גן קרן בראש העין. צילום באדיבות ההורים
גן קרן בראש העין. צילום באדיבות ההורים

עיריית ראש העין סוגרת גן בשכונת גבעת הסלעים למורת רוחם של הורים

לטענת ההורים, בשכונה יישאר רק גן אחד לגילאי טרום חובה שיהיה מטבע הדברים מלא ב-35 תלמידים. היתר ילמדו בגנים בשכונות סמוכות: "זה ישפיע על החינוך של הילדים"

פורסם בתאריך: 9.7.18 15:01

הורים לילדים שעולים לגן טרום חובה זועמים על עיריית ראש העין שסוגרת גן בשכונת גבעת הסלעים. לטענת ההורים, נודע להם שהעירייה תסגור את גן קרן, כך שלשכבת הגיל הזו יישאר רק גן אחד בשכונה – גן אשל, שיהיה כעת בתפוסה מקסימלית של 35 ילדים, ויתר הילדים שירצו להירשם ולא יהיה להם מקום, ייאלצו להרחיק וללמוד בגנים בשכונות אחרות.

"לצערי אף אחד לא התקשר לעדכן את ההורים שאמורים להתחיל את הגן בשנה הקרובה שהגן עומד להיסגר", מסבירה אמא לילדה שאמורה להתחיל את הגן בספטמבר. "הבת הגדולה שלי מסיימת שנתיים בגן ואני עדיין בקבוצת הוואסטפ שלהם. חלק מההורים כתבו שהם קיבלו הודעה מהעירייה שהגן אמור להיסגר ושאם יש להם העדפה לגן אחר הם מוזמנים לעדכן. התקשרנו לעירייה ואז הבנו שזו החלטה שהתקבלה בימים האחרונים".

ההורים לא וויתרו ואף הגיעו לאגף הגנים בעירייה לברר את מהות ההחלטה. "בשיחה נאמר לנו שהשנה יש בשכונה פחות ילדים ושהשנה הם מקפידים למלא את הגן על פי חוק, כלומר 35 ילדים בגן", מסבירה אם אחרת. "עוד נאמר לנו שהשיבוץ יתבצע כך שילדי החובה יהיו ראשונים, לאחריהם ילדי הטרום חובה כשהצעירים שבהם ישובצו על בסיס מקום פנוי פי תאריך הלידה. את שאר הילדים ישבצו בגנים מחוץ לשכונה".

לטענת האם, הרישום לגני הילדים החל כבר בחודש ינואר ולכן לא מובן להם מדוע בעירייה נזכרו לעדכן את ההורים רק עכשיו. "זה אומר לצערי שבמקום שהגן יהיה מרווח, הם ידחסו 35 ילדים כמו סרדינים וזה ישפיע כמובן על החינוך של הילדים, על התנהגות שלהם ועל כל ההתנהלות השוטפת", היא קובעת.

תגובת העירייה: "באזור גבעת הסלעים, חל שינוי דמוגרפי ובשל מיעוט הילדים, נאלצנו בשיתוף משרד החינוך לסגור גן באזור רישום זה. אנו נעשה את מירב המאמצים בכדי לאפשר שיבוץ מיטבי בהתאם לאזורי הרישום. יש לציין כי על פי חוזר מנכ"ל, התקן הינו 35 ילדים בגן".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. גבעת הסלעים

    אדון שלום בן משה ראש העיר הנוכחי. תגובת העייריה שה"תקן" הוא 35 משקפת שוב את הגישה המזעזעת לדור העתיד של העיר. לא מדובר בתקן אלא במספר המקסימאלי שמותר שמעליו יהווה הפרת בטיחות. אז הפיתרון של העייריה היא לשאוף למינימום הדרוש שוב… כמו לקיים פעוטונים בחדרי אשפה (כולם מוזמנים לכתוב את המילים "חדרי זבל ראש העין" בגוגל ולגלות שלפני כמה חודשים היה עוד רעיון גאוני לעייריה.).
    האם זה יהיה עוד מהלך שימנע את הבחירה בך כראש עיר לעוד קדנציה? חבל רק שזה על חשבון הילדים וההורים המתוסכלים.

  2. אליעזר קצנשטיין

    סוגרים כי אין ילדים. הורים עצלנים. במקום לראות מונדיאל ולשחק בנייד – תעשו ילדים. מה רציתם ששר החינוך בנט יעשה במקום תושבי גבעת הסלעים?!
    הכל עניין של תקן.
    שתי גננות שאני מכיר היטב, אשתי היקרה וחברתה אשת ראש העירייה לשעבר מר משה סיני – לפני כעשר שנים סגרו את הגנים שלהן בראש העין בגלל אותה סיבה של מחסור בילדים. אשתי מאז גננת בפתח-תקוה ואשתו של סיני עברה לגן ילדים בשוהם.
    בקצור, כולם נרטבים כשיורד גשם.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר