הפגנה ראש העין- נגד שיבוץ הפגנה נגד הלימודים ב-808 בראש העין. באדיבות מטה המאבק
הפגנה ראש העין- נגד שיבוץ הפגנה נגד הלימודים ב-808 בראש העין. באדיבות מטה המאבק

200 תלמידים הפגינו נגד שיבוצם מתחת למסדרון החשמל

"מבחינתנו לא נסכים שאף ילד מאף בית ספר ילמד במתחם ונמשיך להילחם על זה", אומרים ההורים. העירייה: "מדדי קרינה כאלה קיימים בישראל ברוב מוסדות הציבור ובמרחב הציבורי"

פורסם בתאריך: 28.4.19 12:53

כמובטח, 200 מתלמידי שכבת ו' ממספר בתי ספר יסודיים בשכונת פסגות בראש העין, השביתו הבוקר את הלימודים והפגינו בכניסה ללשכת ראש העירייה, שלום בן משה, במחאה על שיבוץ התלמידים העולים לחטיבות במתחם 808 (מתחם A) מתחת למסדרון החשמל.

להפגנה הגיעו תלמידים מבית הספר פסגות, שמעון פרס, צומח A וכן ההורים של הבית הספר הממלכתי דתי והורי בית הספר C, שלא מוכנים שילדיהם ילמדו במתחם 808 – כפי שנכתב לראשונה במלאבס ראש העין. הילדים החזיקו בלונים ושלטים שעליהם נכתב "ילדי פסגות אינם הפקר" ו-"אף ילד לא יכנס ל-808".

"אף אחד לא ירד לדבר איתנו ועם הילדים", מצרה אחת האימהות. "מבחינתנו לא נסכים שאף ילד מאף בית ספר ילמד במתחם ונמשיך להילחם על זה".

נציג ההורים אילן לוקוף: "לצערי לא קיבלנו תשובות לדרישות שלנו מראש העיר. התשובה היחידה שקיבלנו היא שביום שלישי תתקיים פגישה של נציגי ההורים עם ראש העיר שלום בן משה. אנחנו רוצים לקיים דו שיח ורוצים שהוא יעשה מהר ולכן כל עוד לא מדברים איתנו, אנחנו נפגין עד שיקבלו את הדרישות של כל בתי הספר".

הורי התלמידים בבתי הספר הצומחים בעיר הקימו מטה מאבק לאחר שלטענתם העירייה הפרה סיכומים קודמים באשר לשיבוץ התלמידים. ההורים, לתלמידי כיתה ז' בחטיבה החדשה שתקום בשנה הבאה, כיתה א' בצומח C שאף הוא יפתח בספטמבר הקרוב וכיתות א'-ד' בממ"ד הצומח שממשיך לגדול – ובסך הכל 14 כיתות בכל בתי הספר, טוענים שהעירייה שינתה את השיבוצים לשנת הלימודים הקרובה ושיבצה אותם ללמוד במתחם 808 אשר ממוקם מתחת לקווי המתח, דבר לו הם מתנגדים.

הסיבה שבגינה החליטו בעירייה לשבץ את בתי הספר הצומחים ב-808, היא סירוב הורי התלמידים של בית הספר הצומח A (שלמדו בעבר במתחם וכיום לומדים היום בבית הספר ענבלים) לעבור ללמוד מתחת לקוי המתח ולכן העירייה שיבצה אותם במבנה שהוקם לטובת תלמידי החטיבה, בסמוך למגרש הכדורגל ברחוב וויצמן – המוכר גם כ-מבנה 815, עד שמבנה הקבע שלהם יהיה מוכן בינואר 2020.

תגובת העירייה: "בשנת הלימודים תשע"ח, מבנה בית הספר במגרש 808 אוכלס לראשונה ובמקביל לאכלוס, החל מעקב רציף אחר הקרינה מקווי המתח העליון הסמוכים לבית הספר. באירוע שבו זוהתה עלייה בקרינה שעדיין הייתה מתחת לסף המותר ונוכח החשש שרמת הקרינה עלולה לעלות, הוחלט להעביר את בית הספר למקום חליפי. מאז, במשך השנה וחצי האחרונות מבוצעות מדידות רציפות כל 20 דקות ומהנתונים עולה כי המבנה בטוח לשהיה והמדידות עומדות על ממוצע 1.57 מיליגאוס. נציג המשרד להגנת הסביבה הבקיא בנתונים והאחראי על תחום זה , אישר וקבע כי אין שום מניעה ללמוד בבית הספר והוא עומד בתקני המשרד וכי מדדים כאלה קיימים בישראל ברוב מוסדות הציבור ובמרחב הציבורי. למרות שנתוני המדידה לא מחייבים, החליטה העירייה להתקין מערכת מיגון אקטיבי שמטרתה לוודא כי בשום מקרה, לא תהיה חריגה במדדים. ההורים עודכנו כי בתי הספר הצומחים מתוכננים להיפתח השנה באופן זמני במבנה בית הספר במגרש 808 עד להשלמת מבני הקבע שלהם. יש לציין כי בשנת הלימודים תשע"ז ותשע"ח, התקיימו לימודים במבנה בית הספר שכללו כיתות גן וגם של כיתות בתי הספר A צומח ו-B צומח. שאחד מהם בחר להמשיך לשהות במבנה בית הספר במגרש 808 עד סוף השנה עד שמבנה הקבע שלו יהיה מוכן. העירייה רואה במבנה בית הספר במגרש 808 מוסד חינוכי כשיר, בטוח העומד בכל התקנים הנדרשים ואין מניעה לאכלס אותו בשנת הלימודים הקרובה. העירייה תמשיך לעבוד בשיח משותף עם נציגויות ההורים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אבא

    לא מדובר רק בקרינה!
    הוא רוצה לשים שם יסודי עם חטיבה, דתי עם חילוני
    הוא רוצה לזרוק שם כל מיני שאריות שאין לו איפה לשים אותם
    הערבוב הזה גרוע מבחינה פדגוגית, המורות לא יהיו בבית הספר רב הזמן. הן תהינה במבנים אחרים ורק יעשו גיחות לשם, לא תהיה רכזת שכבה וכו'

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר