הפועל פתח תקוה נגד נוף הגליל, צילום עומר יצחקי
הפועל פתח תקוה נגד נוף הגליל, צילום עומר יצחקי

המספרים לא משקרים | הטור של מתן ציוני

המספרים של הפועל משקפים היטב את התקופה הנפלאה שעוברת על הקבוצה. כבר בשישי תארח הפועל את הפועל רמת גן, בתקווה שזה יהיה עם כמות כפולה של אוהדים

פורסם בתאריך: 22.2.23 13:18

הפועל פתח תקוה ממשיכה להזכיר נשכחות ולהשוות שיאים משנות ה-90 וה-50. שאמש היא השיגה ניצחון ליגה שביעי ברציפות. בפעם האחרונה שזה קרה, רוב שחקני הסגל שלה עוד לא נולדו או שעשו את צעדיהם הראשונים במשפחתון. אז, בעונת 1996/7, בליגה הראשונה, היו אלה מוטי קקון, יניב עופרי, אלי אברבנל ומנור חסן שפתחו בסערה את העונה שהסתיימה עם סגנות וכרטיס לאירופה. העונה אלה רז שטיין, עידן שמש, עוז פרץ ושאר הכחולים שיכולים להחזיר את המועדון לליגת העל לאחר שמונה שנים בניכר.

משחק אמצע השבוע המאוחר הביא שוב רק כ-2,500 צופים, כמות מאכזבת נוכח התקופה הבלתי רגילה שחווה הקבוצה. האם יכול להיות שאוהדי הפועל כבר הספיקו להתרגל לנצח ולהיות במקום הראשון? מכל מקום, במחצית הראשונה היה נדמה שההתלהבות והכוח שכחו והיא התאפיינה בעיקר בפציעות למכביר, במשחק מבולגן וללא מצבים ליד שני השערים. עיקר העניין היה סביב המאבק שניטש בין ג'ימי אלכסיס ללנרי קאהינדה האורח ובמעקב אחר התוצאה של טבריה, השלישית בטבלה, שסיימה בשוויון את משחקה מול עפולה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


המחצית השנייה הייתה סיפור אחר לגמרי. עופר טסלפפה הפתיע עם חילוף משולש: עידן ורד, אוהד רבינוביץ' ועידן שמש נכנסו במקום ניב ברקוביץ', עידו דוידוב ורועי זיקרי. הפועל עלתה עם הרבה התלהבות וכבר אחרי 4 דקות שחרר אוהד רבינוביץ' בעיטה חזקה מרחוק, שנעצרה אצל השוער האורח. המשחק נעצר פעם אחר פעם בשל עבירות או החלטות רעות של השופט והפועל לא הצליחה לייצר מומנטום של ממש. בדקה ה-70 התקפה יוצאת דופן של נוף הגליל הסתיימה עם בעיטה מסוכנת שגירדה את הרשת החיצונית של רן חשפיה. עופר טסלפפה הקים מהספסל את עוז פרץ, שעמד להיכנס. בדיוק באותו רגע סיפק עידן ורד בישול יפהפה לרז שטיין, שמצא את עצמו לבד ונגח מחמישה מטרים לרשת. 0-1 הפועל. שער מספר 10 העונה לרז שטיין ובישול ראשון לעידן ורד.

חמש דקות עברו, הפועל השתחררה והחלה ליהנות. רז שטיין היתל בשחקני הגנת נוף הגליל והשאיר כדור לעידן שמש, שירה מ-18 מטרים כדור למשקוף. הריבאונד הגיע ליבגני ברקמן, בלם נוף הגליל, שנלחץ ע"י אוהד רבינוביץ' ברחבתו שלו. הקשר של הפועל הצליח לחטוף את הכדור ובישל לעידן שמש, שבעט שוב למשקוף ופנימה, 0-2 הפועל בתוך חמש דקות. התשיעי של העונה של עידן שמש ומחמאות לאוהד רבינוביץ' על הנחישות והבישול.

מיד לאחר השער נכנס עוז פרץ, שידוע בפי כל כ"סופר סאב", במקומו של רז שטיין. כמה דקות חלפו והפועל קיבלה כדור קרן. הפועל עובדת השנה הרבה על תרגילי הקרנות, שכבר הניבו מספר שערים. עוד אחד כזה הגיע בדקה ה-85 ובוצע בצורה מושלמת. קרן קצרה עם שתי מסירות הגיעה לרגליו של עידן שמש. מספר 7 בכחול בעט כדור, עוז פרץ המשיך עם נגיחה קלה ולרשת הגבוהה. 0-3 נפלא להפועל, שהייתה גם תוצאת הסיום.

הפועל סופרת ניצחון נוסף ומטפסת ל-53 נקודות, נקודה פחות מכל הכמות שהשיגה בעונה שעברה. הפער ממכבי פתח תקוה השנייה צמח שוב ל-5 (משחק חסר למכבי), 8 מטבריה ו-9 מאום אל פאחם (משחק חסר מול מכבי). הפועל מסיימת משחק חמישי ברציפות ללא ספיגת שער (4.5 מתוכם עם רן חשפיה בין הקורות) ומאזן של 11:0. רוצים עוד? הפועל רשמה ניצחון מספר 16 העונה. הפעם האחרונה שהשיגה יותר ניצחונות הייתה בעונת העלייה ב-2013/14 עם 18. עד שהגיע להפועל השיג עידן ורד 4 ניצחונות בכל העונה עם קבוצתו לשעבר, הפועל תל אביב. עם הפועל הוא השיג את אותה כמות ניצחונות ב-11 ימים בלבד.

אפשר להמשיך ולהתמוגג עד בלי סוף מנתונים מחמיאים נוספים, אבל את זה נשמור לפוסטים של מוזיאון הפועל פתח תקוה. כבר בעוד יומיים נחזור ליציעי ראש הזהב, בתקווה שזה יהיה עם כמות אוהדים כפולה, כשנארח את הפועל רמת גן. ניצחון נוסף יציב את הפועל בעמדה מצוינת לקראת תחילת הפלייאו, ויקרב אותה עוד צעד להשלמת המשימה והשגת הכרטיס הנכסף לליגת העל.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר