פתח תקוה. צילום זאב שטרן
פתח תקוה, מראה כללי, צילום זאב שטרן

מה קורה בשוק הנדל"ן בפתח תקוה? "אנשים מפחדים למכור או לקנות"

שלושה יועצי נדל"ן מספרים על חששות להראות דירות, על פחות פניות, ועל עסקאות שהוקפאו. והם מדברים גם על ההשפעה של משבר הקורונה על המחירים כמובן

פורסם בתאריך: 25.3.20 08:44

שוק הנדל"ן נמצא בימים אלו תחת משבר הקורונה, מה שמשפיע כמובן על העסקאות, אך גם על החשש ממה שיקרה בעתיד, נוכח כמות המובטלים ואי הוודאות הכלכלית אליה נכנס המשק.

חניתה ילין

חניתה ילין

מספר יועצי נדל"ן שיתפו אותנו השבוע במה שקורה, וניסו להעריך מה יקרה בחודשים הקרובים. "יש אי וודאות, שנובע מהמצב הכלכלי הנוכחי והעתידי נוכח משבר הקורונה", אומרת חניתה ילין, יועצת נדל"ן מהעיר. "מי שמכר את הדירה שלו ואין לו ברירה כי יש לו מועד פינוי, אז הוא לא יבטל עסקה. אך מנגד, והייתה לי לקוחה כזאת, יש אנשים שעוד לא מכרו את הדירה, וכבר נכנסו לתהליך של רכישה ואפילו בטיוטות של עורך דין, אך היא ביטלה את כל העסקה ברגע האחרון. אני שומעת על כך גם ממתווכים אחרים. אנשים התחילו את התהליך, אך הם פשוט מקבלים רגליים קרות. כרגע מוקדם לדעת אם תהיה השפעה על המחיר, יש קיפאון, ואנשים חוששים מעסקאות חדשות. אנשים מפחדים למכור או לקנות, ועושים את זה רק אם הם חייבים. מעבר לכך, אין גיוסים חדשים של דירות כי אי אפשר ללכת לגייס דירה, וגם קשה להביא קונים כי אנשים לא נותנים לזרים להיכנס לבית שלהם. המצב ישפיע על המחירים, בין אם זה להוריד כי אנשים לא יוכלו לשלם את המשכנתא, או גם יכול לגרום לעלייה אם תהיה ירידה משמעותית של בניה חדשה בגלל בעיית כוח אדם".

אילנית בניטה

אילנית בניטה

אילנית בניטה, בעלת משרד בניטה נדל"ן, מציינת: "כמות הטלפונים ירדה בצורה ניכרת, יש מעט מאוד פניות. הבנקים חוששים שיפטרו אנשים או שיש כבר מי שפוטרו ולא יעמדו בתשלומי המשכנתא, אז הבנק מייקר את ההלוואה וזה גורם לכך שההחזרים יהיו יותר גבוהים, וככה אנשים יקנו דירות זולות יותר או שלא יקנו בכלל. הבנקים מטפלים רק במי שהתחיל תהליך, ומי שלא הם בכלל לא מתעסקים איתו. מעבר לכך, אנחנו המתווכים לא יכולים לבוא לבתים לראות דירות בגלל שאנשים מבודדים את עצמם. אני חושבת שכרגע מי שמוכן לקנות מחפש הזדמנויות זולות, ואני מאמינה שבטווח הקרוב המחירים ירדו, אך בטווח הרחוק זה יכול לעלות, כי כאשר יש חוסר רכישה לזמן מסוים, זה גורם לאחר מכן לכמות גדולה של קונים לחזור לשוק בזמן קצר".

אורית לוי, נדל"ן

אורית לוי

"יש דממה בשוק", אומרת אורית לוי, מתיווך אורית לוי נדל"ן, "אנשים דוחים עסקאות ולא מתקדמים. זה נכון גם לגבי מי שקונה וגם לגבי מי שמוכר. הסיבה היא בעיקר המצב הכלכלי. יש לי זוג שיצאו שניהם לחופשה ללא תשלום והם היו צריכים לקנות דירה ולקחת משכנתא, והם בחרו להשהות את התהליך . יש גם בעיה נוספת שלא מאפשרים לקונים רלוונטיים לבקר בנכס אפילו לא עם מסיכה וכפפות. עם זאת, אני לא חושבת שתהיה ירידה של המחירים, אולי אפילו עליה כי יש מחסור בדירות מאחר ואנשים חוששים למכור בגלל המצב. סבלנות ואופטימיות מומלצת בתקופה זו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר