בית ספר נתן יונתן. צילום: זאב שטרן
בית ספר נתן יונתן. צילום: זאב שטרן

45 ילדי עובדים זרים ייקלטו בכיתות א', כ-200 בגנים, רשימת בתי הספר תורחב

הכוונה לקראת שנת הלימודים הקרובה היא לשבץ את התלמידים במספר רב יותר של בתי ספר ובשכונות נוספות, "כדי ליצור שילוב טבעי יותר", לדברי גורם במינהל החינוך

פורסם בתאריך: 19.6.18 08:42

45 ילדי עובדים זרים אמורים להתחיל את לימודיהם בכיתות א' בפתח תקוה בספטמבר 2018. בשנת הלימודים הנוכחית נקלטו בבתי הספר בעיר 18 ילדי עובדים זרים בשישה בתי ספר: פיק"א, הס, אמיר, עין גנים, שמעוני וקרול. הורים החברים בוועדים בית ספריים דורשים לשבץ את התלמידים בבתי ספר בשכונות נוספות כמו כפר גנים, נווה גן ואם המושבות, ולא רק במרכז העיר. "חייבים לדאוג לאיזון מספרי בין בתי הספר", אומר הורה בוועד ההורים העירוני.
גורם במינהל החינוך בעירייה ציין שהמטרה היא שלא יהיה ריכוז באף בית ספר. "המטרה היא לפזר את הילדים בבתי הספר בעיר, אנחנו לא רוצים ליצור ריכוז בבית ספר אחד ולדאוג שלא יהיו מספרים גדולים באף בית ספר ובאף כיתה, וזאת על מנת ליצור שילוב טבעי", הוא אמר.
לטענת גורמי החינוך, המדיניות היא לשבץ את הילדים בבתי ספר בכל רחבי העיר ובמידת הצורך גם באם המושבות, נווה גן וכפר גנים. "צריך להבין שלא מעט מהם מתגוררים סמוך לתחנה המרכזית ומבחינתם הם צריכים רק לחצות כביש ולהגיע לאם המושבות ובמידת הצורך, ניתן יהיה לדאוג גם להסעות", מסביר אותו גורם. הוא מציין שמנגד יהיו גם בתי ספר שיבקשו לקלוט אליהם תלמידים. "צריך להבין שיש בתי ספר שתוספת של עוד 2-3 תלמידים יכולה להיות ההבדל בין פתיחת כיתה נוספת בשכבה והקטנת מספר התלמידים בכיתה".
בגני הילדים המצב הוא קצת יותר משמעותי. נכון לעכשיו יש למעלה מ־200 ילדי עובדים זרים שאמורים להיקלט בגני הילדים העירוניים. בחלק מהמקרים פותחת העירייה גנים ייעודים רק לילדי העובדים הזרים, על מנת להעניק להם קליטה, לימוד שפה מה שייתן להם שילוב עתידי טוב יותר. יש מקרים אחרים, שמשלבים אותם בתוך המערכת, בגילאים בוגרים יותר, או משיקולים גיאוגרפיים. "השאלה היא מה יהיה עוד שנתיים שלוש וזו בעיקר החלטה מדינית, כי צריך להבין שכל רווק היום, במידה ויישאר בארץ יתחתן ויהפוך למשפחה ואז המספרים של התלמידים בעיר יגדלו פי כמה וכמה".
כזכור, בחודש מרץ, החליט משרד הפנים כי משוחררי מתקן חולות, לא יורשו לגור או לעבוד בפתח תקוה וראש עיריית פתח תקוה, איציק ברוורמן הגדיר את ההחלטה "נבונה שתטיב עם תושבי העיר". לפי נתוני רשות האוכלוסין, הריכוז הגבוה ביותר של מבקשי המקלט המדיני בישראל מצוי בתל אביב, שם מתגוררים כיום 14,920 בני אדם. בפתח תקוה, לפי רשות האוכלוסין, מתגוררים כיום 2,300 מבקשי מקלט.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר