שלהם אומרות, שהתחבורה הציבורית – הרכבת הקלה, הרחבת קווי אוטובוסים ועוד לא יהיו במועדים הרלוונטים. אז מצד אחד יש חוות דעת של מנהל התכנון ומצד השני ובאותה נשימה, הם מסרבים בעקשנות בלתי נתפסת לכלול את ההתניות שלהם בתוך התוכנית. העלינו את הנושא גם במועצת העיר. אמרנו שניתן לרמי את כל הגיבוי והרוח הגבית שהוא צריך, הרי בסוף זו אחריות שלנו, אנחנו צריכים להסתכל לתושבים בעיניים. המכתב יצא באמירה מאוד חדה שזה הרגע האחרון, אנחנו לא מתנגדים לבנייה, שבסופו של דבר היא תהיה, אבל חד משמעית תיווצר קטסטרופה תחבורתית שתתקע את כל העיר פתח תקווה ולזה יש פתרונות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. שירה

    איפה חברי הבית היהודי שהתנגדו כל השנים??? המפלה שלכם בדרך.
    אין נאמנות לבוחרים

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר