עו"ד ליאור דגן, עירית וינברג נוטוביץ', מאיר שמיר. צילומים: זאב שטרן, דוברות בתי המשפט, דניאל צ'צ'יק
עו"ד ליאור דגן, עירית וינברג נוטוביץ', מאיר שמיר. צילומים: זאב שטרן, דוברות בתי המשפט, דניאל צ'צ'יק

הפירוק שאינו נגמר: עו"ד דגן ממשיך לא לעמוד בלוחות הזמנים, ובית המשפט לא עושה דבר

למרות שנפתח בשנת 2011, תיק הפירוק הראשון של הפועל, העוסק בעסקת מאיר שמיר ואצטדיון האורווה, ממשיך להיות תקוע, בעוד שהמפרק נמצא כבר באיחור של חמישה חודשים מהמועד האחרון שקצב לו בית המשפט. עו"ד דגן לא מסר תגובה, מדוברות בתי המשפט נמסר: "החלטה תינתן בקרוב"

פורסם בתאריך: 9.12.20 09:57

תיק הפירוק הראשון של הפועל, זה שהחל בשנת 2011 ועוסק בעיקר בעסקת האורווה ובבעלים לשעבר מאיר שמיר, עדיין תקוע בבית המשפט תוך אי עמידה בוטה בלוחות הזמנים, המעלה תמיהות. המפרק, עו"ד ליאור דגן, שנותר לבדו לאחר פרישתו של עו"ד עמית פינס, מתעכב כבר במשך עשרה חודשים במתן תגובה לבקשתו של שמיר לסילוק על הסף של התביעה אותה הגיש נגדו דגן, כאשר המועד האחרון להגשת התגובה, לאחר קבלת ארכות קודמות, חלף לפני כחמישה חודשים.

לאור עיכובים משמעותיים קודמים בטיפול בהליך, מצופה היה מבית המשפט (השופטת עירית וינברג נוטוביץ') להקפיד יותר, ולא לאפשר למפרק שמינויו אושר על ידה, לא לעמוד שוב ושוב בלוחות הזמנים אשר נקבעו בתיק. יש לציין כי במשך הזמן הזה הספיק עו"ד דגן לשמש כמפרק גם של הפועל אשקלון, ואף למכור אותה לשני אנשי עסקים.

מאיר שמיר. צילום: זאב שטרן

מאיר שמיר. צילום: זאב שטרן

נזכיר כי בחודש נובמבר 2019, ולאחר עיכובים רבים, הגיש עו"ד דגן לבית המשפט המחוזי בקשה להטלת אחריות אישית על שמיר. במסגרת טענותיו נגד שמיר טען דגן כי באמצע שנות ה-90 ניצל הבעלים לשעבר הזדמנות עסקית בקרקע בה היה האצטדיון ולצורך ביצוע העסקה רכש למעשה את הפועל פתח תקוה וכך למעשה ביצע עסקה בה הוא רכש את מלוא הזכויות בקרקע מההסתדרות. על פי התסקיר, שמיר, שבהמשך צירף את חברת "אשדר" כשותפה שווה בפרוייקט, הוא זה שדאג לקבל את הסכמת הקבוצה שבראשה עמד. "בעסקת האורווה שמיר היה מצוי בניגוד עניינים חריף, מובהק ופסול", נכתב בתסקיר. "שמיר פעל לקדם את העסקה לטובת האינטרסים האישיים והכלכליים שלו, תוך שהוא מעדיף את טובתו האישית על פני טובתה של העמותה שבפירוק", ציין אז עו"ד דגן.

ארבעה חודשים לאחר מכן הגיש שמיר בקשה לסילוק על הסף של התביעה שהגיש דגן, כשהוא טוען כי יש לסלק את בקשת עו"ד דגן בשל "התיישנות מובהקת בה לוקה הבקשה ו/או שיהוי, קיומו של מעשה בית דין ואי התאמת ההליך למסגרת של בקשה למתן הוראות". לאחר בקשתו של שמיר, עו"ד דגן, לו אמור להיות אינטרס בקידום התיק לעבר הכרעה, אמור היה להשיב על טענותיו של הבעלים לשעבר. אלא שלאורך החודשים פברואר – יוני הגיש דגן לא פחות מחמש בקשות לארכה מסיבות שונות, כולם בהסכמת עורכי דינו של שמיר, שהתקבלו על ידי השופטת. הארכה האחרונה ניתנה עד לאמצע חודש יולי, אך מאז ועד היום לא הוגשה התגובה ולא ניתנה כל החלטה בנושא.

יש לציין כי זו לא הפעם הראשונה שבה המפרק לא עומד באופן בוטה בלוחות הזמנים שנקבעו על ידי בית המשפט. בנובמבר 2018 חשפנו "בספורט מלאבס" כי למרות שהליך הגישור בין הצדדים נמשך למעלה משלוש שנים, פרק זמן חריג לכל הדעות, לא נמסר לבית המשפט עדכון מספק על התקדמות ההליך. רק לאחר פניית "ספורט מלאבס" אל דוברות בתי המשפט, חויבו המפרקים להגיש את העדכון בתוך חמישה ימים. בהמשך, לאחר אי עמידה נוספת בלוחות הזמנים, נזפה השופטת במפרקים וכתבה כי "תשקול חיוב בהוצאות אישיות". כאמור הפעם, למרבה התמיהה, לא ניתנה כל החלטה חרף האיחור הניכר בהגשת תגובה מצד המפרק עו"ד דגן.

עו"ד ליאור דגן לא מסר תגובה לדברים.

תגובת דוברת הרשות השופטת, עו"ד אילת פילו:  "מאז השאילתות הקודמות ניתנו מספר החלטות בתיק, שקידמו את הגשת הבקשה להצהיר על אחריות אישית כנגד מאיר שמיר ובהמשך, הוגשה על ידו בקשה לסילוק על הסף. בית המשפט הורה למנהל המיוחד להשיב לבקשה, אולם עד כה המנהל המיוחד נמנע מכך והגיש בקשות חוזרות ונשנות לאורכה בהסכמה. החלטה תינתן בקרוב".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר