צילום אילוסטרציה דודו בכר
צילום אילוסטרציה דודו בכר לבית הספר אין קשר לכתבה

היום מתחיל הרישום לכיתות א': האם ייפתח בית ספר פרטי בפתח תקוה?

השנה ייפתחו לראשונה בפתח תקוה בית ספר אנתרופוסופי ומסלול מונטסורי. קבוצת הורים רוצה להקים את בית הספר הפרטי "החברים". הרישום מתבצע לפי אשכולות ואיזורי רישום, כל הפרטים בכתבה

פורסם בתאריך: 27.1.20 12:46

הרישום לכיתות א' לשנת הלימודים הבאה, שנת תשפ"א יחל היום, יום שני ה-27.1 ויימשך עד יום ראשון ה-16.2. הרישום מיועד מיועד לנרשמים לחינוך הממלכתי והממלכתי דתי. השנה לראשונה בפתח תקוה נפתח בית ספר אנתרופוסופי על אזורי בשכונת אם המושבות וכן נפתח מסלול צומח ברוח החינוך המונטסורי, בבית ספר אלימלך כנר, שמיועד בשלב הראשון לאשכול כפר גנים. לצד זה, קבוצת הורים מנסה להקים בעיר את בית הספר החברתי "החברים", לכיתות א'-ח', שמוכר ומורשה על ידי משרד החינוך.
בפתח תקוה הרישום למוסדות החינוך הוא על פי אזורי רישום. כלומר, לכל שכונה יש אשכול בתי ספר וההורים צריכים לדרג את בתי הספר שהם רוצים בסדר יורד. השיבוץ נעשה באופן מבוקר תוך כדי שמירה על איזון בין בתי הספר, איחודי אחים וכדומה.

רשימת האשכולות של החינוך הממלכתי:

אשכול מערב העיר: יד לבנים, פיק"א, קפלן.
אשכול הדר המושבות – אהוד מנור, בר לב, חיים חפר, יצחק נבון, נעמי שמר, נתן יונתן, פאול קור
שכונת נוה גן: אריק איינשטיין, עוזי חיטמן
אשכול אחדות / שעריה / מחנה יהודה: אורנים, הוברמן, יסודות
אשכול מרכז העיר: אמיר, גורדון, עין גנים, שיפר, שמעוני
אשכול כפר גנים / נוה עוז: אלימלך כנר, ביאליק, דבורה עומר, הדר, נוה עוז.
כמו כן, בתי הספר הס, קיבוץ גלויות וקרול אינם כלולים באשכולות הרישום.

החינוך הממלכתי דתי:

אשכול עמישב – הדר גנים: מורשה תורני בנים, מורשה תורני בנות, עמיטל תורני אקדמי
אשכול כפר גנים ונוה גן: אורי אורבך, נוה אברהם
האשכול החדש: מעלות חיים, נצח ישראל
אשכול חב"ד: אור חיה, צמח צדק

הרישום לכיתה א' מיועד לילדים שנולדו בתקופה שבין 1.1.14  – 31.12.14. הרישום נעשה השנה באמצעות אתר האינטרנט. לאחר הזנת מספרי תעודות זהות הורה וילד, ישלח קוד זמני לטלפון נייד המעודכן במערכת, יש להעתיק את הקוד למקום המתאים ואז להירשם. בחודש אפריל יקבלו ההורים הודעות שיבוץ בדואר ובחודש מאי ניתן להגיש ערעור במידת הצורך באתר האינטרנט. התשובות יינתנו בחודש יוני. במידה ולא ניתן להירשם באתר, יש לפנות למזכירות בתי הספר במועדי הרישום בשעות הבוקר.

לאתר ההרשמה כנסו כאן

כאמור השנה יפתח לראשונה בעיר בית ספר אנתרופוסופי צומח על אזורי. הגישה האנתרופוסופית  הידועה גם כחינוך ולדורף, מבוססת על הגישה הפסיכולוגית ההתפתחותית, אשר שמה את הילד במרכז. תכנית הלימודים היא בהלימה לתכניות משרד החינוך, אך הקצב ואופן הלימוד שונים ומזמינים התבוננות מעמיקה בכל שלב. החינוך האנתרופוסופי בעיר נחנך בשנת הלימודים תשע"ט, עם פתיחתם של שני גני עירייה אנתרופוסופים בשכונת הדר המושבות, ועם פתיחתה של כיתה א' אנתרופוסופית ראשונה בבית ספר המארח נעמי שמר,  אשר ימשיך לקלוט גם השנה את בית הספר הצומח. הרישום לכיתה א' פתוח לכלל ילדי העיר. בעירייה מדגישים שקבלת התלמידים לבית הספר האנתרופוסופי הצומח כפופה לשיקולים מקצועיים ולצורכי המערכת. עוד מדגישים בעירייה שאינם משתתפים במימון הסעות לתלמידים. כמו כן, במסגרת הלימודים יידרש שכר לימוד נוסף מעבר לתשלומי ההורים.

בית הספר האנתרופוסופי. צילום קהילת פרדסים

"קהילת 'פרדסים' מברכת על החלטתם של ראש העיר ואנשי מינהל החינוך על הקמת בית ספר אנתרופוסופי – חינוך ולדורף בפתח תקוה. שיהיה בית ספר הממלכתי הייחודי הראשון בעיר ובית ספר העל אזורי הראשון בעיר", אומרת ליהי לסקר-דנגור, דוברת עמותת 'פרדסים' לקידום חינוך ולדורף ואחת ממובילות היוזמה. "לפני שלוש שנים נפגשנו קבוצת הורים בבית קפה ודיברנו על חזון להקמת רצף חינוכי אנתרופוסופי בעיר. לאורך שנים אלו ביססנו והרחבנו את משפחות הקהילה וקשרנו את יוזמת ההורים לחזון של מינהל החינוך בעירייה, לתת מענה לצרכים מגוונים של תושבים שונים בעיר. בשנת הלימודים תשע"ט הקמנו בקיץ אחד שני גנים וכיתה א' ובשנת הלימודים הנוכחית הקמנו גן שלישי ביוזמתן של מנהלת אגף הגנים והמפקחת, וכמובן, הרחבנו את בית הספר שלנו, כיאה לבית ספר צומח, עם כיתות א' ו-ב'. בשנת הלימודים תשפ"א, החזון יהפוך למציאות, עם בית ספר עצמאי אנתרופוסופי. יחד אפשר ליצור מציאות שמיטיבה עם ילדי העיר והתושבים ומבחינתנו זה לא מובן מאליו כלל".

עמותת 'פרדסים' מקיימת מפגשי הכרות עם חינוך ולדורף, ללא תשלום, בהרשמה מראש בלינקים הבאים:

למפגשי הגנים הירשמו כאן

למפגשי בית הספר הירשמו כאן

בבית הספר ״אלימלך כנר״, ייפתח השנה מסלול לימודים ברוח החינוך המונטסורי לגיל הרך. החינוך המונטסורי הוא שיטה חינוכית שפותחה על ידי מריה מונטסורי ונשענת על עקרונות של עצמאות לילד, למידה מחקירה, תנועה במרחב, למידה דרך כל החושים, כישורים חברתיים, כישורי חיים ועוד. "אנו מברכים על פתיחת מסלול חינוך ברוח מונטסורי באלימלך כנר, ומודים למינהל החינוך של פתח תקווה ולמנהלת בית הספר, איריס גלאי, על ההשקעה והאכפתיות כדי לתת את החינוך הטוב ביותר לילדי פתח תקווה", אומר ארז יעקב, שקידם את הנושא בעיר.

כנסו כאן לקרוא את כל הפרטים על הרישום לגני הילדים

וכאמור, קבוצה של תושבים ברשות שירה ואורן ליבוביץ', שהקימו את גן חברים בשנת 2006 בקריית מטלון, מנסים להקים את בית הספר החברתי "החברים", בית ספר יסודי מוכר ומורשה לכיתות א' עד ח' משולב לחילונים ודתיים. בשלב הראשון, הם מסבירים, בית הספר יהיה בית ספר פרטי ושכר הלימוד החודשי יעמוד על כ-2,000 שקלים לילד לחודש. "ב-13 שנים האחרונות אנחנו מנהלים גן ילדים שהדגש הוא על הפן החברתי והגישה הדיאלוגית", מסביר אורן ליבוביץ', "במהלך השנים, גם אני וגם שירה, חקרנו ובדקנו את הגישות השונות ומכל שיטה לקחנו אלמנטים שונים. לאחרונה, יותר ויותר הורים פנו אלינו לבדוק המשכיות של הגישה החינוכית גם בבית הספר ולכן התחלנו מגיעים עם העירייה, שלחנו להם חומרים ואנחנו מקווים להיפגש איתם בימים הקרובים לקבל תמיכה ואור ירוק". לפרטים נוספים- 054-5642442 | 054-669-6717.

רון כץ צילום זאב שטרן

ממלא מקום ראש העירייה וראש מינהל החינוך, רון כץ, אמר: "יחד עם ראש העיר רמי גרינברג החלטנו להרחיב את המענים למגוון האוכלוסיות בעיר המעוניינים בשיטות לימוד יחודיות. כמו בכל התחומים אנו קשובים לשטח ולתושבים ונענים לצרכים שעולים. ישנם רעיונות נוספים להרחבת המענים, רעיונות שאותם ניישם בהמשך. ובלי כל קשר אנו משקיעים בכל בתי הספר בעיר הן מבחינת תקציבים והן בכל צורך שעולה מהמנהלים והקהילה. החינוך אצלנו בהחלט בראש סדר העדיפויות ועל פי הכלל הזה נמשיך לפעול".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר