אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

הוחלט: יוקם גן משותף לילדים ממשפחות דתיות, חילוניות ומסורתיות בראש העין

עופר גבאי, המנסה מזה כשנתיים בית ספר במסגרת דומה בעיר: "שמח שהעירייה מכירה בצורך ומבינה את חשיבות ‏הקמת המסגרת הזו. עכשיו זה התפקיד של ההורים להוכיח שיש ביקוש לכך"

פורסם בתאריך: 1.1.18 09:09

כבר למעלה משנתיים, מנסה תושב העיר עופר גבאי לקדם את הקמת בית הספר המשותף לתלמידים חילוניים, דתיים ומסורתיים בעיר, במסגרת תכנית "צו פיוס", אשר מעניקה במסגרת הלימודים ערכים, יהדות וישראליות ומאפשרת קשרים אחרים ולא שגרתיים בין ילדים ומשפחות בעלות השקפת עולם שונה.

ביום רביעי שעבר, התקיימה פגישה בעירייה בנושא החינוך המשותף, בהשתתפות מנהלות אגף החינוך, ‏מחזיקת תיק חינוך הממלכתי, נציגי אגף הפיקוח על הגנים ונציג עמותת צו פיוס.

"אנחנו שמחים לבשר כי העירייה החליטה לפתוח גן משותף לדתיים, חילונים ומסורתיים בשנת הלימודים הבאה", כתב גבאי בפייסבוק. "העירייה מכירה בצורך ומבינה את חשיבות ‏הקמת המסגרת, ‏יחד עם זאת תאפשר בשלב זה, הקמת גנים (מגילאי ט.ט חובה ועד חובה) בלבד. בימים הקרובים תצא הודעה רשמית בנושא לקראת ‏פתיחת הרישום ותתקיים אסיפה ‏בה ‏תחשף המסגרת לכלל תושבי העיר".

לדבריו פתיחת הגן מותנית במספר התלמידים, 35 במספר, ולכן ‏חובת ההוכחה היא על כתפי ההורים. "עכשיו זה התפקיד שלנו ההורים לפרסם את זה ולהתחיל ברישום כבר לשנת הלימודים הקרובה", הוא אומר השבוע. "הרישום מתחיל בינואר ולכן מאוד חשוב ליידע את ההורים שקיימת מסגרת כזו. המסגרת לא באה על חשבון מסגרות אחרות, אלא תהיה מסגרת נוספות לממלכתי ולממלכתי דתי והיא מסגרת שמוכרת ונתמכת על ידי משרד החינוך".

לטענת גבאי, התפיסה שעומדת מאחורי הקמת בית ספר במסגרת דומה היא שהעיר עוברת שינוי ומגיעות אליה אוכלוסיות מגוונת. "כיוון שזו עיר מעורבת ועל מנת לאפשר חיים בצוותא יש צורך במסגרת הזו שתהווה כמעין גשר בין הקהילות השונות הדתית והחילונית", הוא מסביר.

מעיירת ראש העין נמסר: "מדובר בגן משותף למסורתיים, דתיים וחילוניים. הגן מתוכנן להיפתח תחת הפיקוח הממלכתי במשה"ח, תנאי לפתיחת הגן הוא רישום של 35 ילדים בגן. מדובר בתהליך שהחל בשנה שעברה אך לא התאפשר. חשוב לציין כי בתקופת הרישום יש לבצע את הרישום לגני הילדים כרגיל ולהוסיף בהערות לרישום את הבקשה לרישום לגן משותף".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר