עו"ד יצחק יונגר
עו"ד יצחק יונגר

עו"ד יונגר מבקש לפסוק לו שכר בגובה כ-243 אלף שקלים, הכחולה צפויה להתנגד

מפרק הפועל פתח תקוה הגיש בקשה לבית המשפט לקבל את שכרו עבור שלושת חודשי הפעילות האחרונים שלו במועדון, בתוספת מענק בגין מאמץ מיוחד ואחוזים מתוך מכירת הקבוצה. עמותת האוהדים, שחלק נכבד מהסכומים אמור להגיע מקופתה, ביקשה להגיב

פורסם בתאריך: 23.6.19 12:29

עו"ד יצחק יונגר ועמותת הכחולה, סיבוב נוסף. בתחילת החודש הגיש מפרק הפועל פתח תקוה בקשה לבית המשפט המחוזי מרכז, בבקשה לפסוק לו שכר נוסף בגובה כ-243 אלף שקלים בגין פעילותו במועדון. הסכום מורכב מסעיפים שונים, שחלקם, אם אכן ייפסקו לטובתו של עו"ד יונגר, יגיעו מקופתה של עמותת הכחולה. יש לציין כי במסגרת תקציב הקבוצה לעונת 2018/19 שוריינו מראש 300 אלף שקלים עבור שכר טרחה ליונגר, כאשר אכן מדובר בסכום הכולל אותו מבקש המפרק עבור תקופתו במועדון, כולל התוספת בגין "מאמץ מיוחד". ביום חמישי הגישה הכחולה לבית המשפט בקשה למתן תגובה בנושא, עד יום חמישי הקרוב.

הבקשה שהגיש עו"ד יונגר לבית המשפט

בקשת הכחולה

בקשתו של המנהל המיוחד מורכבת משכר טרחה בגובה 46,692 שקלים עבור שלושת החודשים האחרונים שלו בתפקיד, 15,872 שקלים בגין טיפול בתביעות חוב של עובדי המועדון, 91,608 עבור "מאמץ מיוחד" שביצע לטענתו בתיק ו-56,649 שקלים מתוך התשלום הראשון בגובה חצי מיליון שקלים ששילמה הכחולה עבור המועדון. אל כל הסכומים יש להוסיף מע"מ בגובה 17 אחוזים.

בבקשה ציין עו"ד יונגר כי הוא וצוות משרדו השקיעו "למעלה מ-1,000 שעות עבודה לצורך הותרתה של הקבוצה בליגה הלאומית, גיוס כספים ועובדים, מאמנים ושחקנים, ולאחר מכן בניהול שוטף הדוק, קפדני ומורכב". בהמשך ציין: "כפי שיפורט להלן, נוכח ההיקף הכספי של הפעילות והעובדה כי שכר הניהול נגזר מההיקף הכספי, קיימת אי התאמה של ממש בין שכר הטרחה המחושב על פי התקנות לבין היקף העבודה שנדרשה".

על פי בקשתו של יונגר, בתקופה עבורה הוא מבקש שכר טרחה (24.1-6.3) עמדו הכנסותיה של העמותה בפירוק על סכום של 1,052,885 שקלים. בהמשך ציין יונגר כי "יובהר כבר כעת כי שכר הטרחה המבוקש במסגרת בקשה זו, לרבות השכר בגין מאמץ מיוחד, כלול במסגרת תקציבה של הקבוצה כפי שאושר מראש ברשות לבקרת תקציבים ויש באפשרותה לשלמו למנהל המיוחד, לרבות האמצעות התחייבותה של הרוכשת, עמותת הכחולה, לשאת בשכר זה כחלק בלתי נפרד מתנאי המכר, כך שאין מדובר בפגיעה כלשהי בנושי הקבוצה והם אינם נושאים בתשלום השכר. כך גם פסיקת שכר נמוך מהמבוקש, לא תועיל לנושים שכן היתרה הועברה לרוכשת כחלק מתקציב הניהול השוטף".

בהמשך פירט יונגר בהרחבה את פעולותיו במסגרת התפקיד, משלב המאבק נגד הורדת הליגה של הקבוצה ועד המכרז למכירת המועדון. "כן יוזכר כי הח"מ (עו"ד יצחק יונגר, ל"ס) נאלץ להתמודד עם לחציה הכבדים מצד הרוכשת (הכחולה, ל"ס) להוצאת הקבוצה למכירה ולרכישתה על ידה תמורת סך של 300,000 שקלים", ציין המפרק. "המדובר בלחץ שהופעל בעיקר מחוץ לכותלי בית המשפט באמצעי המדיה השונים ובמגרשי הכדורגל, ואף הוגשה בקשה מטעם הרוכשת להוצאת זכויות הקבוצה למכירה ע"י המנהל המיוחד. הח"מ לא נכנע ללחצים הנ"ל ועמד על השאת התמורה לנושי הקבוצה".

כזכור, עו"ד יונגר כבר ביקש את מענק בגין "מאמץ מיוחד" לפני מספר חודשים, אך נדחה והתבקש להמתין לסיום ההליך. ללא המענק בגין המאמץ המיוחד, ובחיבור סכומי שכר הטרחה שכבר נפסקו לו במסגרת התיק, הסכום שיגיע ליונגר מקופת המועדון יעמוד על 208,202 שקלים בתוספת מע"מ. עו"ד יונגר מציין בבקשתו כי הסכום שווה ערך לפחות מ-200 שקלים עבור שעת עבודה. מהטעם הזה, מבקש כעת עו"ד יונגר לפסוק לו תוספת עבור מאמץ מיוחד בגובה 44 אחוזים משכר הטרחה, כלומר בסך 91,608 שקלים בתוספת מע"מ, כך שהסכום הכולל יעמוד על 300 אלף שקלים, הסכום אותו ציין עו"ד יונגר כסכום המקסימלי אותו יבקש עבור עבודתו, במסגרת הסכם המכירה לעמותת הכחולה.

בנוגע לכך ציין יונגר: "ללא התוספת הנ"ל – שכרו של המנהל המיוחד אינו מבטא את השכר הראוי בענייננו. משרדו של הח"מ נאלץ לנהל את הקבוצה דה פקטו באופן החורג מפעילותו הרגילה של בעל תפקידו. למעשה, גם לאחר מכן, על מנת לחסוך בעלות כח האדם, חלק משמעותי מהניהול השוטף של הקבוצה נעשה על ידי הח"מ וצוות משרדו. אין מקרה מתאים מזה לפסיקת שכר טרחה בגין מאמץ מיוחד, שכן ההשקעה המרובה, המאומצת והנמרצת של הח"מ הביאה להצלת נכסה העיקרי של החברה, הזכויות לשחק בליגה הלאומית".

בנוסף מבקש יונגר שכר בגין "מימוש", כלומר קבלת אחוזים מתוך הסכום אותו שילמה ותשלם הכחולה עבור המועדון. מתוך התשלום הראשון בגובה 500 אלף שקלים שהעבירה עמותת האוהדים מיד לאחר הרכישה, מבקש עו"ד יונגר לקבל 56,639 שקלים בתוספת מע"מ. עוד מבקש עו"ד יונגר סך של 13,566 שקלים בתוספת מע"מ עבור בדיקת תביעות חוב של עובדי הקבוצה.

ביום חמישי, כאמור, הגישה עמותת הכחולה, באמצעות עורך דינה תומר פרסלר, בקשה לאפשר לה זכות תגובה לבקשתו של יונגר. בבקשתו כתב פרסלר: "בית המשפט הנכבד מתבקש לאשר בזאת לעמותת האחווה הכחולה שהות בת 7 ימים להגשת תגובתה לבקשה לפסיקת שכר טרחה. הכחולה רכשה את זכויות הניהול והבעלות מהמפרק, מנהלת כעת את המועדון וכל סכום שיפסק לטובת המפרק ישולם מכיסה ולכן יש לה עניין רב בהחלטה. מבוקש אם כן להימנע ממתן החלטה עד לקבלת תגובת הכחולה שתוגש בהקדם האפשרי ולא יאוחר מיום 27.6.2019".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר