הפגנה של הורי החינוך המיוחד מול היכל התרבות בזמן ישיבת המועצה.
הפגנה של הורי החינוך המיוחד מול היכל התרבות בזמן ישיבת המועצה.

במחאה על ביטול ההסעות על ידי העירייה: הורי החינוך המיוחד הפגינו שוב | וידיאו

אחרי שסיפקה הסעות במשך שנים, העירייה ביטלה את ההסעות של ילדי חינוך מיוחד שאינם זכאים לכך על פי הקריטריונים של משרד החינוך. ההורים הפגינו הערב פעם נוספת

פורסם בתאריך: 28.6.20 19:37

עשרות הורי החינוך המיוחד הגיעו הערב להפגין במהלך ישיבת מועצת העיר שהתקיימה בהיכל התרבות. ההורים דורשים מעיריית פתח תקווה להחזיר את ההסעות של ילדי החינוך המיוחד, הסעות אשר העירייה הודיעה שתבטל לילדים שלא עומדים בקריטריונים של משרד החינוך, זאת עקב מצוקה תקציבית. ההורים נשאו שלטים ודרשו מראש העירייה לא לפגוע בילדיהם, לא לפגוע בחינוך המיוחד ודרשו להחזיר את ההסעות לכל הילדים.
ההורים סיפרו על קושי פיזי ונפשי, ועל כך שאין להם אפשרות להסיע את הילדים שלהם. "אנחנו רוצים שחברי המועצה יצביעו בעד ההסעות של החינוך המיוחד. אנחנו לא נוותר עד שיחזירו את ההסעות. אנחנו מבקשים שיסתכלו לילדים שלנו בעיניים והילדים שלנו לא שווים פחות", אמר ההורה יניב חדד.

זוהי ההפגנה השלישית של ההורים. כזכור עיריית פתח תקווה הודיעה להם שהחל משנת הלימודים הבאה, היא לא תספק להם הסעות, מאחר והם מתחת למרחק המאושר על ידי משרד החינוך. ילדי גן עד כיתה ד' זכאים להסעה החל ממרחק של שני קילומטר וזכאות להסעה מכיתה ה' ומעלה היא מעל שלושה ק"מ. יצוין כי במשך שנים סיפקה העירייה הסעות אלו. בנוסף לכך ביטלה העירייה את ועדת הערר.

מלשכת דובר העירייה נמסר: "נכון להיום ועד סוף השנה, כל ילדי החינוך המיוחד מוסעים – לרבות אלו שאינם זכאים על פי הקריטריונים של משרד החינוך. מדובר בעשרות מיליוני שקלים שהעירייה מסבסדת בשנה עבור הסעות אלו, מעבר למה שמשרד החינוך מתיר ומאשר. יש לציין כי סופו של תהליך הרשות תסיע כ-90% מילדי החינוך המיוחד ולא רק את אלו אשר זכאים על פי קריטריון המרחק. שכן, לקויות קשות זכאים להסעה מהמטר הראשון. הנותרים לא עומדים בקריטריונים שהמשרד קבע ומדובר באחוזים בודדים מסך ילדי החינוך המיוחד. ראש העיר נפגש עם מובילי המאבק בשבוע שעבר וזאת לאחר שנפגש עם נציגות ההורים בנושא זה לפני למעלה מחודש. בפגישות הבהיר ראש העיר את עמדת העירייה בנושא, תוך שהוא מבקש מההורים להעביר לגורמי הרשות את המקרים החריגים אשר לגביהם הרשות תעדכן באופן פרטני עד לתאריך ה-1.8. ההורים קיבלנו בהבנה את פעולת העירייה בנושא ועל כן המשך המחאה לא ברור. ראש העיר הדגיש בפגישה כי התלמידים שאינם זכאים על פי משרד החינוך והוריהם יכולים להסיע אותם (בדומה למקרים בחינוך הרגיל), יגיעו למוסדות בעזרת ההורים. המקרים החריגים שמשרד החינוך אינו מכיר בהם ואין באפשרותם להגיע למוסדות באופן עצמאי, הרשות תבחן באופן פרטני. כפי שנאמר בעבר, מדובר באילוצים שנובעים בשל המצב".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עדן

    ילדה בת 10 שלוקה באספרגר אמורה לפי העירייה ללכת 3 ק"מ לבדה ברגל לבית הספר כי להוריה אין רכב ואין אפשרות ללוות אותה. חלמאות ואטימות לצרכים של ילדים שגם ככה קשה להם.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר