פרויקט פינוי בינוי של מטרופוליס במרכז העיר בפתח תקווה קרדיט צילום ניר הופמן
פרויקט פינוי בינוי של מטרופוליס במרכז העיר בפתח תקווה קרדיט צילום ניר הופמן

250 דירות חדשות: נבחרה חברה לפרויקט פינוי בינוי גדול במתחם סלנט – אחד העם – קטרוני

חברת מטרופוליס נבחרה על ידי הדיירים לביצוע הפרויקט, במסגרתו ייהרסו שישה בנייינים בהם 70 דירות ותיקות, ובמקומם מוערך כי ייבנו 2-3 בניינים בני 15-20 קומות

פורסם בתאריך: 12.1.23 08:22

מרכז העיר ממשיך להשתנות ולהתפתח, עם פרויקט פינוי בינוי נוסף. הפעם מדובר בפרויקט בו זכתה חברת מטרופוליס. החברה דיווחה אתמול (רביעי) כי נבחרה לבצע פרויקט פינוי בינוי בשכונת מרכז העיר. במסגרת התוכנית שתקדם החברה מוצע להרוס שישה מבנים בהם 70 דירות ותיקות, ובמקומם מוערך כי ייבנו 2-3 בניינים בני 15-20 קומות עם כ-250 דירות חדשות. החברה נבחרה לבצע את הפרויקט לאחר תהליך של מכרז יזמים שהובילה עו"ד אודליה נמיר המייצגת את הדיירים. את החברה ייצג עו"ד מוטי הופמן. אדריכל הפרויקט הינו שאול יסקי ממשרד יסקי אדריכלים. המתחם ממוקם בפינת הרחובות סלנט – אחד העם – קטרוני והוא ממוקם כ-250 מטר מתחנת קו המטרו העתידית.

אודי בלום, מנכ"ל חברת מטרופוליס, אמר: "לאחר שזכינו במכרז, בכוונתנו לקדם פרויקט שיתוכנן בהתאם למדיניות העירייה להתחדשות עירונית במרכז העיר. במקביל לקידום החתימות על ההסכם המפורט אנו מתכוונים להתחיל בהליך תכנון התב"ע שצפוי להימשך כשלוש שנים, ולאחריו נפעל לקבלת היתרי בנייה בהליך שצפוי לקחת כשנתיים-שלוש נוספות. אנו שמחים על כך שהעירייה יחד עם המנהלת להתחדשות עירונית מעודדים התחדשות ברחבי העיר ומתקדמים מאוד בנושא זה. חברת מטרופוליס החלה את פעילותה בראשית ימיה בפרויקטים של תמ"א 38 קטנים בפתח תקוה, וכעת אנו סוגרים מעגל עם קידום פרויקט פינוי בינוי בעיר ובו מאות דירות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


מהעירייה הובהר בתגובה לדברים: "כרמים המינהלת להתחדשות עירונית של עיריית פתח תקווה קוראת לתושבים לקבל מידע על מדיניות ההתחדשות עירונית בעיר דרכה ובאמצעותה. המידע שפורסם על מתחם פינוי בינוי אותו מובילה חברת מטרופוליס אינו מבוסס על מדיניות העירייה להתחדשות עירונית באיזור. החברה לא יצרה קשר עם כרמים קודם הפרסום על מנת לברר מהי המדיניות וכיצד עליה לפעול כדי לקדם התחדשות עירונית בפתח תקוה. כל המידע על השלבים לקידום פינוי בינוי מפורסם באתר כרמים. הציבור מוזמן להיכנס לאתר ולהכיר את התהליכים לקידום התחדשות עירונית בעיר. כמו כן כרמים קוראת גם לציבור עורכי הדין שמייצגים דיירים לקחת אחריות על המידע שהם מוסרים לדיירים שהם מייצגים ולברר קודם מכרז יזמים מהו הכלי להתחדשות שניתן לקדם לפי מדיניות העיריה".

בהתייחס לדברים אלה נמסר ממטרופוליס: "מטרופוליס מיישמת מתודולוגיית עבודה סדורה לפני כל הגשת הצעה במכרז לבחירת יזם שמקיימים בעלי דירות בפרויקטים של התחדשות עירונית. כחלק מההליך שכרה מטרופוליס את שירותיו של משרד אדריכלים אשר ביצע בחינה מקיפה הן של המצב הקיים, והן של המצב העתידי. הבדיקה התכנונית של החברה הסתמכה על שני עוגנים תכנוניים. האחד: תוכנית פת/2040 שנמצאת לקראת הפקדה ולפיה רחוב סלנט (בו ממוקם הפרויקט) מיועד כאזור "חיפוש בניה לגובה ביחס לגובה הבניה המותר באזור המוגדר לחיפוש". השניה: הינה לפי תוכנית תמ"א 70 ותת"ל 102 לפיה הפרויקט נמצא במרחק 245 מטר המגודר בטבעת הראשונה של קו המטרו M2 ולפיכך על פי מסמכי התוכנית שאושרה התוכנית נועדה: "על מנת לאפשר העצמת הבניה הנובעת מהקמת מערכת הסעת המונים". חשוב להדגיש כי במסגרת הבדיקה החברה לקחה בחשבון גם אינטרסים עירוניים כגון: הפקעה לרישום על שם הרשות המקומית, בינוי ציבורי בבינוי המוצע, בינוי מגדלי משולב עם בינוי מרקמי, יח"ד קטנות, בינוי לתעסוקה. לאחר גיבוש עקרונות התכנון המסתמכים כולם על מסמכים אלה פעלה החברה והגישה את הצעתה לקידום הפרויקט במתחם".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר