כנס תושבים בשכונת דדו עימות בין משה פישר ורמי גרינברג

צפו: עימות קשה בין תושבים לרמי גרינברג בכנס בשכונת דדו

כ-250 תושבים הגיעו אתמול לכנס מחאה נגד הכוונה לכרות 700 עצים ולהקים שטח התארגנות לטובת תכנית הבנייה הגדולה במקום מחנה סירקין. לטענת תושבים כינה אותם גרינברג "נחמדים שרק רוצים לשמור על הוילה שלהם"

פורסם בתאריך: 4.9.19 12:12

כ-250 תושבים משכונת דדו הגיעו אתמול (שלישי) בערב לכנס תושבים אליו הגיע גם ראש העירייה, רמי גרינברג. מדובר בכנס מחאה נגד התכנית לכרות מאות עצים מיער סירקין, חלקם במתחם הספורטק. חלק מהעצים ייכרתו כדי להכשיר שטח התארגנות לבנייה על שטח מחנה סירקין. התושבים דרשו מגרינברג להיאבק ולמנוע את עקירת העצים.

עימות קשה התרחש במהלך הערב בין גרינברג למספר פעילים. צפו בעימות: 

בפני הציבור נשאו דברים נציגי מטה המאבק לבינוי שפוי בסירקין, יו"ר מטה המאבק משה פישר, ומתכננת הערים ענת בן מנחם. בהודעה שפרסם מטה המאבק צוין כי במהלך הערב נרשם עימות בין רמי גרינברג למשה פישר, יו"ר מטה המאבק. זאת כשגרינברג כינה את אנשי מטה המאבק, כך לטענתם, "אנשים נחמדים שרוצים לשמור על הוילה שלהם".

פישר הגיב מנגד וטען כי גרינברג מטעה את הציבור וכי הוא נאבק בעד התוכנית. פישר ציין כ אין בתוכנית שום פתרונות תחבורה.

יצוין כי במהלך הערב עסקו הדוברים גם בתכנית הבנייה הגדולה ובמאבקם למען פתרונות תחבורה ראויים. במטה ציינו כי בסוף הערב התבצעה החתמה של למעלה מ-250 תושבים המתנגדים לבניה על שטח המחנה ללא תשתיות ודורשים בתוקף שיער סירקין ולא ייעקר.

משה פישר אמר הבוקר: "אתמול התכנסו תושבי שכונת דדו והסביבה (כ-250 איש) לכנס חרום בעקבות הידיעות המדאיגות על כריתתם הצפוייה של כ-700 עצי אקליפטוס. לכנס אליו הגעתי כמוזמן מתוקף היותי יו"ר מטה המאבק הצטרפה גם האדריכלית ענת בן מנחם תושבת סירקין שמכירה את התכניות. ענת הסבירה והראתה מצגת המראה את התכנון התחבורתי הצפוי והסבירה לתושבים את המשמעויות. לקראת סוף דבריה הגיע למקום ראש העיר מר גרינברג, קיבל את רשות הדיבור והציג בפני התושבים את ראייתו בקשר לתכנית. התושבים – משכונות מזרח פ"ת הגרים בצמוד ליער סירקין, שנחרדו ובצדק מהמחשבה על הורדת מגן המעטפת הירוק הצמוד לביתם, הקשיבו לגרינברג שהאריך וחזר על הדברים. ראש העיר הציג מצג מטעה כאילו תכנית סירקין נכפתה עליו ועל העיר ע"י מנהל התכנון. הוא אמר כי בעצם מטה מאבק סירקין מונע מאינטרסים של בעלי וילות (אמירה משסה ומפלגת שחוזרת על עצמה). בשלב זה לא יכולתי לשאת את ההסתה ואת ההכחשה כאילו הוא לא תמך בקידום התכנית והתפרצתי לדבריו. צריך לזכור שראש העיר גרינברג היה זה שטען בלהט בחמש השנים של כהונת קודמו כי יש להיאבק נגד התכנית משום שאינה נותנת פתרונות תחבורה וכי ראש העיר ביכולתו לשנות ואף לעצור את ההליכים. היום התכנית לא רק שלא השתנתה, היא לא נותנת פתרונות תחבורה יעילים (רק מזיזה מעט עומסים) והאזור יקלע לאסון תחבורתי של ממש, התכנית גם הוסיפה לתושבים עוד גזירה – כריתתם של קרוב ל-4,000 עצים, כ-800 מתוכם בשטח הצמוד שלאורך שכונות דדו ויוספטל.

תגובת לשכת דובר העירייה: "כפי שהוסבר בכנס, ראש העיר רמי גרינברג, מתנגד לבנייה בסירקין שאותה מובילה המדינה. יחד עם זאת, במקביל לקידום הפרוייקט ע"י המדינה, עיריית פ"ת פועלת כדי למזער נזקים ככל שניתן. כך לדוגמא, הכביש החדש שאמור לעבור בין השכונה החדשה בסירקין לשכונות הותיקות – קרית אלון ודדו, יהיה כביש שקוע בקרקע וזאת כדי למנוע מפגעים סביבתיים ועוד. יתרה מזו, אם העירייה לא הייתה מתעקשת על כביש שקוע, השכונות היו נותרות מבודדות בין כבישים ראשיים. לצד פיתוח הכבישים, המדינה והעירייה משקיעות מאות מיליוני שקלים לטובת פארק של 300 דונם שיהיה לרווחת התושבים. בניגוד לנטען, העירייה מתנגדת לכריתת העצים ונמצאת בקשר עם הגורמים הרלוונטים מטעם המדינה כדי למזער את הפגיעה היכן שניתן. לצערנו, ישנם מספר גורמים אינטרסנטיים המתגוררים במושבים הסמוכים שמנסים להתסיס את הרוחות ללא שום טיעון מוצדק. לשמחתנו, תושבי פ"ת בכלל והאזור המדובר בפרט מודעים לעשייה הרבה של ראש העיר עבורם ומוקירים תודה על כך".

ביום שישי מתוכננת הפגנה בכניסה לעיר אלעד, נגד העברת שטח חקלאי המכונה מתחם "סירקין הקטנה", לטובת בניית 4,500 יחידות דיור שיהיו שייכות לעיר החרדית.

כנסו כאן לקרוא על ההפגנה המתוכננת.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר