רועי זיקרי צילום סער כרמלי, הפועל פתח תקוה

זיקרי סובל מבקע דיסק צווארי אבל יוכל לחזור לפעילות מלאה

ד"ר יצחק אנגל, מנהל מחלקת עמוד שדרה במרכז הרפואי מאיר, וד"ר דוד שלייפר, הנוירוכירורג של המחלקה, מסבירים מה המשמעות של הפגיעה ממנו סובל חלוץ הפועל: "פעילות של שחקן כדורגל לא אמורה להיפגע"

פורסם בתאריך: 25.10.21 13:28

בניגוד למה שחשבו בתחילה, חלוץ הפועל, רועי זיקרי, סובל מבקע דיסק צווארי ולא מדלקת. זיקרי, שהגיע להפועל עם סגירת חלון ההעברות באמצע ספטמבר, שותף עד עתה באופן חלקי בשלושה משחקים, האחרון שבהם משחק החוץ בנס ציונה. בהפועל אמרו השבוע כי הוא אמור לחזור לפעילות בתוך שבוע.

ד"ר יצחק אנגל, מנהל מחלקת עמוד שדרה במרכז הרפואי מאיר, וד"ר דוד שלייפר, הנוירוכירורג של המחלקה, מסבירים: "בקע דיסק צווארי זה כמו בלט ופריצת דיסק, זה מצב שבו הדיסק עצמו או חלק ממנו בולט ולוחץ על עמוד השדרה צווארי. לרוב זה מתבטא בכאבים בשכם (החלק האחורי העליון של הכתף), לאורך הצוואר או ביד. רוב האנשים עם כאב מהסוג הזה, מגיבים היטב לטיפול שמרני, לפיזיוטרפיה ומשככי כאבים, ללא ניתוח".

ממה זה נגרם?

"ברוב המיקרים זהו תהליך ניווני שמופיע סביב גיל 20-30, אצל רוב האנשים זה לא הופך לבעיה כרונית. לחצי מהאוכלוסייה יהיו ממצאים כאלה בצילומים, אך לעיתים הכאבים בכלל לא נובעים מהבקע או הפרימה, אלא מדברים אחרים כמו מאמץ שרירי או מתח שרירי. הבקע הצווארי לא אמור להגביל את השחקן לאורך זמן בפעילות. מגבלה לאורך זמן קיימת רק אצל אנשים שסובלים מבקע, פריצה או בלט, בדרגת חומרה גבוהה המתבטאת גם בחולשה של היד או השכם".

אז כדורגלן שסובל מבקע דיסק צווארי יכול בעצם להיות פעיל באופן רצוף ולאורך זמן?
"פעילות של שחקן כדורגל לא אמורה להיפגע. לרוב האירוע יחלוף עם טיפול מקצועי, כמו למשל כזה של פיזיוטרפיסטים בקבוצות כדורגל, והשחקן יחזור לפעילות מלאה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר