עו"ד יצחק יונגר
עו"ד יצחק יונגר

עו"ד יונגר פנה לבית המשפט בבקשה לקבל שכר טרחה בגובה 137 אלף שקלים

המפרק הזמני ביקש לקבל את הסכום בגין שלושת חודשי העבודה הראשונים שלו בתפקיד, בתוספת סכום נוסף בגין "מאמץ מיוחד", כלשונו. הסכומים אמורים להיות משולמים מתוך תקציב הקבוצה

פורסם בתאריך: 9.11.18 11:53

כשלושה וחצי חודשים לאחר שמונה על ידי בית המשפט לשמש כמפרק הזמני של הפועל, הגיש היום (שישי) עו"ד יצחק יונגר בקשה לבית המשפט לקבלת שכר טרחה עבור שלושת החודשים הראשונים שלו בתפקיד. על פי הבקשה, לאור הכנסות המועדון בתקופתו, שעומדות על כ-2.5 מיליון שקלים, על עו"ד יונגר לקבל שכר טרחה בגובה 91,759 שקלים בתוספת מע"מ. פרט לסכום זה, ביקש יונגר לקבל שכר בגין "מאמץ מיוחד" שביצע בתיק, בגובה 45,879 שקלים.

"מדובר בבקשת שכר טרחה ראשונה אותה מגיש המפרק הזמני לאחר עבודה מאומצת בהיקף של מאות שעות שביצעו המפרק הזמני וצוות משרדו ממועד מינויו ביום 24.7.2018 ועד ליום 24.10.2018", כתב עו"ד יונגר בבקשתו. "המפרק הזמני וצוות משרדו השקיעו מאות רבות של שעות עבודה לצורך הותרתה של הקבוצה בליגה הלאומית, גיוס כספים לצורך גיבוש תקציבה, גיוס עובדים, מאמנים ושחקנים לצורך העמדת קבוצה שתשחק בליגה הלאומית, כאשר מדובר הן בניהול הקבוצה הבוגרת והן בניהול קבוצת הנוער ובית הספר לכדורגל שמפעילה הקבוצה, והכל לצורך השאת התמורה שתתקבל עבור נושי הקבוצה".

חישוב שכר הטרחה אותו צירף עו"ד יונגר לבקשה

חישוב שכר הטרחה אותו צירף עו"ד יונגר לבקשה

בבקשה מציין המפרק הזמני כי עלות שכר הטרחה אותו ביקש כלולה בתקציבה של הקבוצה ויש באפשרותה לשלמו. בעניין זה כתב עו"ד יונגר: "על מנת לשמור על תקציבה הנמוך של הקבוצה, העסיק ומעסיק המפרק הזמני את מינימום כוח האדם הנדרש, תוך שכוח האדם במשרד המפרק הזמני אף הוא עוסק באופן שוטף בניהול הקבוצה ובכלל זה ארגון והפקדה של אלפי המחאות המתקבלות ממחלקות הנוער ובית הספר לכדורגל, מתן מענה להורי קבוצות הנוער ובית הספר, טיפול בכל הרכש המתבצע על ידי הקבוצה לצרכים שוטפים ועוד פעולות רבות".

עוד מציין עו"ד יונגר, כי בתקופה האחרונה החל בבירור נסיבות קריסתה של הקבוצה ולשם כך נפגש מספר פעמים עם הבעלים הקודם דורון גלנט. "כן עסק ועוסק המפרק הזמני בניהול שוטף של הקבוצה תוך ניסיון למציאת מקורות כספיים נוספים להפעלתה ובכלל זה בחינת האפשרות לגביית חובות", הוסיף עו"ד יונגר.

"אין מקרה מתאים מזה לפסיקת שכר טרחה בגין מאמץ מיוחד"

פרט לשכר הטרחה אותו ביקש עו"ד יונגר בגין ניהול המועדון, ביקש המפרק הזמני, כאמור, שכר טרחה בגין 'מאמץ מיוחד' כלשונו, בגובה 50 אחוזים משכר הטרחה אותו ביקש, כלומר כ-45 אלף שקלים. "כידוע, שכר טרחה זה נועד לתת מענה הולם למקרים בהם שכר הטרחה המחושב על פי התקנות אינו מבטא את מידת המאמץ שהושקע על ידי בעל התפקיד כך שיש לייתן לו שכר טרחה המשקף את מאמציו", כתב המפרק. "בענייננו, אין מקרה מתאים מזה לפסיקת שכר טרחה בגין מאמץ מיוחד למפרק הזמני, שכן ההשקעה המרובה, המאומצת והנמרצת של המפרק הזמני הביאה להצלת נכסה העיקרי של החברה, הזכויות לשחק בליגה הלאומית, הם גם הזכויות שיימכרו על ידי המפרק הזמני, כאשר מדובר על פעולות החורגות (לאין שיעור) מפעולות ניהול רגילות".

"למען הסר ספק, ללא הצלחת פעולותיו של המפרק הזמני לא היה כל נכס למכירה ולא הייתה גם כל תוחלת להליך הפירוק", המשיך עו"ד יונגר. "כפי שתואר לעיל, נוכח העובדה לפיה במועד מינויו של המפרק הזמני לא היה ולו איש הנהלה אחד בקבוצה, משרדו של המפרק הזמני נאלץ לנהל את הקבוצה דה פקטו באופן החורג מפעילותו הרגילה של בעל תפקידו. למעשה, גם כעת, על מנת לחסוך בעלות כוח האדם, חלק משמעותי מהניהול השוטף של הקבוצה נעשה על ידי המפרק הזמני וצוות משרדו, כאשר אלו מחליפים למעשה חלק מעובדי הקבוצה וזאת בהיקף של מאות שעות עבודה, החל מדאגה למצרכים בסיסיים לקבוצה (רכישת אבקת כביסה, מים וכיוצ"ב) ועד להכנה הסופית לשלב המשחק. כך, עסק משרד המפרק הזמני בהשכרת אוטובוסים למשחקים, השכרת רכבים לשחקני הקבוצה, אירוח שחקנים זרים שהגיעו לישראל כדי לחתום בקבוצה, רכישת מזון לשחקני הקבוצה במשחקים, הכנת המגרשים למשחקים לרבות הזמנת אבטחה, אמבולנס פרטי, שיטור, אישור תכניות שיווק לבית הספר לכדורגל, החתמת שחקני הקבוצה במשרד המפרק הזמני ועוד פעולות רבות אינספור שאין צורך לציינם".

לסיום ציין עו"ד יונגר: "סבור המפרק הזמני כי פסיקת תוספת מאמץ מיוחד בשיעור של 50 אחוזים משכר הניהול המבוקש בבקשה זו מהווה איזון ראוי המבטא את מידת המאמץ המיוחד שהושקע בתיק זה ומצדיק תשלום תוספת זאת בנסיבות בתיק זה. ללא התוספת הנ"ל, שכר טרחת המפרק הזמני עבור התקופה ממועד מינויו ועד למועד הגשת הבקשה דנא אינו מביא לידי ביטוי את השכר הראוי בענייננו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר