גן בפתח תקוה. צילום עיריית פתח תקוה
גן ילדים בפתח תקוה. צילום עיריית פתח תקוה לגן המצולם אין קשר לכתבה

כחמישים גננות לא הופיעו הבוקר לעבודה, גם בי"ס מעוף לחינוך מיוחד הושבת

הגננות מוחות על כך שהממשלה החליטה שבתי הספר ייסגרו אבל הגנים ימשיכו לפעול. באגף גני הילדים דיווחו שנמצאו פתרונות לכל הגנים. הורי בית ספר מעוף: "הילדים שלנו לא חסינים יותר מילדים אחרים"

פורסם בתאריך: 13.3.20 09:09

שוב שביתה איטלקית של גננות: כחמישים גננות הודיעו הבוקר שהן 'חולות' ולא הגיעו לגנים העירוניים. זאת במסגרת מחאה על כך שהממשלה החריגה את הגנים מסגירת מוסדות החינוך בשל התפשטות נגיף הקורונה. עם זאת באגף גני הילדים דיווחו כי כל הגנים נפתחו בסופו של דבר, חלקם בעזרת סייעות מבתי ספר.

בעקבות ההחלטה: בתי הספר בפתח תקוה מתארגנים ללמידה מרחוק

ההחלטה להחריג את הגנים יצרה כעס רב אצל הגננות שטענו שהפקירו אותן, שהן לא מוכנות לסכן את המשפחות שלהן והן חוששות להידבק בקורונה. "יש כעס גדול אצל הגננות בפתח תקווה ובכל הארץ", אומרת גננת בגן עירייה, "אנחנו לא מצליחות להבין מה ההבדל בין גננות שיש לה 30 ילדים בגן לבין מורה שיש לה את אותה כמות של ילדים בכיתה ובהפסקה אפשר להוציא כל פעם כיתה או שכבה אחרת. יש גננות שמערכת החיסון שלהן נמוכה, גננות שהן בהריון וכולן חוששות ובצדק".
משעות הבוקר המוקדמות עבדו באגף גני הילדים על מנת לנסות למצוא צוות מחליפות לגננות שלא הגיעו הבוקר לגן ולשלוח במקומן נשות צוות אחרות או לאחד שני גנים ביחד על מנת לתת מענה להורים. "אנחנו דואגים למצוא מחליפות לכולם", אמרו בבוקר באגף גני הילדים. אך לא מעט הורים סיפרו שהגיעו בבוקר לגן ומאחר ולא בכל הגנים נמצאה עדיין גננת מחליפה, הילדים נשלחו הביתה. "מצד אחד אנחנו מבינים את הגננות, ילדים מגיעים לגן חולים, מנוזלים ואי אפשר לדעת אצל מי זה סתם קירור ואצל מי זה יותר מכך ומצד שני, צריך להבין שההורים לא יכולים להישאר בבית ולשמור על הילדים הקטנים, הם צריכים לעבוד ולכן המדינה החליטה כך", אמר אחד הגורמים.
גם הורי החינוך המיוחד בעיר כועסים על החלטת הממשלה שבתי ספר לחינוך מיוחד יפעלו כרגיל. אתמול (חמישי) בערב הוציאה יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר מעוף לחינוך מיוחד, אתי מזור, הודעה בה כתבה: "בית הספר מונה כ-200 תלמידים מכיתות ח' – י"ב ועוד כ- 70 אנשי צוות, נשמע לנו ההורים לא נורמלי להבדיל את תלמידי החינוך המיוחד לבין החינוך הרגיל. הילדים שלנו לא חסינים יותר מילדים אחרים. אנחנו לא שולחים את ילדינו לבית הספר החל ממחר (שישי) בהתאם לבתי הספר האחרים בארץ. לא נסכן את חיי ילדינו". הבוקר היא ציינה שהילדים שלהם לא נשלחו לבית הספר: "שלחנו הודעה לכל ההורים לא לשלוח את הילדים הבוקר לבית הספר. הילדים שלנו הם ילדים עם לקויות למידה ובעיות רגשיות וגם ככה נמצאים בחרדות והסיטואציה שהם צריכים ללכת לבית הספר ורואים שכל בתי הספר מסביב סגורים לא, זה מגביר אצלהם את החרדות. היא מדגישה שהם מבקשים לקבל את אותו מענה של למידה מרחוק גם לילדים שלהם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר