מאבטחים בכניסה לכנס תושבים

ממה הם חששו? פעיל הציבור ירון קדושים לא הורשה להיכנס לכנס עירוני בנושא הבנייה בסירקין (וידיאו)

העירייה קיימה כנס הסברה במתנ"ס עמישב. קדושים: "עוזר ראש העיר אמר לי שזו ההוראה שהם קיבלו". בנוסף, הודיע קדושיםכי הוא דורש התנצלות מדוברות העירייה על דברים שנאמרו עליו בתגובתה. וגם: אורי אהד ומשה פישר הוסרו על ידי גרינברג מקבוצת וואטסאפ בנושא

פורסם בתאריך: 2.1.20 18:33

עדכון אחרון: 3.1.20 00:31

העירייה קיימה אתמול כנס הסברה לתושבים במתנ"ס עמישב בו הוצגו לתושבים תכניות הבניה על שטח מחנה סירקין. בהודעת העירייה נכתב כי "במסגרת מדיניותו של ראש העיר רמי גרינברג לשיתוף התושבים במהלכים השונים שהעירייה מקדמת עבורם, נערך אמש (1.1) כנס הסברה בנושא הבנייה המתוכננת בסירקין". אבל מתברר כי בתחילת הכנס לא הורשה אחד ממובילי המאבק כנגד הבניה ללא פתרונות תחבורה מספקים, ירון קדושים, להיכנס לאולם.
בעירייה ציינו כי במסגרת הכנס הציג ראש העירייה רמי גרינברג לתושבים את פעולות העירייה בנושא אל מול התכנון שאותו מובילה המדינה. בכנס הוצגה התכנית לצד התנגדויות העירייה שעלו בעתירה שהוגשה לפני מספר ימים. בין היתר, צוין, כי בנושא שלביות הבנייה בהסכם הגג, ביקשה העירייה בנוסף לעגן זאת בהוראות התכנון כדי שלא יהיו נתונות להחלטת צוות מטעם המדינה כפי שדורש הותמ"ל.

צפו בקדושים מחוץ לאולם:

גרינברג ציין: "מדובר במפגש תושבים מוצלח שבו הועלו הנושאים השונים הקשורים לבנייה בסירקין, לרבות העובדה כי מדובר בתכנית המקודמת ע"י המדינה. בתוך כך, העירייה עושה כל שניתן כדי להוציא את המקסימום האפשרי במצב שנוצר. כפי שהוסבר לתושבים, אנחנו פועלים ביתר שאת כדי שהם יקבלו את הפתרונות הטובים ביותר ממשרדי הממשלה המעורבים בתכנון ובביצוע ולא נוותר על הצרכים החיוניים לעיר ולתושבים".
אבל כאמור לא כל התושבים שהגיעו הורשו להיכנס. לדברי קדושים שנותר בחוץ, תחילה נטען בפניו שהוא איחר, ואילו לאחר מכן, נכנסו תושבים נוספים, אשר הגיעו אחריו והוא נותר בחוץ. "הגעתי לכניסה לאולם, והיו מאבטחים בחוץ על אופנועים ביחד עם שי שטרק עוזר ראש העיר", אומר קדושים, "ברגע שהגעתי הוא סימן להם והם הלכו ונעמדו בדלת הכניסה לאולם, ושי אמר לי שאיחרתי ואני לא יכול להיכנס. לאט לאט התחילו להגיע עוד תושבים שאיחרו, והם כן נכנסו, ומנגד לי לא נתנו להיכנס. שאלתי את עוזר ראש העיר למה אני לא, ונאמר לי שזו ההוראה שהם קיבלו והסיבות שמורות עימם. אמרתי לו שזה מנוגד לחוק, אך זה לא עזר. עמדו בדלת חמישה מאבטחים ושני עוזרי ראש העיר כדי למנוע ממני להיכנס. יש חוק, וגם שוטר לא יכול למנוע מאזרח כניסה למקום ציבורי אלא אם כן הוא מסכן את שלום הציבור. מעבר לכך, אני פרסמתי פוסט וביקשתי מהתושבים לבוא ולתמוך בראש העיר לרגל העתירה שהעירייה הגישה. אני לא מבין את החשיבה הזאת. עמדתי בחוץ והתביישתי לאיזה מצב הגענו. גם אם נניח באתי לשאול שאלות קשות, אז ראש עיר מפחד משאלות של תושב. עם זאת, אמרתי מראש שלא באתי לשאול שאלות אלא רק לשמוע".

תגובת לשכת ראש העיר: "לפני מספר חודשים התקיימה פגישה בנושא תכנית הבנייה בסירקין עם תושבי השכונות. פגישה זו פוצצה על ידי מר ירון קדושים אשר צעק, התלהם, הניף שלטים והפריע לתושבים אשר באו לקבל עדכונים בדבר התכניות. לאור זאת הוחלט כי על מנת שהתושבים המגיעים למפגש יקבלו את מלוא המידע לא תתאפשר כניסה לתושבים אשר מפריעים למהלך התקין של המפגש אשר התקיים ביוזמת ראש העיר. תושבים אחרים אשר חברים במטה המאבק, ביניהם משה פישר ממובילי המאבק וחברים נוספים באו כדי לשמוע ולהשמיע נכנסו והשתתפו בישיבה. כל מטרתנו היא שהפגישות יהיו ענייניות ויעילות".

בתגובה לדברים אלה, אמר קדושים הבוקר, יום שישי: "מדובר בשקר גס ועיוות המציאות. ראשית, היה מדובר בכנס בנושא הנת"צ בבגין ולא בבניה המסוכנת בסירקין. בנוסף, ישנם עדים רבים מאוד. כ-1,000 נוכחים, שראו שלא התלהמתי ולא צעקתי אפילו לא לשניה. אלא אדרבה ואדרבה. ביקשתי מראש העיר גרינברג את המיקרופון מספר פעמים על מנת להשתיק ולהרגיע את הנוכחים ונעניתי "אני לא זקוק לעזרה רד מהבמה". ניגשתי פעמיים לחברת המועצה גילה בן נאים וביקשתי גם ממנה שתארגן לי מיקרופון להרגעת הנוכחים. ולאחר מכן גם מעוזרי ראש העיר. היה לי עניין גדול שישתרר שקט במקום כדי שנוכל לשמוע על תוכניות הנת"צ בבגין בפעם הראשונה. את הפיצוץ חוללו פעילי ראש העיר אשר הם אלו שצעקו, התלהמו, וכינו בכינויים קשים את תושבי הדר גנים, ואחד מהם אף היכה ותקף את ידידי שי אבו ממובילי המאבק. על דוברות העיריה להתנצל בפומבי או לחילופין, להסתכן בתביעת דיבה".
בתוך כך, שוב הסיר רמי גרינברג אנשים מקבוצות וואטסאפ. גרינברג הסיר שוב את חבר המועצה אורי אהד, ובנוסף לו גם את משה פישר, יו"ר מטה המאבק למען בינוי שפוי בסירקין. השניים הוסרו מקבוצת וואטסאפ שנקראת פורום בעד הבניה בסירקין. את שניהם הוציא רמי גרינברג בעצמו. מלשכת ראש העיר מסרו בתגובה: "מדובר בקבוצות וואטסאפ שנפתחו במטרה לעדכן את התושבים בדבר חדשות ועדכונים, ולכן תושבים המתלהמים בקבוצות ו/או משתמשים בשפה שאינה נעימה לכלל החברים בקבוצה – יוצאו ממנה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר