מנור סולומון. צילום: ניר קידר
מנור סולומון. צילום: ניר קידר

המאמצים למכירתו של סולומון יואצו, אלישע לוי: "הוא ובניון זה מה שיפה בכדורגל"

תצוגת התכלית של הקשר מול בית"ר ירושלים הובילה מאתלטיקו מדריד, כמו גם ממכבי חיפה. ניסיונות להתחזק בשני שחקני התקפה

פורסם בתאריך: 28.8.18 18:31

33 משחקים קיימה מכבי פתח תקוה בעונה החולפת, באף אחד מהם לא כבשה רביעייה. כשמוסיפים לנתון הזה את זהות היריבה ו-1,500 אוהדים מקומיים שנשמעו לפרקים טוב יותר מ-8,000 צהובים-שחורים, אין ספק שאלישע לוי חזר בגדול לליגת העל והעמיד רף ציפיות חדש בעונה הנוכחית.

מי שזהר מעל כולם הוא מנור סולומון, שהעלה את מחיר מנייתו, הגבוהה גם כך. היכולת הנפלאה של הקשר הצעיר, שגם קיבל היום זימון לנבחרת הבוגרת, צפויה כמובן להאיץ את המגעים למעברו לקבוצה אחרת. בשל היחסים הטובים של אבי לוזון עם בעלי הפועל באר שבע אלונה ברקת, נבדקת אפשרות למכור שני שלישים מכרטיסו של הטאלנט לאתלטיקו מדריד הספרדית (שכזכור החלה העונה בשיתוף פעולה עם באר שבע, א"ב) וממנה להשאילו לאלופה. גם מכבי חיפה צפויה לפנות פעם נוספת למכבי במטרה לבדוק את אפשרות צירופו של סולומון, כשברקע גם האופציה האירופית, המועדפת על ראשי מכבי, על הפרק.

לאחר המשחק התייחס אלישע לוי לכוכב שלו וליוסי בניון שסיפק משחק נהדר: "שניהם היו אצלי בנבחרת והם מה שיפה בכדורגל. יוסי – שלא יגמר. יש לו את הניסיון הדרוש והוא יודע להרים את עצמו ומצד שני ילד שמתפתח מאוד נכון ומנטרלים את הרעשים סביבו בלי קשר למה יהיה הלאה. הוא עושה הגנה והתקפה וכמובן כשצריך – גם את הדריבל הנהדר שלו".

כך פותחים עונה. אלישע לוי. צילום: ניר קידר

אלישע לוי. צילום: ניר קידר

גם החלוץ לידור כהן מקווה שלמרות הסיכוי הלא גבוה ימשיך לשתף העונה פעולה עם סולומון: "מנור מאוד כישרוני ונשמח עם הוא יישאר איתנו", אמר. "רואים את ההשפעה שלו במגרש כשהוא מושך אליו שחקנים ומפנה שטחים לאחרים. אני חושב שעוד עונה אצלנו תעשה לו טוב. גם יוסי בניון אמר לו לפני שיצא לחו"ל שהוא (בניון) נתן כמה גולים ופירק את הליגה. גם מנור צריך לתת פה עוד כמה שערים ואז להגשים את חלומו ולצאת לאירופה. זה יעשה טוב לו, למשפחה שלו ולכולם".

"לא ציפיתי לתוצאה כזו, אבל בהחלט באנו לנצח את המשחק מהרגע הראשון וזה לא מקרי", הוסיף לוי בנוגע לניצחון הנהדר על הירושלמים. "אמרתי גם לפני המשחק שאני מאוד מאמין בהכנה שעשינו. אמנם לא הבאנו שמות מפוצצים אבל שמרנו על הבסיס והתלכיד שלנו". לצד השמחה הגדולה, מיהר המאמן המנוסה של מכבי להזכיר שאל לקבוצתו להתבשם יותר מדי לקראת ההמשך, כשבמקביל ציין לטובה את יושבי היציע: "כולם יודעים שכדורגל מאוד נזיל ודינמי, אבל ראינו בדיוק מה מכבי פתח תקוה מסוגלת לתת, עם כדורגל נכון מרגל לרגל וידענו גם להתגונן וגם לצאת קדימה עם התמיכה והאנרגיות של הקהל, גם שלנו, לא רק של בית"ר".

לידור כהן מקפיץ מעל איתמר ניצן. צילום: ניר קידר

לידור כהן מקפיץ מעל איתמר ניצן. צילום: ניר קידר

אגב, ספיח חביב מהניצחון במחזור הפתיחה הגיע כשאלישע, דיפלומט מטבעו, נמנע מעימות מיותר גם כשנדרש לאמירתו של מאמן בית"ר גיא לוזון, לפיה מכבי לא עברה את החצי. "זה בסדר, ככה גיא ראה את המשחק", אמר. "אמנם בית"ר החזיקה יותר בכדור אבל בכל פעם שיצאנו קדימה היינו מאוד מסוכנים, עברנו את החצי והבקענו שערים. אני לא מתווכח עם גיא, אלא מדבר על העובדות".

במקביל, נעשים מאמצים להתחזק בשני שחקני התקפה. האופציה הריאלית יותר נכון לעכשיו היא חלוץ זר, לאחר שבן אז'ובל חתם בהפועל חיפה ובמכבי יתקשו לעמוד בסכומים הגבוהים אותם דורשת באר שבע על גיא מלמד, שבינתיים אגב לא מפסיק לכבוש במדיה ועשוי להישאר.

בראשון (19:00, המושבה) תפגוש מכבי בחוץ, אבל בעצם בבית את בני יהודה, שמצדה תחפש ניצחון ראשון אחרי ההפסד הדרמטי לאשדוד. על העובדה שהציפיות ממכבי עלו משמעותית לאחר 90 הדקות הראשונות הוסיף לידור כהן: "זה עדיין מוקדם מדי ומדובר רק במשחק ראשון. בכדורגל אחרי משחק אחד כבר שוכחים מה עשית בשבוע הקודם, כך שצריך לייצר המשכיות ולאגור כמה שיותר נקודות בתחילת העונה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר