בית הספר במתחם A. צילום באדיבות ההורים
בית הספר במתחם A. צילום באדיבות ההורים

בבתי הספר הצומחים מסרבים ללמוד במתחם A. העירייה: "המבנה בטוח ועומד בתקנים"

לטענת הורי בתי הספר הצומחים הובטח להם כי התלמידים יפתחו את השנה הבאה במבנה 815 אולם זה ניתן בסופו של דבר לתלמידי הצומח A הלומדים כיום בענבלים. מבולבלים? ננסה לעשות לכם סדר

פורסם בתאריך: 17.4.19 13:09

הורי תלמידים בבתי הספר הצומחים בעיר הקימו מטה מאבק בשם (הארוך) "מטה המאבק למען ילדי פסגות אפק ובוגרי בתי הספר היסודיים בשכונה" לאחר שלטענתם העירייה הפרה סיכומים קודמים באשר לשיבוץ התלמידים. הם אף פתחו דף הפיסבוק ייעודי.

ההורים, לתלמידי כיתה ז' בחטיבה החדשה שתקום בשנה הבאה, כיתה א' בצומח C שאף הוא יפתח בספטמבר הקרוב וכיתות א'-ד' בממ"ד הצומח שממשיך לגדול – ובסך הכל 14 כיתות בכל בתי הספר, טוענים שבמידה ועיירת ראש העין לא תשנה את שיבוץ הילדים במבנה אשר ממוקם מתחת לקווי מתח בשנת הלימודים הבאה, הם ישביתו את הלימודים מיד לאחר חופשת החג.

בפגישה שהתקיימה ביום שלישי השבוע עם נציגי העירייה בינהם מנכ"ל העיריה שלמה שילה, מחזיק תיק החינוך עומר שכטר, מנהלת האגף נגיסט מנגשה ונציגות של וועדי ההורים, עודכנו ההורים כי בשנת הלימודים הבאה ילמדו הילדים במבנה 808 במתחם A– בית הספר אשר ממוקם מתחת לקווי המתח – מסדרון החשמל. נסביר כי כל הילדים מבתי הספר השונים ילמדו באותו המבנה.

הסיבה שבגינה החליטו בעירייה לשבץ את בתי הספר הצומחים ב-808, היא סירוב הורי התלמידים של בית הספר הצומח A (שלמדו בעבר במתחם וכיום לומדים היום בבית הספר ענבלים) לעבור ללמוד מתחת לקוי המתח. בצומח A ביקשו לעבור ללמוד דווקא במבנה שהוקם בסמוך למגרש הכדורגל ברחוב וויצמן – המוכר גם כ-מבנה 815, עד שמבנה הקבע שלהם יהיה מוכן בינואר 2020. הבעיה היא שהמבנה המבוקש מיועד כבר לתלמידי החטיבה החדשה הצומחת.

הורי החטיבה, כאמור, התרעמו. "קודם כל כעסנו שראש העיר לא הגיע לישיבה ובנוסף אמרנו להם שאם אין בעיית חשמל ופתרו את כל העניינים, יש לשמור על השיבוץ המקורי", אומר יו"ר בית הספר היסודי ע"ש שמעון פרס, אילן לוקוף. "לא קיבלנו תשובות מדוע נעשה השינוי המפתיע מבחינתנו. דעתנו היא שאף ילד בראש העין ולא משנה מאיזה בית ספר הוא, לא צריך ללמוד ב-808".

כזכור, מזה כשלוש שנים מתריעים ההורים על סכנות הקרינה במתחם בית הספר בפסגות אפק. ההורים התלוננו על כאבי ראש של התלמידים, נתוני קרינה גבוהים ובעיקר חוסר וודאות לגבי העתיד. בעירייה ובמשרדי הממשלה השונים הודיעו שהמטרה להזיז את הקווים מעבר לקו הירוק וביוני 2018, התקיימה ישיבה של וועדת הכלכלה של הכנסת ברשות איתן כבל, תושב העיר, שהודיע שהוא לא מוכן לקבל את לוח הזמנים הצפוי שאמור לקחת בין שש לשבע שנים וצריך לקצר אותו לזמן ריאלי.

תגובת העירייה: "בתי הספר הצומחים מתוכננים להתארח זמנית במבנה ביה"ס מגרש 808. הוצג להורים כי בבית הספר נעשה בשנה וחצי האחרונות ניטור רציף במסגרתו נעשו מדידות כל 20 דקות. הניטור מעיד כי המבנה בטוח לשהיה והמדידות עומדות על ממוצע 1.57 מיליגאוס. נציג המשרד לאיכות הסביבה, הבקיא בנתונים, אישר להורים כי אין שום מניעה ללמוד בבית הספר והוא עומד בתקני המשרד וכי מדדים כאלה קיימים בישראל ברוב מוסדות הציבור ובמרחב הציבורי. למרות שנתוני המדידה לא מחייבים, החליטה העירייה להתקין מערכת מיגון אקטיבי שמטרתה לוודא כי בשום מקרה, לא תהיה חריגה במדדים. יש לציין כי בשנת הלימודים תשע"ז ותשע"ח, התקיימו לימודים במבנה גם של כיתות גן וגם של בתי הספר A צומח ו-B צומח. שאחד בהם בחר להמשיך לשהות במבנה עד סוף השנה עד שמבנה הקבע שלו יהיה מוכן. העירייה רואה במבנה בית ספר 808 מוסד חינוכי כשיר, בטוח העומד בכל התקנים הנדרשים ואין מניעה לאכלס אותו בשנת הלימודים הקרובה. העירייה תמשיך לעבוד בשיח משותף עם נציגויות ההורים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. .

    אין לזה קשר לחשמל,
    הטענות הן נגד העירבוביה הזו שרוצים לעשות (תלמידי יסודי עם חטיבה עם דתיים)
    תכניות הלימודים הן שונות, פיסית המבנה מיועד לקטנים והוא בכלל מחוץ לאיזור המגורים שלנו
    בעוד שמבנה החטיבה הולך להיות מוכן ב 1.9 (!)
    אז למה שA לא ילכו לA וC לC?

    בוודאי שיש לכך סיבה אבל היא פשוט לא מקצועית (תבינו כבר מה הכוונה..)

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר