עורכי הדין תומר פרסלר ויצחק יונגר
עורכי הדין תומר פרסלר ויצחק יונגר

עו"ד יונגר נגד הכחולה: "מדובר במעין ניסיון לבוא בחשבון על שאילצתי אותה להעלות את הצעת הרכישה"

המנהל המיוחד הגיש לבית המשפט את עמדתו בנוגע לבקשת הכחולה להגיב לבקשת שכר הטרחה שלו, וביקש לדחות את בקשת עמותת האוהדים על הסף. "הרוכשת מנסה להתערב בבקשת שכר הטרחה ולמעשה לשנות בדיעבד את תנאי המכר, מדובר בהתנהלות שאינה מקובלת ואינה ראויה", כתב

פורסם בתאריך: 28.6.19 12:46

המאבק המשפטי בין עמותת הכחולה לעו"ד יצחק יונגר נמשך. המנהל המיוחד הגיש היום (שישי) לבית המשפט את עמדתו בנוגע לבקשתה של עמותת הכחולה להגיב לבקשת שכר הטרחה שלו, וביקש שלא לאפשר לעמותת האוהדים כלל להגיב על הנושא. כזכור, עו"ד יונגר ביקש בתחילת החודש לפסוק לו שכר טרחה בגובה 243 אלף שקלים נוספים, שחלק גדול ממנו אמור להגיע מקופתה של עמותת הכחולה. בשבוע שעבר ביקשה העמותה, באמצעות עורך דינה, תומר פרסלר, להגיב לבקשתו של עו"ד יונגר.

"כבר עתה ייאמר כי בקשת הרוכשת היא למעשה בקשה לשינוי הצעת הרכישה ותנאי המכר שאושרו על ידי בית המשפט הנכבד", כתב המנהל המיוחד. "התנהלות מעין זו של הרוכשת, המנסה בדיעבד להביא לשינוי התחייבויותיה, יש לדחות על הסף". במסמך שהגיש, טוען המנהל המיוחד כי לעמותה אין כל מעמד כדי לטעון טענות בנוגע לשכר טרחתו: "עסקינן ברוכשת של פעילות הקבוצה שהתחייבה לשאת בכל רכיבי תקציב הקבוצה ובכלל זה ברכיב יתרת שכר טרחת המנהל המיוחד כפי שאושר במסגרת התקציב שאושר על ידי הרשות לבקרת תקציבים. בקשת הרוכשת נשענת העל הטעם לפיו 'כל סכום שיפסק לטובת המפרק ישולם מכיסה ולכן יש לה עניין רב בהחלטה'. ואולם, לרוכשת לא יכול להיות כל עניין בהחלטה או בבקשת שכר הטרחה שעה שזו נסמכת על הצעת הרכישה החתומה על ידי הרוכשת ואשר קיבלה את אישורו של בית המשפט הנכבד".

עוד כתב עו"ד יונגר: "נזכיר, הרוכשת אינה 'נושה' של הקבוצה ושכר הטרחה שהתבקש במסגרת בקשת שכר הטרחה עולה בקנה אחד עם תקציבה של הקבוצה והתחייבות הרוכשת – ובמצב דברים זה אין ולא יכולה להיות לרוכשת כל טענה, אין לה מעמד כלשהו בבקשת שכר הטרחה ואין לאפשר לה להתערב בו, שכן מדובר בבקשה לשינוי תנאי המכר ושינוי הצעת הרכישה, לא פחות. יוער כי ממילא אין לרוכש כל מעמד בבקשת שכר הטרחה של בעל תפקיד בהליכי חדלות פירעון ולא בכדי לא אזכרה הרוכשת ולו קצה קצהו של נימוק משפטי לבקשתה".

בהמשך, חזר עו"ד יונגר למשא ומתן שניהל עם הכחולה, שהסתיים בסופו של דבר ברכישת הקבוצה במיליון שקלים, שמחצית מהם אמורים להיות משולמים לו עד סוף שנת 2019. "הצעתה הראשונה של הרוכשת תמורת זכויות הניהול של הקבוצה עמדה במשך תקופה ארוכה על סך של 300,000 שקלים בתוספת מע"מ, סכום שלווה בהצהרות שזהו שווי הקבוצה (הודעה שאף גרמה נזק לנושי הקבוצה והרחיקה מתעניינים נוספים). המנהל המיוחד סירב בתוקף למכור את זכויות הניהול של הקבוצה תמורת סכום זה ורק לאחר מו"מ עיקש – עלה סכום הצעה של הרוכשת לסך של מיליון שקלים. משכך, המדובר אך במעין בניסיון של הרוכשת 'לבוא בחשבון' עם המנהל המיוחד על כך שאילץ את הרוכשת להעלות (יותר מפי שלושה) את סכום הצעתה לרכישת זכויות הניהול של הקבוצה. כמו כן, מבקש המנהל המיוחד להזכיר לבית המשפט הנכבד את ניסיונות ההסתה של הרוכשת כנגד המנהל המיוחד (במדיה, במגרשי הכדורגל ועוד) בקשר עם התעקשותו שלא למכור את זכויות הניהול של הקבוצה תמורת 300 אלף שקלים בתוספת מע"מ".

בהמשך, ציטט יונגר סעיף מתוך הסכם הרכישה של הכחולה, במסגרה התחייבה העמותה לשאת ביתרת שכר הטרחה של עו"ד יונגר בסך של 300 אלף שקלים. הכחולה, אגב, טוענת כי בפועל, בקשת שכר הטרחה של יונגר עומדת על 300 אלף שקלים+מע"מ, כלומר 351 אלף שקלים, בעוד שנושא המע"מ לא הוזכר בהסכם הרכישה ולא שוריין בתקציב העונה שעברה. "אם כן", מציין עו"ד יונגר, "המדובר בהתחייבות ברורה וחד משמעית של הרוכשת לשאת ביתרת שכר טרחת המנהל המיוחד עד לסך של 300 אלף שקלים כפי שנכתב במסגרת תקציב הקבוצה שאושר ברשות לבקרת תקציבים. הרוכשת הייתה ערה היטב לסעיף זה בהצעת הרכישה, סעיף זה הוסבר לה והובהר לה באופן מפורש על מנת שלא יהיו 'אי הבנות' כלשהן, והנה, חרף ההתחייבות, חרף ההבהרות וחרף מתן הצעה ללא כל הסתייגות, מנסה הרוכשת להתערב בבקשת שר הטרחה ולמעשה לשנות בדיעבד את תנאי המכר".

לסיכום כתב: "המנהל המיוחד סבור כי אין צורך להכביר במילים ולהסביר עד כמה מדובר בהתנהלות שאינה מקובלת ואינה ראויה, בלשון המעטה. על יסוד האמור לעיל ובשים לב לבסיס העומד במרכז בקשת שכר הטרחה, מתבקש בית המשפט הנכבד לדחות את בקשת הרוכשת".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר