צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
עצור צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

הוארך מעצרו של המורה החשוד בעבירות מין בתלמידות. עורך דינו: "לא היה כל מעשה מיני, חפותו תצא לאור"

הבוקר הגיעו לבית הספר צוותים פסיכולוגים כדי לשוחח עם התלמידים. יור ועד הורי בית הספר: "זה אחד הדברים שכל הורה חושש מהם". עו"ד ששי גז, המייצג את המורה: "הציבור והתקשורת צריכים ללמוד מהמקרה של הילדה בת השבע"

פורסם בתאריך: 30.6.19 07:59

עדכון אחרון: 30.6.19 15:13

3.7, עדכון: מעצרו של המורה הוארך היום עד ה-7.7, כמו כן הוארך צו איסור הפרסום על שמו ותמונתו.

קודם לכן הוארך מעצרו בפעם הראשונה – מעצרו של המורה החשוד בעבירות מין בתלמידות כיתה א' בבית ספר בפתח תקוה הוארך אתמול, מוצאי שבת, בחמישה ימים, בדיון שהתקיים בבית משפט השלום בראשון לציון. המעצר הוארך עד ליום 3.7. בית המשפט הורה על צו איסור פרסום האוסר את פרסום שמו ותמונתו של החשוד עד ליום 3.7.19.  עורך דינו  ששי גז, אמר למלאבס: "מדובר בבחור בן 28 נשוי ואב לארבעה ללא עבר פלילי. הגירסה שלו היא שהוא לא עשה דבר וההיגיון נראה איתו. אף אחד לא עושה מעשים כאלה. צריך לחכות ואני בטוח שהמשטרה תחקור וחפותו תצא לאור. התקשורת והציבור צריכים ללמוד ולהסיק מסקנות מהמקרה באיזור ירושלים ומהסיפור של הילדה בת השבע. לטענת המורה לא היה כל מעשה מיני וזו גרסתו".

לקריאת כתבה נרחבת על הפרשה כנסו כאן

המקרה המזעזע התרחש ביום חמישי האחרון, באחד מבתי הספר היסודיים בפתח תקוה: בנות מכיתה א' סיפרו להוריהן שמורה שמלמד בבית הספר, נעל את הדלת במהלך שעת הלימודים כאשר הסייעת יצאה לזמן קצר, הוריד את מכנסיו ותחתוניו ונשאר עירום. המורה ירד על ארבע והזמין בנות לרכב על גבו. לאחר מכן התהפך על הגב וביקש שייגעו באיבר מינו. תלמידות בכיתה סיפרו על כך להוריהן, ההורים דיווחו למנהלת בית הספר שהגישה תלונה במשטרה. חלק מההורים מסרו עדות במשטרה.

"הבת שלי חזרה מבית הספר וסיפרה לאשתי שהתרחש מקרה מוזר בכיתה", סיפר אחד ההורים, "הא סיפרה את מה שהיה ואמרה שהיא לא השתתפה. היא הוסיפה שבאותו רגע הסייעת לא היתה בכיתה. בכל כיתות א' יש לנו סייעות, וכשהסייעת  דפקה בדלת ואז הוא פתח את הדלת".

ביום שישי בבוקר הגיעה פסיכולוגית לבית הספר לשוחח עם ההורים.

במסגרת החקירה נבדק האם בוצעו עבירות בבתי ספר נוספים. מדובר במורה שמעביר בבית הספר שיעורים במקצוע מדעי במסגרת תל"ן, מטעם חברה חיצונית. לדברי ההורים, מדובר במורה שהחל ללמד בבית הספר לפני כארבעה חודשים, לפני שהחל ללמד בבית הספר, החברה בה הוא מועסק שלחה לבית הספר אישור שאין לו עבירות מין. הוא נשוי ואבא לילדים. המורה מלמד בבית הספר בכ-14 כיתות והחברה שהמורה שייך לה פועלת בעיר בבתי ספר נוספים.

 במעריב אונליין פורסם שנציג המשטרה אמר בדיון כי "מדובר בחשד לביצוע מעשים מגונים בתלמידות בנות 6-7. יש חשש מבוסס לעבירות מין על ידי המורה". הוא הוסיף: "החשוד הגדיר את זה כמשחק בו הוא מרים את הילדות והן רוכבות עליו. במשחק הזה הוא הגיע לפורקן כשהיה ללא בגדים בכיתה. יש לנו אינדיקציה שהתלמידות נגעו באיבר מינו והוא הגיע לפורקן".
גם הבוקר הגיעו לבית הספר הצוותים הפסיכולוגים, במטרה לשוחח עם התלמידים. נזכיר כי זהו היום האחרון לשנת הלימודים. "בית הספר עבר טלטלה וזה מאוד לא פשוט ומאוד לא קל", אומרת יו"ר וועד הורי בית הספר. "צוות הפסיכולוגים של משרד החינוך נמצא בבית הספר גם הבוקר וכל בית הספר שלנו לקח את זה בצורה מאוד לא פשוטה", היא אומרת. "המורה לימד גם את הילדים שלי ולשמחתי אני לא שמעתי על שום דבר חריג. צוות בית הספר וההנהגה מהרגע הראשון פעלו מול גם הגורמים, על מנת להביא את הנושא לטיפול המשטרה והצוותים המקצועיים כדי שזה לא ישאיר צלקות אצל הילדים. כל הכבוד לילדות שבאו ודיברו עם ההורים שלהם ואנחנו גאים בהן, הילדים שלנו הם מקסימים ומדהימים וזה לא פשוט. זה אחד הדברים שכל הורה חושש מהם, זה אחד הפחדים וזה קורה בבית הספר שלנו, אבל מהרגע הראשון שזה הגיע לידיעתנו, זה טופל מיידית ואנחנו יכולים להיות רגועים שבית הספר עושה הכל על מנת לשמור על הילדים שלנו".
היו מקרים בכיתות נוספות?
"אנחנו לא יודעים על מקרים בכיתות נוספות. המשטרה בודקת ואנחנו מחכים לתוצאות החקירה של המשטרה. אנחנו לא רוצים לפגוע בשום חקירה ורוצים שהאמת תצא לאור. לפני תחילת ההעסקה שלו נמסרה תעודת יושר לבית הספר והכל היה כדין".
אנה נבות, יו״ר ועד ההורים העירוני: "ועד ההורים העירוני מזועזע מהמקרה המחריד והחמור שקרה בבית הספר. אנו מחזקים את ההורים והצוות החינוכי על העירנות. הוועד ממשיך לעודד את ההורים לדבר בפתיחות עם הילדים ולהדגיש את חשיבות השיחות בבית כדי לאפשר שיח פתוח שהוכיח את עצמו במקרה המצער שחווינו. קהילת ההורים בפתח תקווה עוטפת בתמיכה את הורי הכיתה ואנחנו גאים בערבות ההדדית ובטיפול המהיר של כל הגורמים".

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר