מחנה סירקין. צילום זאב שטרן
מחנה סירקין. צילום זאב שטרן

ועד הפעולה: לא מספרים לציבור על כריתה צפויה של מאות עצים מחוץ למחנה סירקין

הוועד טוען שפרט לכריתת אלפי עצים לטובת הבנייה בשטח המחנה, ייכרתו גם עצים לטובת שטח התארגנות ומחלף. עוד הם טוענים שהמידע הזה לא מופץ לציבור

פורסם בתאריך: 13.8.19 18:32

מטה המאבק בנוגע לתוכנית הבנייה בסירקין, הוציא הבוקר הודעה על כריתת עצים שמתוכננת במסגרת הקמת השכונה החדשה על שטח הבסיס שאמור לעבור לדרום. לדברי גורמים במטה מדובר גם בכריתה של עצים לטובת שטח ההתארגנות של הפרויקט. יש לציין כי בסיס סירקין כולל בתוכו אלפי עצים, שמטבע הדברים יכרתו לצורך הקמת השכונה החדשה. אך עם זאת, טוענים במטה המאבק, כי הקמת השכונה תכלול כריתת עצים גם מסביב, כמו למשל באזור המחלף העתידי שיבנה וגם בשטח ההתארגנות.

כנסו כאן לקרוא על התוכנית

"צפויים להיכרת אלפי עצים, ולא רק בשטח המחנה", אומר משה פישר, יו"ר ועד הפעולה, "אני אומר את הדברים ממידע שאני מקבל ממקורות הכי מוסמכים. העירייה לא מודיעה כלום, ואין להם את האומץ להגיד זאת. מתוך 5,000 עצים של מחנה סירקין הולכים להיכרת קרוב ל-3,000 עצים, כאשר מחוץ למחנה, בצמוד למגרשי הספורט ואיפה שהיה קיר הטיפוס פעם, יש שם 300 מטר שיוכשרו עבור שטח התארגנות ויכרתו להבנתנו עוד 700 עצים בשטח זה. זה גם שטח שאנו יודעים עליו והוא לא פורסם לציבור. מעבר לכך, התברר לנו שכל מחלף סירקין, אמור להתחיל בכניסה לרחוב חזן, ולצורך הקמת המחלף, אמורים לכרות עוד עצים. אנשים לא מודעים לכך, ואני רוצה שהם לפחות יבינו את התמונה, ושהעירייה לא מפרסת את זה כמו שהיא מפרסמת על כל דבר קטן שהיא עושה. צריך להבין שייכרתו עצים בנוסף למחנה סירקין. נכון שלא כל העצים הם אקליפטוסים, אבל גם עצים אחרים יכרתו".

משה פישר. צילום: זאב שטרן

משה פישר. צילום: זאב שטרן

כזכור, על שטח בסיס סירקין אמורות להיבנות אלפי יחידות דיור. ועד הפעולה אינו מתנגד לבנייה עצמה, אך חושש מקטסטרופה תחבורתית ושורש את התניית התוכנית בפתרונות תחבורתיים מספקים. "אנו מציעים שתהיה בקרה לכל הנושא הזה של כריתת עצים", אומר פישר, "צריך בקרה גם של פקיד היערות המקומי ושתהיה לו סמכות, ושתהיה בקרה של גורם מקצועי מטעם התושבים, שיציגו בצורה רשמית אילו אזורים יכרתו וככה נוכל להתייחס לזה. כמובן שאם חושבים בגדול, אז נכון שחייבים לעשות מחלף, אך צריך להביא זאת לחשיבה ובדיקה נוספת. אני לא רוצה להגיד סתם אם אפשר לשמר את העצים בתוך התוכנית, אך בהחלט צריך לעשות מאמץ ולבחון האם ניתן להוריד כמה שפחות. כזכור, בשנת 2012 מנענו כריתה של 700 עצים במחנה לאחר שהגענו עד לפקיד היערות הארצי שאמר שאפשר להסתפק בדילול העצים ולא בכריתה".
מלשכת דובר העירייה נמסר בתגובה: "ההחלטות בנושא הן לא של העירייה אלא של פקיד היערות הארצי הכפוף לשר החקלאות. עיריית פתח תקוה הביעה התנגדות לכריתת העצים וכן פועלת למציאת פתרונות אשר יצמצמו את כריתת העצים ככל שניתן".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר