אוהדי הפועל. צילום: סער כרמלי, הפועל פתח תקוה
אוהדי הפועל. צילום: סער כרמלי, הפועל פתח תקוה

הכונס הרשמי לבית המשפט: על הכחולה לשאת בהוצאות של 344 אלף שקלים

לאחר התנגדותה של עמותת האוהדים לאשר את הסכומים אותם דרש עו"ד יונגר עבור ניהול ומימוש, כונס הנכסים המליץ להפחית את התוספת בגין "מאמץ מיוחד" בכ-40 אלף שקלים, אך המליץ לחייב את הכחולה גם בתשלום המע"מ

פורסם בתאריך: 25.7.19 15:13

בתגובה שהגיש היום (חמישי) הכונס הרשמי לבית המשפט המחוזי מרכז, המליצו בכנ"ר לאשר לעו"ד יצחק יונגר שכר טרחה עבור עבודתו במועדון בגובה 300 אלף שקלים, בתוספת מע"מ. 41,610 מתוך הסכום, ישולמו לכונס הרשמי עבור אגרת השגחה. למעשה, הכונס לא קיבל את מרבית הטענות של עמותת הכחולה בנושא, אך המליץ להפחית את התוספת עבור המאמץ המיוחד מ-91 אלף שקלים, הסכום אותו דרש עו"ד יונגר, ל-50 אלף שקלים בלבד.

התגובה המלאה של הכנ"ר

"הכונס הרשמי עיין במכלול טענותיהם הענייניות של הצדדים בעניין זה, כשהוא אינו רואה מקום לתת משקל לטענות האישיות שהוחלפו ביניהם", נכתב בתגובת הכנ"ר. "בהסכם שבין הצדדים אין התייחסות לסוגיית המע"מ או לסוגיית אגרת ההשגחה הנגזרת משכרו של המנהל המיוחד. לעניין המע"מ, לא ברור האם הרוכשת (עמותת הכחולה, ל"ס), בהיותה עמותה, זכאית להזדכות או להתקזז עליו, והאם בכלל קיים לה חיוב. משברור כי שכר המפרק כרוך בתוספת מע"מ, נראה כי אין מקום שלא לחייב את הרוכשת ברכיב זה, כאשר כאמור יתכן והיא זכאית לקבלו חזרה".

בהמשך התגובה נכתב: "עם זאת, רכיב אגרת ההשגחה נכלל בהוצאות הפירוק, כך שאין מקום לסבור שהסך המוערך של 300 אלף שקלים אינו כולל אותו. משכך, הכונס הרשמי סבור כי על שכר הניהול הכולל בסך 208,051 שקלים יש להוסיף סך של 41,610 שקלים בגין אגרת השגחה, כך שסך כל הוצאות הפירוק בגין שכר ניהול ואגרת השגחה עומד על סך של 249,661 שקלים. משכך, ניתן לאשר למנהל המיוחד תוספת לשכר הטרחה בגין מאמץ מיוחד בסכום של 50,339 שקלים, המשקף תוספת של 25 אחוזים. באופן זה יעמדו סך הוצאות הפירוק שהרוכשת תישא בהן על סך של 300 אלף שקלים כמוסכם בין הצדדים, כשעל חלקו של המנהל המיוחד יש להוסיף מע"מ. מובהר כי למעט רכיב שכר הניהול ותוספת המע"מ, ורכיבי המאמץ המיוחד ואגרת השגחה הנגזרים ממנו, לא מושתים על הרוכשת רכיבי שכר נוספים להם עותר המנהל המיוחד בבקשה לשכר טרחה".

בניגוד לעמדתה של הכחולה, לפיה לא מקובל כי המנהל המיוחד יקבל שכר גם עבור ניהול הקבוצה וגם עבור מימוש (אחוזים מסכום קניית הקבוצה), הכונס הרשמי המליץ לאשר לעו"ד יונגר שכר מימוש ביניים בגין 56,649 שקלים בתוספת מע"מ, כפי שביקש המנהל המיוחד עבור התשלום הראשון שהעבירה הכחולה, בגובה חצי מיליון שקלים. עוד המליץ הכונס לאשר לעו"ד יונגר 13,566 שקלים בתוספת מע"מ עבור בדיקת תביעות חוב של עובדי הקבוצה. כעת צפויה השופטת בתיק, עירית וינברג נוטוביץ, לתת את החלטתה בנושא, או לדרוש מהצדדים תגובות נוספות.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר