אלישע לוי. צילום: ניר קידר
אלישע לוי. צילום: ניר קידר

אלישע לוי פותח קדנציה במכבי: "הציפיות ידועות, הגעה לפלייאוף העליון תהפוך את העונה למצוינת"

שבעה חודשים אחרי שסיים קדנציה פושרת כמאמן הלאומי, אלישע לוי סוגר מעגל במכבי: "זה מרגיש לי נכון". על הביקורת שספג אמר: "לא מכיר מישהו בנבחרת שיצא טוב מבחינת התקשורת"

פורסם בתאריך: 28.5.18 12:53

לא בכל יום נוחת במכבי פתח תקוה מאמן שסיים לא מזמן קדנציה בנבחרת ישראל. מחד, רף הציפיות בלוזוניה צפוי להרקיע שחקים עם אלישע לוי על הקווים, אבל מאידך, אחרי עונה מאכזבת עם תקציב שיא שלא הצדיק את עצמו וככל הנראה ללא הספונסר הראשי שינו זוארץ, ייתכן שבמכבי ישמחו בשלב ראשון לחזור ליהנות מכדורגל ורק אחר כך ישנסו מותניים לקראת המאבק המחודש על הפלייאוף העליון.

"ההרגשה טובה לחזור לליגת העל", אומר לוי בשיחה עם "ספורט מלאבס". "זה מקום ששיחקתי בו 7 שנים וזו סגירת מעגל בשבילי. אני מכיר את המועדון והנפשות הפועלות וזה מאוד דיבר אלי. ידעתי שברגע שתהיה הצעה שתאתגר אותי ותגרום לי לחזור זה יקרה. זה מרגיש לי נכון ואני שמח. המקצוע שלי זה מאמן כדורגל. נהניתי מאוד בנבחרת בה היה אתגר אחר ועכשיו אני חוזר לליגה".

על שיתוף הפעולה והקשר הקרוב עם היו"ר אבי לוזון אמר לוי: "אני מכיר את אבי כיו"ר וכגזבר ובזמנו הוא אפשר לי להתחיל את דרכי כמאמן. היו לי עוד כמה הצעות, אבל אבי מאוד רצה אותי ואני מגיע למקום מסודר בו אני מרגיש שמעריכים אותי ואני יכול לתרום. אלמד את הקבוצה ויחד עם אבי והמנהל המקצועי עומר גולן נשב ונחליט מה בדיוק היא צריכה. אני מקווה שנבנה קבוצה טובה ושנהנה מכדורגל".

מה תיחשב עבורך לעונה טובה?
"הציפיות של מכבי פתח תקוה ידועות. הגעה לפלייאוף העליון תהפוך את העונה למצוינת ועונה ריאלית זה מקומות 7-8, כמו שהיה אשתקד. אני מקווה שנעשה עונה מצוינת".

עומר גולן (מימין), אלישע לוי, אבי לוזון ואבי נמני במעמד החתימה. צילום באדיבות מכבי פתח תקוה

עומר גולן (מימין), אלישע לוי, אבי לוזון ואבי נמני במעמד החתימה. צילום באדיבות מכבי פתח תקוה

אלישע לוי פרץ לתודעה כשאימן את הפועל בית שאן והשאיר את הקבוצה בליגה כנגד כל הסיכויים, אם כי הדימוי הציבורי של בית שאן נפגע קשות בשל "משחק השרוכים". בהמשך עבר כברת דרך ארוכה, בין השאר בעירוני ראשל"צ, הפועל כפר סבא ומ.ס אשדוד. עם מכבי חיפה זכה בשתי אליפויות ואיבד אחת נוספת להפועל תל אביב בשל שיטת הקיזוז שהגה בזמנו היו"ר הנוכחי שלו. לוי הוביל את מכבי חיפה לשלב הבתים של ליגת האלופות בה שברה הקבוצה שיא שלילי כשסיימה ללא נקודות וללא שער זכות לרפואה. את חיפה הוביל לוי גם לשלושה גמרי גביע, אך הפסיד בכולם – פעם לבית"ר ירושלים ופעמיים ברציפות להפועל תל אביב. במאי 2012 חתם בהפועל באר שבע. את עונתו השנייה בבירת הנגב סיים במקום השני ועונה לאחר מכן הוביל את באר שבע לגמר הגביע, אך ספג עם קבוצתו תבוסה צורבת, 6:2 למכבי תל אביב.

לפני כשנתיים, בסוף אפריל 2016, מונה למאמן הלאומי והדריך את הנבחרת בקמפיין מוקדמות המונדיאל. איש לא ציפה שתחת לוי תעבור ישראל משוכות בלתי אפשריות דוגמת ספרד ואיטליה, אך הפסדי בית בסמי עופר לאלבניה ומקדוניה גררו ביקורת קשה על לוי ויכולתה של הנבחרת תחתיו, כמו גם על הזימונים והשינויים התכופים בהרכב. יהיה מעניין לראות את שיתוף הפעולה המחודש של המאמן עם יוסי בניון, לו אפשר לוי לשבור בקמפיין האחרון את שיא ההופעות בנבחרת. לדאבונו, את המוקדמות סיימה ישראל במקום הרביעי ובניגוד למאמנים ישראלים אחרים, לא זכה אלישע לקמפיין נוסף וסיים את תפקידו.

חוזרים לשתף פעולה. בניון. צילום: ניר קידר

ספגת לא מעט ביקורת במהלך קמפיין הנבחרת. יכול להיות שאחריו חיפשת קצת שקט בדמות קבוצה משפחתית שלא נמצאת כל היום בכותרות?
"אני לא מכיר מישהו בנבחרת ישראל שיצא טוב מבחינת התקשורת. מכבי פתח תקוה בעיני היא מקום מכובד ומסודר שרציתי להגיע לעבוד בו ואני שמח להיות בו. עבדתי במקומות הכי קשים שיש ואין שקט באף מקום, צריך תוצאות. הנקודה היא שברמה של הנבחרת קצת קשה להביא תוצאות כשאתה מתמודד מול ספרד ואיטליה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר