שחקני הפועל חוגגים נגד בני ריינה בשמינית גמר הגביע, צילום אבי רביבו הפועל פתח תקוה
שחקני הפועל חוגגים נגד בני ריינה בשמינית גמר הגביע, צילום אבי רביבו הפועל פתח תקוה

כן, רגעים כחולים של אושר בגביע המדינה | הטור של מתן ציוני

18 שנה אחרי אותו משחק גביע טראומטי נגד מכבי הרצליה באורווה, העפילה הפועל לרבע הגמר. ועכשיו הפנים ליום שני בכפר סבא

פורסם בתאריך: 5.1.23 10:20

רבע גמר גביע המדינה של עונת 2004/5 היה רגע מכונן בהיסטוריה של הפועל פתח תקוה. אוהדי הפועל, שכבר הובילה 0:2 בדקה ה-84 באצטדיון האורווה, שרו "אני הולך לרמת גן" (שם התקיימו חצאי הגמר) בתקופה שעוד לא ידענו מנחוס מהו. בסיום המשחק הפסידה הפועל 3:2 למכבי הרצליה באחד המשחקים הטראומתיים של העשורים האחרונים. עונה לאחר מכן סיימה הפועל בתחתית ואחרי עוד שנה נשרה ללאומית בפעם הראשונה מזה שנים רבות. מאז אותו משחק ארור, ובמשך 18 שנים ברציפות, לא חזרה הפועל למעמד רבע הגמר. עד אתמול.

את הדרך הארוכה ולשם שינוי פחות פקוקה לאצטדיון גרין בנוף הגליל, מגרשה הביתי של בני ריינה, עשו כ-500 אוהדי הפועל מצוידים במעילים, צעיפים ושאר ציוד חורף. בהגעתנו לאזור, התפרסם ההרכב הפותח שגרר תגובות רבות של אכזבה ואפילו כעס. על אף התקופה הטובה בה נמצאת הקבוצה, מרבית הקהל חולק על החלטותיו של מאמן הקבוצה עופר טסלפפה. חיים איצרין הוחזר להרכב הפותח כבלם שלישי, לצד ג'ימי אלכסיס ורן ואתורי, כשמתן פלג חזר לעמדת המגן הימני במקום בר נאווי הפצוע. שחקני הרכב קבועים כמו עידן שמש, זיקרי ומתן גושה פתחו במפתיע על הספסל, מה שהפתיע מאוד את מאות הכחולים ביציע מספר 5 באצטדיון גרין.

אוהדי הפועל נגד בני ריינה בשמינית גמר הגביע, צילום אבי רביבו הפועל פתח תקוה

אוהדי הפועל נגד בני ריינה בשמינית גמר הגביע, צילום אבי רביבו הפועל פתח תקוה

המשחק יצא לדרך והפועל הייתה עדיפה על הקבוצה הביתית מליגת העל במשך עשרים הדקות הראשונות, כשכבר לאחר 4 דקות של משחק, שלח דרור ניר כדור נפלא לעוז פרץ, שנכנס לרחבה אבל מצא רק את העמוד. אחרי שנרגענו מההחמצה, הבנו שהיה מדובר בנבדל קטן. אם הכדור היה נכנס, כנראה שהיינו חווים בראשונה בהיסטוריה כאוהדי הפועל מפח נפגש לאחר בדיקת VAR. המשחק התאזן ומדי פעם נשמעו קולות מוכרים שהתריעו על ספיגת שער קלאסי של לפני המחצית, אך היא הסתיימה ללא שערים.

מוחא באדיר ספג כרטיס צהוב במחצית הראשונה לאחר עבירה גסה על מיודענו והקפטן המקומי ניאל חוטבא וכולנו קיווינו כי המאמן ינטרל את סכנת הצהוב השני ויחליפו לאחר ההפסקה. טסלפפה המתין עם החילופים ובדקה ה-54 החליף דווקא את דרור ניר באופק אושר, מה שככל הנראה היה חילוף מאולץ בשל פציעה. דקות לאחר מכן נרשם רגע של חרדה, כשבאדיר ביצע עבירה נוספת שבכל יום אחר הייתה מזכה אותו בצהוב שני ואדום. אחרי דקה של חשש גדול, חס שופט המשחק על קשרה של הפועל והשאיר את הכרטיס בכיסו. כשמונה דקות לאחר מכן ביצע טסלפפה חילוף כפול כשהוציא את באדיר ועוז פרץ והכניס במקומם את זיקרי ודוידוב.

 

מתחילת המחצית השנייה נדמה שבני ריינה נכנסת יותר ויותר למשחק, אבל לא מסכנת באופן מיוחד את שערו של עומר כץ. חלק מהאוהדים הסתכלו על השעון בלוח האלקטרוני וניסו לחשב מתי יגיעו לביתם במידה ונגיע להארכה ופנדלים, אבל אז פרץ ניב ברקוביץ' באגף, חדר לרחבה וכשניסה להעביר את הכדור למרכז הרחבה, פגש את רגלו של ניר ברדע המקומי ומשם לרשת! 1-0 הפועל! 500 כחולים ביציע חגגו את שער היתרון וכלל לא הספיקו לחשוש מספיגת שוויון כי שתי דקות בלבד לאחר מכן הגיע השני. אופק אושר חתך מאגף ימין לאמצע ומצא את ניב ברקוביץ' על סף הרחבה. מספר 17 בלבן סידר לעצמו מצב לבעיטה ומ-16 מטר שלח את הכדור לפינה השמאלית ופנימה, 2-0 מדהים בתוך 3 דקות בלבד.

היציע הכחול התפוצץ מאושר ולא הפסיק לשיר עד לסיום המשחק. בניגוד לנהוג במשחקי גביע מסוג זה, שחקני הפועל לא נשכבו ובזבזו זמן וניצחו בסטייל ועם הרבה כבוד את המשחק. מי שהמליכה אינספור סינדרלות בשנים האחרונות ושאוהדיה פחדו ממפעל הגביע כמו מאש, מעפילה לראשונה מזה 18 שנים למעמד רבע הגמר ומחכה בקוצר רוח לתוצאת ההגרלה, היום (חמישי) ב-14:00.

אוהדי הפועל יכולים להודות לשחקני הקבוצה ולמאמנה על רגע אושר נדיר ונקווה שהתקופה הזו תימשך גם במשחק הליגה הקרוב ביום שני בכפר סבא. ומילה אחרונה, אחרי תקופה ארוכה, מותר וצריך לפרגן גם למאמן הקבוצה שעשה מה שמאמנים רבים לפניו לא הצליחו.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר