אוהדי ושחקני הפועל חוגגים את השער הראשון נגד רמת השרון, צילום עומר יצחקי
אוהדי ושחקני הפועל חוגגים את השער הראשון נגד רמת השרון, צילום עומר יצחקי

אהבה כחולה | הטור של מתן ציוני

למרות רצף הניצחונות המשכנע חששו אוהדים רבים מהכבשה השחורה מרמת השרון, בטח עם חיסורים משמעותיים בהרכב, אבל כבר בדקה השביעית הבנו לאיזה כיוון המשחק הולך

פורסם בתאריך: 15.2.23 12:00

רבים חגגו אתמול את "יום האהבה" עם בנות או בני זוגם, כשבאותו זמן באצטדיון ראש הזהב חגגו למעלה מ-2,000 אוהדי הפועל פתח תקוה את האירוע עם אהבתם הכחולה. נדמה שנגמרים הסופרלטיבים והמחמאות שאפשר לתת להפועל בתקופה האחרונה, שלשמחתנו הרבה פשוט לא נגמרת. אמש זה המשיך עם ניצחון חמישי ברציפות ותשיעי בעשרת משחקי הליגה האחרונים, שקיבע את מיקומה של הפועל במקום הראשון ופתח פער של 6 נקודות מהמקום השלישי.

כהרגלנו בקודש לפני כל משחק, רבים מאוהדי הפועל דיברו ביניהם ושיתפו את תחושותיהם בנוגע לתוצאה העתידית. גם אחרי שרשרת הניצחונות הארוכה והמשכנעת, חלק לא מבוטל מהאוהדים (ואני ביניהם) היו בטוחים שהדהירה הזו תיעצר, בטח מול "כבשה שחורה" ועם חיסורים משמעותיים בהרכב, כשכמעט כל חוליית ההגנה, כולל השוער הראשון, לא בסגל. בהמשך הערב, הפועל של העונה הוכיחה פעם נוספת שהיא קורצה מחומר אחר.

עופר טסלפפה המשיך במערך המוכר של חמישה שחקני הגנה, כשצמד ה"אופקים"- פישלר ואושר פתחו לצידם של איצרין, ואתורי ודרור ניר. בקישור ובהתקפה המשיכו אותם שחקנים שפתחו גם מול אחי נצרת. כשקראנו את ההרכב לא יכולנו שלא להתפעל מכך שעל הספסל יש אופציות נפלאות כמו עידן ורד, עוז פרץ, ניב ברקוביץ' ורועי זיקרי. זה כשג'ימי אלכסיס, מתן גושה ומתן פלג בכלל לא בסגל.

החשש מרפיון, שאננות, אופוריה, או קללת המקום הראשון נמוגו כבר בדקה ה-7 למשחק. רז שטיין ניגש לבעוט כדור קרן, אך במקום להרים לרחבה מסר לעידן שמש, שהחזיר לו בנגיעה. שטיין המשיך גם הוא בנגיעה אחת עם כדור חד לעידו דוידוב שסיים מקרוב עם 1-0 הפועל. למי מכם שזוכר, זו לא הפעם הראשונה העונה שהתרגיל הזה מסתיים בשער. גם במחזור החמישי עידו דוידוב סיים תרגיל דומה עם שער בניצחון 4-0 מול אדומים אשדוד.

 

נדמה שהיתרון המוקדם הרגיע את המשחק, שהתנהל לאיטו ולא הביא להזדמנויות משמעותיות נוספות לאורך המחצית. כשאומרים על היריבה שהיא חלשה, פשוט חוסכים בקרדיט מהפועל שגרמה לה להיראות כך ובדיוק זה מה שארע אתמול. רמה"ש אמנם הניעה כדור אבל הייתה רחוקה מלאיים באופן ממשי על שערו של רן חשפיה. עד המחצית לא נרשמו אירועים בולטים, להוציא את הצהובים שספגו רן ואתורי ואופק אושר. הפועל ירדה להפסקה עם יתרון מינימלי ושברירי. אוהדים רבים שוחחו במבואה במהלך המחצית וחששו מאובדן נקודות אפשרי דווקא במשחק מסוג זה.

בפתיחת המחצית השנייה הוחלף כובש השער עידו דוידוב בשל פציעה קלה מאוד ועידן ורד נכנס במקומו. הקהל של הפועל נותן תמיכה אדירה לשחקן הרכש האחרון של הקבוצה, שמראה הרבה ניצוצות ורצון במשחק שלו. 8 דקות לתוך המחצית השנייה שלח אוהד רבינוביץ' (ביכולת נפלאה לאחרונה) כדור מצוין לרחבה אל עבר עידן שמש, שניסה להגיע עם הראש אבל סחט עבירה מבן חמו האורח והביא לפנדל לטובת הפועל. רז שטיין ניגש בפעם השלישית ברציפות (לפני כן מול טבריה ואחי נצרת) לבעוט את כדור העונשין ועשה זאת בצורה חלקה ומוצלחת- 2:0 הפועל.

שטיין כבש את שערו התשיעי העונה והוא גם מלך שערי הפועל וגם מלך הבישולים עם שבעה. מרגע זה המשחק למעשה הוכרע ואמנם נרשמו מספר הזדמנויות טובות עד הסיום אבל התוצאה נותרה בעינה. בדקה ה-69 ביצע טסלפפה חילוף משולש: עוז פרץ, ניב ברקוביץ' ומוחא באדיר נכנסו במקום אופק אושר, דרור ניר ורז שטיין. למי ששכח, הפועל נמצאת בעיצומה של תקופה עמוסה במיוחד וכשהמשחק כבר הוכרע, רצה המאמן לשמור על שחקניו למשחקים הבאים. גם רועי זיקרי, שנדחק לאחרונה לקצה הספסל נכנס בדקה ה-76 במקום עידן שמש, שאמנם לא כבש היום אבל סחט את הפנדל.

הפועל צולחת עוד משוכה ושומרת על הפסגה. זה משחק שלישי ברציפות שהפועל שומרת על שער נקי, אחרי 1:0 מול טבריה ו-3:0 מול אחי נצרת. מאז נפתח הסיבוב השני הפועל עם מאזן של 8 ניצחונות והפסד. רוצים עוד? כבר כעת הפועל כבשה יותר שערים מאשר בכל העונה שעברה, כשכרגע היא מחזיקה בהתקפה השנייה בטיבה בליגה (38) ועם ההגנה השנייה בטיבה בליגה (22). השיאים לא מפסיקים להישבר העונה: הפעם האחרונה שהפועל השיגה 9 ניצחונות ב-10 משחקים הייתה בעונת 1999/00!
בעוד יומיים בלבד תצא הפועל לראשל"צ, אחת הקבוצות היחידות אותן טרם ניצחה העונה (הפסד 2:0 בבית) וקרוב לוודאי שגם הפעם יגיעו מאות רבות מאוהדי הפועל וירצו להמשיך בתקופה החלומית הזו.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר