הפועל פתח תקוה נגד הפועל עכו, צילום עומר יצחקי
הפועל פתח תקוה נגד הפועל עכו, צילום עומר יצחקי

דרמטית שכמותך | הטור של מתן ציוני

הפועל נקלעה לפיגור במחצית הראשונה אבל ביצעה מהפך בדקה ה-90 וחזרה למקום השני בטבלה. אם תנצח בשישי הבא את טבריה, תבטיח כמעט סופית את השגת הכרטיס לליגת העל.

פורסם בתאריך: 15.4.23 15:33

העונה הזו של הפועל מספקת חומר לספר או לסדרת תעודה בנטפליקס. כמות הדרמות ברגעי הסיום, המהפכים והעליות והמורדות, היא פשוט בלתי נתפסת. אחרי תוצאת התיקו בדרבי, ידענו כי שוב הכל תלוי בנו. אוהדי הפועל שחווים רכבת הרים של רגשות לאורך העונה מתקשים להירדם ולא יכולים להתאזר בסבלנות בזמן שבין משחק למשחק. כשהשחקנים עדיין לא עלו לחימום שער 4 כבר היה מלא כמעט לחלוטין. במשחקים האחרונים אוהדים מחכים בשערים דקות ארוכות לפני פתיחתם כדי לתפוס את המקומות הכי טובים, אלו שהפכו להיות מזוהים איתם במשך השנים. היציע המערבי באצטדיון ראש הזהב התמלא אתמול בכ-4,500 צופים, כאשר באזור של הגוש המעודד נרשמו יותר אוהדים מכיסאות.

הפועל פתחה מצוין את המשחק, כשהיא תוקפת שוב ושוב את שערם של האורחים. הפועל אמנם הגיעה למצבים, אך השיגה בעיקר קרנות ופספוסים. אחרי דקות טובות עם אינספור קרנות הגיע דווקא שער מהצד השני. בדקה ה-23 התקפה נדירה של האורחים החלה באגף ימין. עידן ורד ואוהד רבינוביץ' לא הסתדרו עם גיא אביב האורח, שחדר לרחבה ומצא את גיורגי גאבדווה, שכבש מקרוב והעלה את האורחים ליתרון. בשנים האחרונות שלנו בלאומית ראינו חוסר ספורטיביות בהרבה משחקי סוף עונה, אבל שחקני עכו נלחמו כאילו מדובר עבורם במלחמת הישרדות או בגמר גביע. עד למחצית הפועל לא הצליחה לפרוץ את חומות עכו.

עופר טסלפפה הגיב עם שני חילופים בפתיחת המחצית השנייה: ניב ברקוביץ' ועידו דוידוב נכנסו במקום אופק אושר ואוהד רבינוביץ'. 8 דקות לתוך המחצית השנייה הגיע החילוף השלישי כשעוז פרץ החליף את עידן שמש, שנפצע. בדקה ה-60 הפועל ניסתה שוב לצאת להתקפה. נדמה שהגנת עכו הצליחה להרחיק, אבל תיקול של עידן ורד החזיר לכחולים את הכדור. דוידוב מסר ימינה לניב ברקוביץ', שהרים נפלא לרחבה. רועי זיקרי השתלט והכין את הכדור נפלא בנגיעה לעוז פרץ, שהניף רגל ומצא את הרשת.

רק שבע דקות על המגרש הספיקו לסופר מחליף לכבוש את שערו ה-6 העונה ובכך השתווה לרועי זיקרי גם בכמות הכיבושים העונתית וגם הכוללת במדי הקבוצה עם 21 שערי ליגה סה"כ. פרץ כבש את כל שערי הליגה שלו (ועוד אחד בגביע נגד טירה) כשנכנס כמחליף. להפועל נותרו 30 דקות פלוס תוספת זמן כדי להשלים את המהפך. טסלפפה ביצע חילוף נוסף בדקה ה-72 כשהכניס את בר נאווי במקומו של רועי זיקרי. הפועל התקרבה אך לא סיכנה ממש את השער. עשר דקות חלפו עד החילוף האחרון: דווקא המגן השמאלי דרור ניר יצא ובמקומו נכנס אסף הרשקו. טלספפה ביצע שינוי מערך מתוך הבנה שהוא חייב לצאת עם כל הנקודות מהמשחק הזה.

הדקה ה-90 הגיעה והפועל זכתה בכדור קרן נוסף. ניב ברקוביץ' הרים, דוידוב ניסה לדחוק בתוך ערבוביית השחקנים, הכדור ניתז לעמוד ומשם לראשו של עידן ורד, שמקו תיבת ה-5 נגח בחדות פנימה! המהפך הושלם בדיוק ברגע הנכון והפועל עלתה ל-1:2 עם שער ליגה ראשון של מספר 10 בכחול. האוהדים ביציע לא ידעו את נפשם משמחה. כמות החיבוקים והנשיקות שנשלחו לכל עבר, לא רואים גם בחתונות. עידן ורד כבש שער בכורה בליגה (הראשון שלו היה ברבע הגמר באשדוד) והוא השחקן ה-16 העונה שכובש בליגה.

 

 

יש היאמרו שלנצח בדקה ה-90 מעיד על יותר מזל משכל ושהפועל נסמכת יותר מדי על המזל ופחות על היכולת. לאלה אומר שאי אפשר להשיג 19 ניצחונות ליגה רק עם מזל. כדי להגיע למצב שמזל יעזור, צריך הרבה עבודה וכמובן יכולת טובה. 23 שנים עברו מאז הפעם האחרונה שהפועל השיגה מספר כזה של ניצחונות לאורך העונה, כך שעם כל הכבוד לאלילת המזל את הפרחים יש לשלוח לעופר טסלפפה ולשחקניו.
נדמה שהמשחקים בין הקבוצות מולידים דרמות מסמרות שיער. בעונה שעברה חווינו את "נס עכו" כשאילי טמם כבש בדקה ה-97 והפועל, בתשעה שחקנים, ביצעה מהפך וניצחה. העונה, בסיבוב הראשון עכו השוותה מול הפועל בדקה ה-93 וכעת שוב ניצחון להפועל ברגעי הסיום. הדרמות לא נעצרות בעכו כמובן. כמות הרגעים הדרמטיים העונה כוללת אכזבות מרות: מהשוויון של טבריה בדקה ה-92 אחרי שהובלנו 2-0, דרך שער השווין של עכו (בסיבוב ב-1) בדקה 93 אך בעיקר רגעי אושר: ניצחון בדקה ה-97 על כפר קאסם, החמצת פנדל דרמטית של מכבי בדרבי השני של העונה, ניצחון על טבריה בדקה ה-89 (סיבוב 2) והניצחון בדקה ה-96 על עפולה. לפי "מוזיאון הפועל פתח תקוה" הפועל השיגה שיא היסטורי בכך שרשמה אתמול מהפך שישי העונה (כולל משחק הגביע מול טירה). גם כעת- זה לא רק מזל, זה שילוב יכולת והרבה אופי!

הפועל מגיעה ל-64 נקודות העונה, עשר יותר מהעונה שעברה ומאזן זהה לעונת העלייה האחרונה ב2013/4 זה קצב צבירת הנקודות הכי טוב של הפועל מאז עונת 1999/2000. משחק העונה האמיתי מגיע ביום שישי הבא, כשהפועל תארח את עירוני טבריה למשחק על כל העונה – ניצחון יבטיח כמעט סופית עליית ליגה ויביא את הפועל למרחק נגיעה מחזרה לליגת העל אחרי 8 שנים. אצטדיון ראש הזהב צפוי להתמלא כמעט לחלוטין לקראת המשחק הכי חשוב של הפועל מזה שנים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר