מחאה בנווה גן נגד הקמת מרכז מסחרי רב קומות. צילום באדיבות התושבים
מחאה בנווה גן נגד הקמת מרכז מסחרי רב קומות. צילום באדיבות התושבים

אחרי הדיון במחוזית על המרכז המסחרי בנווה גן: כעס גדול בקרב התושבים על העירייה

התושבים טוענים כי רמי גרינברג הבטיח להם שימליץ במחוזית על הקטנת המרכז ל-4,000 מ"ר, אך בפועל המליצה העירייה להקטין את שטח המרכז ל-5,100

פורסם בתאריך: 10.8.20 18:39

מאבק התושבים בשכונת נווה גן נגד הקמת מרכז מסחרי גדול ובניין מגורים גבוה נמשך. אתמול (ראשון) התקיים דיון בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, במהלכה המליצה העירייה להפחית את שטח המרכז המסחרי ב-500 מ"ר, כך שהמרכז שייבנה יהיה בגודל 5,100 מ"ר. עמדה זו של העירייה עוררה כעס רב בקרב התושבים, שטוענים כי ראש העירייה רמי גרינברג הבטיח להם שהעירייה תבקש שהשטח המסחרי יכלול 4,000 מ"ר ולא כפי שביקשה לבסוף.

"מה שמניע אותנו זו הידיעה שכל התושבים רוצים מרכז מסחרי", כתב גרינברג לתושבים בקבוצת וואטסאפ של תושבי נווה גן ביום חמישי בערב. "המחלוקת היא על הגודל. לאחר שהקשבנו לציבור החלטתי להמליץ על הפחתה בגודל המרכז המסחרי. גודל ההפחתה יכול להיות בכל סדר גודל למעשה עד לגודל המקורי גם כן שזה 1,600 מ"ר. בדיון צוין על ידי אנשי מקצוע שגודל נורמלי של מרכז מסחרי שיתפקד כנדרש הוא כ-4,000 מ"ר. ועדיין לא הגבלנו גם לא מספר זה מתוך הבנה של חששות הציבור. בפועל קיבלנו את דעתכם וזה מה שנמליץ למחוזית ביום ראשון".

מחאה בנווה גן נגד גודל המרכז המסחרי | צפו בשיירה ברחבי השכונה

כזכור, התושבים בשכונה מתלוננים על כך שבמקור אמור היה להבנות בשכונה מרכז מסחרי בגודל 1,600 מ"ר, כשלצידו שני בניינים בגובה חמש קומות כל אחד. בפועל, כאמור, שטח המרכז, על פי בקשת העירייה, יעמוד על 5,100 מ"ר, בעוד שבמקום שני בניינים בני חמש קומות יבנה בניין אחד בן 15 קומות.

"פתיחת מרכז מסחרי כזה, בגודל של קניון, באמצע שכונה צפופה כל כך, הוא מכה קשה לתושבים", אמר אחד ממובילי מאבק התושבים. "הדבר מכעיס במיוחד כשיש מספר מרכזים מסחריים קרובים לשכונה. בנוסף, בניית בניין בגובה 15 קומות, כשבאזור ישנם בניינים בגובה מירבי של 6-8 קומות הוא פגיעה קשה באיכות חיינו. אנחנו מתכוונים להמשיך במאבק".

תגובת העירייה: "ועדת התכנון והבנייה בראשות ראש העיר רמי גרינברג החליטה להתחשב בבקשות התושבים ולהפחית את השטח המסחרי הכלול בתכנית לבניית המרכז המסחרי בנווה גן. כזכור תושבי נווה גן טענו כי המרכז המסחרי שייבנה בשכונה יהיה גדול מידי ויצור תנועה אשר איננה רצויה ע"י התושבים. ראש העיר המליץ בוועדת התכנון והבנייה שהתקיימה על הפחתת אחוזי הבנייה ואכן המרכז המסחרי שייבנה יהיה קטן ומצומצם מתכנית הבנייה המקורית. ראש העיר רמי גרינברג אמר כי החליט להתחשב ברחשי הציבור ולהמליץ על צמצום גודלו של המרכז המסחרי, כך שמצד אחד הוא ייתן מענה לצרכי התושבים, ומצד שני לא יגרום לאי נוחות לתושבי השכונה. זו עמדת העירייה בוועדה המקומית ובוועדה המחוזית".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. בני

    רמי גרינברג תתבייש לך!!!

    לשבת בוועדה ולא לתת גב לתושבים שאתה יודע היטב היטב כמההם מתנגדים – רק להגיד שחסר מרכז מסחרי לתושבים !!!!

    בשביל זה בחרנו בך בשביל שתהרוס לנו את השכונה? אתה נותן רוח גבית למעשה עוולה – תומך בבעלי ההון !

  2. עכבר העיר

    אפשר בבקשה *לא* לחתוך מהתמונה את החלק הכי חשוב? כמו שהיא מופיעה כעת מתקבל רושם הפוך מהאמת…

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הכתבה עניינית אבל הצניעה את הזעם האמיתי שיש לתושבי השכונה בנושא

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר