הרב עזריה בסיס ז"ל. צילום זאב שטרן
הרב עזריה בסיס ז"ל. צילום זאב שטרן

בקרוב תוגש בקשה להנציח את הרב בסיס ז"ל בעיר

מי שהיה אחר ממקורביו, חנניה צפר: "לקרוא על שמו רחוב זה לא מספיק מכבד את דמותו. כאשר מתייחסים לעניינים רוחניים מבינים שיש מעלה יותר גדולה בלהנציח בבית מדרש שלומדים בו תורה"

פורסם בתאריך: 10.2.19 12:55

תושבים בראש העין קוראים להנציח את הרב הראשי של ראש העין, עזריה בסיס ז"ל, שהלך לעולמו בסוף חודש דצמבר האחרון. סביר להניח שהעירייה לא תתנגד לכך ותכבד את הרב ששימש כ-25 שנים בתפקיד.

בציבור הדתי מאמינים כי יקראו על שמו בית כנסת או מוסד חינוכי תורני, למרות שלא מן הנמנע כי גם ששמו יתנוסס מעל אחד מרחובות העיר. "בוודאי שצריך להנציח אותו, ואנו נדרוש להקים משהו משמעותי כמו בניין חינוכי תורני על שמו", אומר חנניה צפר, אחד ממקורבי הרב. "לקרוא על שמו רחוב זה לא מספיק מכבד את דמותו של הרב. כאשר מתייחסים לעניינים רוחניים מבינים שיש מעלה יותר גדולה בלהנציח בבית מדרש שלומדים בו תורה. כך מבינים שיש דמות שבזכותו הוקם המקום. אני שוקד על בקשה אותה אני מפנה למשפחתו של הרב ולאחר מכן נפנה לרשות המקומית בנושא. את שמעון פרס הנציחו בבית ספר בראש העין, למרות שלא היה לו קשר לעיר. אז על אחת כמה וכמה שצריך להנציח את הרב בסיס שהוא בעיר כבר 50 שנה ומשמש שנים ארוכות כרב העיר".

 

מי מחליף כרגע את רב העיר?

"מתוקף ההלכה מחליף את הרב באופן בלתי רשמי בנו של הרב, יחיאל בסיס. אני מניח שבעוד מספר שבועות תהיה פניה למשרד הדתות להקים ועדה למינוי רב עיר ואני מאמין שיתמודדו על התפקיד גם רבנים מחוץ לראש העין".

"בסופו של דבר לדעתי יקראו על שמו מוסדות, בתי כנסת ורחובות", אומר יו"ר סיעת ש"ס בראש העין, הרב יעקב אדמוני. "מה שהעירייה יכולה לעשות זה רחוב מכובד על שמו, אין עם זה בעיה, ובתי כנסת ומדרשות התלמידים שלו יכולים להקים ולקרוא על שמו. יש לו המון תלמידים והוא היה חביב מאוד אצל האוכלוסייה. נמתין ונראה מה יהיה בנושא הזה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הרב הגאון עוזני דוד יכול לשמש בהחלט כרב העיר ראש העין

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר