ניידת משטרה. צילום זאב שטרן
ניידת משטרה. צילום זאב שטרן

המורה החשוד בעבירות מין בתלמידות עבד בבית ספר נוסף בעיר

מנהלת בית הספר אמרה למלאבס שלא ידוע על מעשים חריגים וכי עבודתו הופסקה מאחר ולא התאים לסטנדרטים של בית הספר. אתמול בדק את הכיתה בה לימד המורה צוות מז"פ. תלמידים מכיתה אחרת דיווחו כי המורה נעל את הדלת באחד השיעורים

פורסם בתאריך: 1.7.19 17:13

המורה החשוד בעבירות מין בתלמידות כיתה א' בבית ספר בעיר, לימד השנה בבית ספר נוסף בפתח תקוה. עבודתו בבית ספר זה הופסקה, אך בבית ספר אומרים כי לא היו מעשים חריגים והפסקת עבודתו הייתה על רקע מקצועי. "לא אהבנו את דרך העבודה שלו אך ולא היה כל סממן לבאות", אומרת מנהלת בית הספר. "אצלנו בבית הספר לא היה כלום ולא חשדנו בכלום. פשוט, לפני שהוא הגיע הייתה לנו מדריכה מאוד טובה שמאוד אהבנו אותה ואז החברה שלחה אותו ולא התחברנו אליו. יש לנו סטנדרטים מאוד גבוהים בקבלת מורים, ביחס שלהם, בדיבור לילדים, בהכלה, באישיות של להיות מורה בכיתה והוא לא התאים. יש לי התכתבות עם בעל החברה שאנחנו מבקשים להחליף אותו. הוא היה אצלנו מספר שעורים וביקשתי להחליף אותו. כשהמקרה התפרסם, בכלל לא ידעתי שמדובר על אותו מורה ולא חיברתי בין הדברים".

# # #

בניגוד לצפוי, היה שקט אתמול, יום ראשון בצהרים, בכניסה לבית הספר בו התרחשו המיקרים המזעזעים ביום חמישי האחרון. זה היה היום האחרון ללימודים, וקבוצת הורים קטנה המתינה בחוץ, לאסוף את הילדים. ההורים מיעטו  לדבר, החליפו ביניהם מספר מילים, אספו את הילדים והלכו. כמה דקות לפני כן, הגיע לשטח בית הספר צוות זיהוי פלילי על מנת לבדוק את המקום. הצוות הגיע כדי לבדוק את הכיתה בה לימד המורה החשוד. "התחושה הראשונה שלי כששמעתי על כך הייתה הלם", אומר הורה לילדים בבית הספר, "זה נפל עלינו ההורים כמו פצצה ואם זה קרה אצלנו בבית הספר, בית ספר שבו המנהלת מאוד מעורבת, זה יכול לקרות בכל מקום".

כנסו לקראו את הכתבות הקודמות על הפרשה:

כנסו כאן

כנסו כאן

ההורים הדגישו כי אין להם כעס על בית הספר ועל המערכת, אלא להיפך, הערכה. "מהרגע הראשון שהמקרה נחשף המנהלת פנתה למשטרה לטפל בזה", אומר אחד ההורים. "המנהלת שלנו מדהימה וזה משהו שלא מובן מאליו שלא מנסים לטייח", אומרת אמא נוספת. "אנחנו סומכים על המערכת, דברים קורים, אבל המערכת יודעת לטפל בזה ואין לנו כל כעס על המערכת שתומכת וגם הקהילה תומכת ומחבקת את המשפחות של הילדות. אנחנו כהורים צריכים להיות מודעים יותר, שהילדים יידעו שלא צריך לשמור סודות". ואב אחר מוסיף: "אני סומך ידי על המערכת בעניין, יש לנו דלת פתוחה וליווי להורים שמעוניינים וכלים להתמודדות".

אמא לילד בכיתה ג' סיפרה: "ניסיתי לברר עם הבן שלי האם משהו התרחש אצלהם בכיתה, אבל לטענתו לא היה כלום, מלבד זה שהמורה נעל את הכיתה ושם את המפתח בכיס שלו. אין לי מושג מדוע הוא עשה את זה, המזל שלנו, שהסייעת הגיעה לכיתה והוא פתח אותה וזה כנראה מה שהציל אותנו. ניסיתי לברר עם הילד מדוע הוא נעל את הדלת, הוא אמר שאולי המורה לא רצה שהם יברחו מהכיתה. אבל התחושה היא בעיקר של הלם ולצערי מסתבר שזה נמצא בכל מקום. אנחנו מנסים להבין מהילדים האם היו עוד מקרים ואנחנו מנסים להבין מה התרחש".

"זה סוג של נחמה שזה היה בסוף שנת הלימודים" סיכם אחד ההורים, "מקווה שזה לא ישאיר אצל הילדים כל טראומה".

מהחברה שמעסיקה את המורה סירבו להגיב ומסרו כי יוציאו הודעה מסודרת.

מדוברות העירייה נמסר: "ביום ראשון, בשעות הבוקר ביקר מ"מ רה"ע וראש מינהל החינוך רון כץ בבית הספר המדובר יחד עם נציגי מינהל החינוך וצוות פסיכולוגיות המומחה לנושא פגיעות מיניות. הצוות המקצועי שוחח עם תלמידי הכיתות, שוחח עם המורים וכן קיים מפגש פתוח להורים (בנוסף למפגש שהתקיים בשישי). מינהל החינוך ועיריית פתח תקוה יתנו לצוות בית הספר, ההורים וכמובן התלמידות, את מלוא העזרה והתמיכה המקצועית ככל הנדרש, כמובן גם לאורך החופש הגדול. ראש העיר רמי גרינברג, אשר נמצא בקשר שוטף עם כל הגורמים המקצועיים מתעדכן כל העת בפרטים והינחה את צוות מינהל החינוך וצוות השירות הפסיכולוגי לספק למורים, התלמידים וההורים ליווי מקצועי ככל שיידרש. צריך לציין כי המורה המדובר הינו מדריך של חברה חיצונית (תל"ן) ואינו מועסק על ידי העירייה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר