גירמה אמרה. צילום: Tibor Jager
גירמה אמרה. צילום: Tibor Jager

הנציג שלנו: רץ המרתון גירמה אמרה השיג את הכרטיס לטוקיו

אמרה, תושב פתח תקוה, שבר את השיא הישראלי כשנטל חלק במרתון פראג, וסיים במקום השמיני המרשים עם זמן של 2:09:54. "אין מילים לתאר את ההרגשה, זו הגשמת חלום לכל אתלט", אמר ל"ספורט מלאבס"

פורסם בתאריך: 5.5.19 22:08

תעשו הרבה כבוד לרץ המרתון גירמה אמרה מפתח תקוה, שהבטיח בראשון השבוע את הכרטיס לאולימפיאדת טוקיו 2020. אמרה שבר את השיא הישראלי כשנטל חלק במרתון פראג וסיים במקום השמיני בזמן מצוין של 2:09:54. הוא גם הישראלי הראשון שמסיים מרתון בפחות משעתיים ועשר דקות.

אמרה שמר בריצה על קצב אחיד של 3:03 דקות בממוצע לקילומטר, בעוד את 10,000 המטרים הראשונים חצה בקצת יותר מחצי שעה – 30:02 דקות. בחצי הדרך עצר את השעון על 1:00:33 וכאמור חצה את קו הסיום כשהוא קובע שיא ישראלי חדש. בכך הצטרף אמרה ללונה צ'מטאי-סלפטר, שזכתה במרתון פראג בין הנשים, שברה שיא מסלול וקבעה את הקריטריון לטוקיו. "אני מרגש מצוין ומתאושש לאט לאט", סיפר אמרה בשיחה מפראג עם "ספורט מלאבס". "זו תהיה האולימפיאדה הראשונה שלי ואין מילים לתאר את ההרגשה. יש לי פרפרים בבטן וזו הגשמת חלום עבור כל אתלט. קיבלתי המון ברכות ופרגון מהארץ. זה מחמם את הלב ונותן לי עוד מוטיבציה לשאוף הכי גבוה שאפשר".

אמרה בן ה-31, נשוי ומתגורר סמוך לצומת סירקין. לצד ההישגים המרשימים על המסלול הוא סטודנט לתואר ראשון בחינוך גופני במכללת וינגייט. נולד במערב גוג'ם שבאתיופיה, רביעי בין שישה אחים ואחיות. בשנת 2006 עלה עם משפחתו לישראל. רק לפני שנתיים החל לרוץ מרתון וההישגים לא איחרו להגיע – מדליית כסף במרתון טבריה 2017 וזכייה באותו מרתון בינואר 2018 שהכתירה אותו כאלוף ישראל.

אמרה משתייך להפועל אתלטי אורן השרון ומאמנו הוא אתלט העבר זוהר זימרו, שזכה ארבע פעמים באליפות ישראל וייצג את המדינה באולימפיאדת לונדון 2012 וכן בשלוש אליפויות עולם. ביום שני בצהריים שב אמרה לישראל וכעת יוכל להמשיך בהכנות לאירוע השיא בשנה הבאה וכמובן לחלום להנאתו על שיאים חדשים ושבירה נוספת של קצה גבול היכולת. "כיף גדול להגיע למשחקים האולימפיים, אבל אני לא רוצה רק להגיד שהייתי שם, אלא לעשות את המקסימום, לייצג את המדינה בכבוד ולעשות היסטוריה", הוא מסכם בהתרגשות. "להיות מדורג בטופ 20 יהיה הישג מעולה עבורי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר