מדור נוער - עמית לפלר
עמית לפלר

שימו לב: ישראל שוברת שיאים טכנולוגים בדרך לירח

עמית לפלר משוכנע שבעוד 20 שנה כולם ישאלו – "איפה אתם הייתם כשבראשית שוגרה לחלל?"

פורסם בתאריך: 27.2.19 15:03

לפני שבוע הייתה לי ולכולנו הזכות לצפות באירוע היסטורי. ישראל שיגרה חללית (ליותר דיוק גשושית) קטנה, חכמה וזולה שתנחת על הירח. בהתחשב בעובדה שהיציאה לחלל מכדור הארץ והגעה לירח בפרט היא אתגר כביר, עמדנו בו בגבורה. כדי להתגבר על כוח המשיכה ולצאת לחלל, עלינו לטוס במהירות של לא פחות מ- 40,270 קמ"ש!
עם נחיתתה של "בראשית" על הירח, ישראל תיכנס למועדון המעצמות המתקדמות בעולם לצד ארצות הברית, רוסיה וסין שהנחיתו חללית על הירח.
למעשה, כשבמרחק רבע שעה מפתח תקווה (התעשייה האווירית לישראל), נמצא חדר הבקרה של הגשושית כחול – לבן הראשונה, מדובר בלא פחות מגאווה לאומית! שמכאן, מישראל, פיתחו, יצרו וכעת עוקבים אחר מסעה של הגשושית לירח!

מדור נוער. שיגור חללית "בראשית" צילום רויטרס

שיגור החללית "בראשית" צילום רויטרס

מדינתנו נמצאת בחזית הטכנולוגיה והקדמה העולמית. פיתחנו מערכת חלל ישראלית כחול – לבן פורצת דרך בתחום החלל.
עיני העולם נשואות אלינו וכבר היום מדינות אירופה רוצות להשתמש במבנה הגשושית "בראשית" כדי ליצור גשושיות משלהם. וזאת משום ש -"בראשית" בנויה בצורה גאונית. יש לה מבנה חסכוני להפליא בדלק ובמשקל וזו החללית הזולה והקלה ביותר ששוגרה לירח בעלות של "רק" כמאה מיליון דולר.
ואיך כל זה נוגע אלינו הנוער? עמותת Space IL שבנתה את "בראשית" יחד עם התעשייה אווירית, חרטה על דגלה לתרום לחברה הישראלית על ידי קידום החינוך המדעי – טכנולוגי ועידוד החדשנות המדעית בישראל באמצעות טיפוח הדור הבא של המדענים והמהנדסים.
העמותה מפעילה מערך מתנדבים שמעבירים הרצאות ומגוון פעילויות חינוכיות בבתי הספר בכל רחבי הארץ. וכך, הטכנולוגיה הישראלית פורצת הדרך עוברת דרך הנוער.
העמותה מנגישה כך את המדע לנוער, מפתחת ומעוררת השראה, והפרויקט נחל הצלחה עצומה בהיבט הזה.
עצם השיגור הפיח תקווה אצל כל כך הרבה נערים ונערות שקמו ב-03:30 לפנות בוקר בשביל "לקחת חלק" ברגע היסטורי.
אותו הרגע, המיוחד והמיוחל, מוביל אותנו קדימה על שביל ההיסטוריה. אם אפשר לומר, זהו מקום לתקווה חדשה. אנחנו מציבים לעצמנו יעד ועומדים בו. זה מראה עלינו משהו כלאום, כחברה ובעיקר כמדינה.
חברים יקרים, עשינו לא פחות ממהפכה, שהתחילה לפני שבעים שנה, נמשכה לפני שמונה שנים בהגיית הרעיון של הנחתת חללית כחול – לבן על הירח. אך המהפכה הישראלית בתחום החלל לא הסתיימה. והחזון לפרוץ דרך, יתגבר ויגדל עם נחיתת הגשושית בבטחה על הירח ב-11 באפריל.
כאן ההזדמנות שלנו, הנוער, לפתח את הטכנולוגיה הישראלית הלאה. אחרי ששיגרנו גשושית לירח – הכל אפשרי.
כולנו היינו עדים לרגע היסטורי ועוד נהיה עדים לעוד רבים כאלה. תזכרו טוב את הרגע האדיר שבו שוגרה הגשושית כי בעוד עשרים שנה כולם ישאלו "איפה אתם הייתם כש-"בראשית" שוגרה לחלל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר