גן רחוב נשר ראש העין
גן רחוב נשר ראש העין

"אין צורך להקים גן ילדים בשכונה שבה יש אוכלוסייה מבוגרת

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה דחתה את ערעור תושבי שכונת גבעת טל, נגד החלטת הוועדה המקומית לאפשר שימוש חורג כגן ילדים בדירה השייכת לעוזר ראש העיר, אריאל אשוואל

פורסם בתאריך: 23.1.18 19:12

תושבים המתגוררים בשכונת גבעת טל, מתנגדים להקמת גן פרטי בבית ברחוב הנשר בשכונה – בנכס השייך לעוזר ראש העיר, אריאל אשוואל. לטענתם הגן אינו מתאים לאופי האוכלוסייה המתגוררת באיזור וכי הם חוששים שבמקום עלולים להיגרם בעיות תנועה בעיקר בשעות הורדת ואיסוף הילדים. נכון לעכשיו, לאחר דיונים, ערערים ובתי משפט, הוועדה המחוזית דחתה את הערער של התושבים נגד ההחלטת הוועדה המקומית לאפשר שימוש חורג בנכס.

בחודש יוני האחרון, עבר אשוואל מדירתו ברחוב. אלא שאז, מציינים התושבים, החלו עבודות לשיפוץ הנכס. כשהתושבים גילו שהבית עובר הסבה לטובת גן ילדים עם מספר כיתות, הם הגישו התנגדות לוועדה המקומית לתכנון ולבנייה עוד בחודש יולי ופנו גם לבית המשפט. האחרון הוציא צו מניעה לפיו הגן לא יוכל לפעול עם יותר מעשרה ילדים, לפחות עד קבלת אישור לשימוש חורג מהוועדה המקומית.

בפניה לוועדה המקומית ציינו התושבים, באמצעות עורך דינם תומר לבון, כי עיקר ההתנגדותם נובעת מהעובדה שמרבית התושבים באזור הם מבוגרים שאינם זקוקים לשירות גני ילדים. לטענתם באזור ישנם שני גני עירייה וגן פרטי, וכי גן פרטי נוסף יפגע באיכות חייהם של המתנגדים. הגן, ציינו בהתנגדות, צפוי להכיל 60 ילדים בשעות העבודה שבין שבע בבוקר לחמש בערב. פתיחת הגן תיצור פקקי תנועה ברחוב דו סיטרי המהווה עורק לבניה החדשה, וכי אין מקום לעצירת רכבים במקום, מה שיוביל ללחץ תנועתי.

בחודש ספטמבר 2017 החליטה הוועדה המקומית לאשר שימוש חורג לגן עד לתאריך ה-1.9.18. על פי ההחלטה ניתן יהיה לקלוט בגן עד 25 ילדים, כאשר מעבר לכך לא תינתן ארכה נוספת, ובזמן הזה יחפשו בעלי הגן מקום חלופי.

המתנגדים הגישו על כך ערר לוועדה המחוזית עם חוות דעת של מהנדס תנועה. בשבוע שעבר התקיים דיון בוועדה המחוזית בערר שהגישו וזו דחתה את הערר, אך גם ביקרה את העובדה שהגן פועל ללא היתר וללא אישור כבאות.

"אנו סבורים כי בנסיבות אלה השיקול של שמירת שלטון החוק הינו בעל משקל של ממש, אך עם זאת, בעיקר בשל כך שההיתר עשוי להינתן בקרוב וכדי לאפשר לכ-20 ילדים רכים לסיים את השנה במסגרת בה החלו, ובשל כך שממילא תוקף ההחלטה יפוג בעוד מספר חודשים, החלטנו לדחות את הערר", נכתב בהחלטה. "בצד זאת, אנו מבהירים ומדגישים כי אין לאפשר דחיות נוספות בביצוע השימוש החורג מעבר למועד שנקבע בהחלטת הוועדה המקומית".

עוד נכתב בהחלטת הוועדה המחוזית: "החשש שמא המקום אינו עומד בתנאי כיבוי אש, ובהתחשב בכך שהמקום פועל טרם קיום הסדרי התנועה שנקבעו בהחלטה, אנו סוברים כי מוטב שהפיקוח של הוועדה המקומית יעביר תיק פיקוח בנושא לתובע בהקדם, על מנת שיבחן את הצורך בפעולות אכיפה מטעם הוועדה המקומית לסגירה מיידית של הגן ככל שלא יינתן ההיתר בקרוב".

"אין צורך להקים גן ילדים ל-65 ילדים בשכונה שבה יש אוכלוסייה מבוגרת", אומר אחד המתנגדים. "בשל מצוקת הגנים, כנראה שהשיקול להקים את הגן היה כלכלי לטובת ילדים שיגיעו מהשכונה החדשה. בדיון בוועדה המקומית התברר לנו שהיו עוד גנים פרטיים שביקשו אישורים חריגים כאלו, והוועדה נתנה לגן אישור חורג לעד 25 ילדים שתקף לשנה. אמרו לנו שמי שמתנגד שיפנה לוועדה המחוזית. גם אנחנו וגם העירייה שכרנו מהנדסי תנועה שאמרו שיש בעיה משום שאין מקום להורים לחנות את רכביהם גם אם לכמה דקות כדי לרדת לשים או לאסוף את הילדים בגן. מדובר ברחוב בעל נתיב אחד וצר".

תגובת העירייה: "עוזר ראש העיר השכיר את ביתו כמו כל אזרח, לצורך מגורים או הקמת מעון יום. בחוזה השכירות, מחוייב השוכר כי במידה וירצה לשנות את ייעוד הנכס ממגורים למעון יום, יצטרך להגיש בקשה לשימוש חורג בוועדה לתו"ב ובחודש יולי 2017, הוגשה בקשה לשימוש חורג. תושבי השכונה הגישו התנגדות לוועדה ופנו לביהמ"ש השלום בכפ"ס בתביעה אישית נגד עוזר ראש העיר. כבוד השופטת המליצה לתובעים להסיר את התביעה כנגד עוזר ראש העיר והתובעים קיבלו את המלצתה. בחודש אוגוסט 2017, דנה ועדת המשנה המקומית בהתנגדות התושבים ודחתה את ההתנגדות תוך מתן אישור להפעלת מעון יום הכולל 25 ילדים למשך שנה. יש לציין כי לפי חוות דעת יועץ התנועה, ברחוב נשר לא קיימת בעיית תנועה או מחסור במקומות חנייה. ברחוב דוכיפת-רחוב הולנדי, הכניסה הנוספת לבית, יש להציב תמרורי 'אין כניסה' בכדי למנוע עומס תנועה. התושבים פנו לוועדת הערר המחוזית, שדחתה את הערר וביקשה מהשוכר לפעול להמצאת אישור כיבוי אש. השוכר הגיש את הבקשה לכיבוי אש ועם המצאת האישור יימשכו הליכי הוצאת ההיתר ובכפוף לקיום התנאים שנקבעו בהחלטת וועדת המשנה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר