יוסי בניון. צילום: זאב שטרן
יוסי בניון. צילום: זאב שטרן

מכבי מבהירה: "גם אם תגיע הצעה על בניון, היא תסורב"

אחרי דיווחים על פנייה מצד בית"ר ירושלים, במועדון הכחישו. מסתמן כי סולומון יישאר במכבי לפחות עד ינואר, מעוניין לצאת לאירופה

פורסם בתאריך: 5.9.18 18:34

הציפיות הגדולות שהצליחה מכבי פתח תקוה לפתח אחרי 90 דקות חלומיות מול בית"ר ירושלים התנפצו כמו בלון לאחר 45 בלבד מול בני יהודה. גם 200 אוהדי מכבי בלבד (לעומת 1,500, באותו אצטדיון, מול בית"ר ירושלים בשבוע שעבר) יודו שרק בנס הם לא ספרו לפחות חמישה כדורים ברשת של צחי גיגי עוד לפני ההפסקה. אבל הנה עוד דבר שהקבוצה של אלישע לוי גילתה על עצמה וזו של שרון מימר בעונה שעברה לא חלמה עליו: אופי.
לא ברור אם השינוי הגיע בעקבות ירידתו של אבי לוזון לחדר ההלבשה בהפסקה ובקשתו למחוק את המחצית הראשונה ולעלות אחרת לשנייה, אבל תוך עשר דקות ושני רגעי קסם מבית היוצר של הצמד יוסי בניון (שער ובישול) ומנור סולומון (שער בכורה העונה ודריבל מהפנט שהפך ויראלי ברשתות החברתיות) הושלם מהפך במשחק בו מכבי מודל 2017/18 הייתה מזמן מרימה ידיים. נכון שזה נגמר עם כדור עונשין מ—11 מטרים די מיותר ונקודה במקום שלוש, אבל בליגה בה הקבוצה היחידה המושלמת היא העולה החדשה הפועל חדרה והיחידה ללא נקודות היא בית"ר ירושלים, על 4 נקודות בשני מחזורים קצת קשה להתלונן.

הבשורה המשמעותית היא כמובן מכיוונו של סולומון, שנראה שכל מחזור שעובר רק מעלה את תג המחיר הגבוה ממילא שלו. אחרי שההצגה מול בית"ר איימה לזרז את יציאתו לאירופה, או גרמה למישהו לחשוב שאוטוטו הוא נוחת בבאר שבע בעסקה סיבובית עם אתלטיקו מדריד, בצוות המקצועי קרובים להשלים את המשימה החשובה ביותר של מכבי, כך נראה, העונה: השארתו לפחות עד חלון ההעברות בחודש ינואר. בסביבתו של השחקן שבו והבהירו כי הכיוון הוא אירופה בלבד וכי כל האפשרויות שעולות לגבי מעבר למועדונים בארץ אינו רלוונטי. "אנשים שוכחים שהפועל באר שבע לא משחקת במפעלים האירופיים וכאן בארץ מנור לא יוכל להתפתח", הדגישו. "גם אם אתלטיקו מדריד תרכוש אחוזים מכרטיסו היא תשאיל אותו למועדון באירופה ולא בישראל". קבוצה נוספת שניסתה לשים את ידיה על הכוכב היא בית"ר ירושלים של הבעלים משה חוגג, שהציעה עבורו כשלושה מיליון יורו אך נדחתה על הסף על ידי אבי לוזון. לצד בניון, שממשיך לספק את הסחורה גם בגילו המתקדם, מי שזכה לשבחים הוא מוחמד סרסור הצעיר, בוגר קבוצת הנוער של המועדון, לו צופים עתיד ורוד בשנים הקרובות.

ביום רביעי נפוצו דיווחים על רצונה של בית"ר ירושלים להחזיר לשורותיה את הקשר יוסי בניון, ששיחק בקבוצה בעונה שעברה ועזב במהלכה למכבי לאחר יחסים מעורערים עם הבעלים דאז אלי טביב. לאחר הדיווחים בכלי התקשורת במכבי פרסמו הודעה בזו הלשון: "לשם הבהרה, שום גורם מבית״ר ירושלים לא פנה למכבי פתח תקוה לגבי יוסי בניון, גם במידה ויפנו ההצעה תסורב. בנוסף, אנו רואים בחומרה במידה ונעשתה פניה לשחקן ללא אישור המועדון, אחרי הכל יוסי בניון שחקן תחת חוזה במכבי פתח תקוה".

מבחינת הצוות המקצועי של המועדון, המטרה העיקרית במהלך פגרה הקרובה הייתה ונותרה להתחזק בחלוץ זר, כשחלון ההעברות מתקרב לסיומו וייסגר ב-71 בספטמבר. לידור כהן, שחקן כנף מטבעו, ממשיך לשחק כרגע כחלוץ מרכזי ואף אמר כי אלישע לוי נותן לו חופש פעולה לשחק באגפים, אך הגדרת התפקיד שלו היא חלוץ 9. זו הסיבה שבמכבי רוצים להביא אלטרנטיבה בחלק הקדמי ולאפשר לכהן לבוא לידי ביטוי בצורה טובה יותר באגף. לאחר הפגרה תארח ביום שבת הבא מכבי את הלהיט המפתיע של הליגה, העולה החדשה הפועל חדרה. גם אם קשה לכם לעכל את הנתון הזה, נכון למחזור השלישי מדובר במפגש בין מוליכת טבלת ליגת העל לסגניתה.

לצד פתיחת העונה החיובית יחסית של קבוצת הבוגרים, במכבי רווים נחת גם מפתיחה מוצלחת של קבוצת הנוער של המועדון בליגת העל. ביום שבת היא הביסה 4:1 בחוץ את בית"ר טוברוק ואחרי שני מחזורים מדורגת שנייה בטבלה עם מאזן מושלם של שער חובה בודד לעומת המוליכה הפועל באר שבע, ששמרה עד כה על רשת נקייה. טל דאון עם צמד תוך ארבע דקות (04, 44) הוריד את מכבי ביתרון מבטיח להפסקה. טוראי סיהאו צימק בפתיחת המחצית השנייה אבל אורי ארצי (73, בפנדל) ותומר בנבנישתי (79) שנמנה השנה עם סגל קבוצת הבוגרים, הפכו את הניצחון לתבוסה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר