אלישע לוי. צילום: ניר קידר
אלישע לוי. צילום: ניר קידר

"יש למכבי קבוצה צנועה, אני מקווה שמנור סולומון יישאר". אלישע לוי פותח עונה

רגע לפני שהעונה של מכבי יוצאת לדרך מול בית"ר ירושלים, המאמן אלישע לוי עדיין לא מסמן מטרות, אך מקווה שימשיך ליהנות מהכוכב תוצרת בית: "אבי לוזון אמר שבמידה ותהיה הצעה טובה הוא ילך"

פורסם בתאריך: 23.8.18 12:12

ערב פתיחת העונה, לא ברור לאן מועדות פניה של מכבי פתח תקוה. מצד אחד, שינויים משמעותיים מדי לא נעשו בסגל השחקנים שאכזב אשתקד בפלייאוף התחתון, אבל מצד שני המילה האחרונה טרם נאמרה בכל הקשור לחיזוק החלק הקדמי.

מחד, "האבא" של מכבי והספונסר הראשי שינו זוארץ נפרד לטובת המשרה הנחשקת של יו"ר ההתאחדות, מה שהוביל במישרין לקיצוץ ניכר בתקציב. מאידך, על הקווים יעמוד מאמן הנבחרת בדימוס, אלישע לוי, ששב לכור מחצבתו. לאחר שנתיים לא פשוטות בקדנציה הלאומית שלא בדיוק הוסיפו לו מבחינה תדמיתית, שב אלישע לליגה וצפוי מן הסתם לזכות לשקט על גבול דממת אלחוט בגזרה התקשורתית.

"אני שמח מאוד לחזור לליגה, מה עוד שאני חוזר למקום שאינו זר לי ומרבית השנים ששיחקתי בליגה הראשונה היו מכבי פתח תקוה", אומר לוי בראיון פתיחת עונה ל"ספורט מלאבס". "אני מכיר את הנפשות הפועלות, הילדים שלי נולדו בפתח תקוה ואני בא למקום טוב ומסודר. ההרגשה טובה ונכון לתקופה הזו אנחנו נמצאים פחות או יותר במצב שרציתי. בחזון אנחנו מתבססים על שלד מקומי ושילוב צעירים, אליהם אנחנו עדיין מחפשים לצרף 2-3 שחקנים שיוסיפו לנו עומק".

בדבריו מכוון לוי מן הסתם לחוליה ההתקפית. גיא מלמד ובן אז'ובל נמצאים על הפרק, כמו גם צירוף חלוץ זר. על העובדה שרוב הסגל מהעונה שעברה נשאר אמר המאמן: "יש לנו קבוצה צנועה והתקציב בהתאם. שמרנו על הסגל ורעננו אותו עם מספר שחקנים צעירים. מה שיקבע זו התוספת שנצרף".

שינו זוארץ עובר לתפקיד הכי בכיר בכדורגל הישראלי ומצד שני מכבי עוד תתגעגע אליו.
"ככה זה (צוחק). בירכתי אותו ואני בטוח שהוא יעשה רק טוב לכדורגל הישראלי".

שינו זוארץ. צילום זאב שטרן

שינו זוארץ. צילום זאב שטרן

זה לא סוד שלוי עשוי לאבד בקרוב את אחד השחקנים הבכירים בשורות הקבוצה. כבר מספר חודשים שנעשים ניסיונות למכור את מנור סולומון לחו"ל במטרה להכניס סכום כסף נכבד שיקל על ההתנהלות הכלכלית. לאחרונה אף עלתה אפשרות שמנור יצטרף לבית”ר ירושלים המתחדשת של הבעלים משה חוגג. "מהרגע הראשון אבי לוזון אמר שבמידה ותהיה הצעה טובה הוא ילך", אומר לוי. "הוא נמצא בכושר ממש טוב ואני מקווה שיישאר, אבל אלה דברים שקורים בכדורגל מקצועני ואם יעזוב אנחנו נתמודד עם זה". לוי חתם אמנם לעונה אחת, אבל כדרכו חושב הרבה מעבר. "זה בכלל לא משנה. כולנו חושבים קדימה איך לעשות דברים לטובת מכבי פתח תקוה גם בטווח הארוך", הוא אומר. "כשהקבוצה תהיה שלמה נוכל גם לדבר על מטרות".

לאחרונה שמו בנבחרת ישראל סוף לסאגה ארוכה – רבים יאמרו ארוכה מדי – כשהועילו למנות מחליף ללוי לקראת קמפיין ליגת האומות – אנדי הרצוג האוסטרי. "כולנו אוהדי נבחרת ישראל ואני יכול רק לאחל לו בהצלחה בתפקיד החדש", הקפיד לוי כהרגלו להיות פוליטיקלי קורקט. "אחרי שמתמנה מאמן צריך לתת לו את כל הקרדיט ולהיות מאוחדים מאחוריו. ימים יגידו אם יצליח".

לסיום, בכל הנוגע לסוגיה הכואבת וארוכת השנים של היעדר קהל במשחקי קבוצתו החדשה, שומר אלישע על אופטימיות מפתיעה. "אוטוטו אנחנו מתחילים ואני מקווה שהקהל שלנו שאנחנו מאד אוהבים יגיע לתמוך בנו. לא משנה אם יגיעו 3,000-4,000 איש או יותר".

אני מאחל לך מספרים שכאלה. בעונה שעברה לרוב המשחקים הגיעו פחות מ-1,000 איש.
"נו, אתה רואה (צוחק). אם יגיעו יותר זה ירגיש כמו מיליון".

אוהדי מכבי. צילום: זאב שטרן

אוהדי מכבי. צילום: זאב שטרן

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר