צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

ילד בן חמש וחצי פונה לשניידר עם הרעלת פרצטמול

הילד סבל מאי ספיקת כבד חריפה, אך בהמשך חזר הכבד לתפקד. בבית החולים מזהירים ממינונים גבוהים מידי של פרצטמול המצוי בתרופות כמו אקמול ודקסמול, ומדגישים מי נמצא בסיכון

פורסם בתאריך: 2.12.18 17:01

ילד כבן חמש וחצי פונה לבית החולים שניידר בשל הרעלת פרצטמול, כשהוא סובל מאי ספיקת כבד חריפה. בבית החולים נערכו כבר למציאת תורם ולהשתלת כבד דחופה, אך בסופו של דבר חזר הכבד לתפקוד והילד החלים ושוחרר לביתו.
בעקבות מקרה זה מזהירים בשניידר מפני הסכנות הכרוכות במתן תרופות במינון לא מתאים וסכנת הרעלת פרצטמול בילדים. פרצטמול משמש להורדת חום ומשכך כאבים, והוא נמכר תחת מספר שמות מוכרים אחרים.

ד"ר חבצלת ירדן-בילבסקי, סגנית מנהלת מחלקת ילדים א', ומומחית לפרמקולוגיה קלינית במרכז שניידר לרפואת ילדים, הזהירה היום את ההורים מפני הסכנות הטמונות במתן תרופות שאינן מחייבות מרשם רופא במינונים ובתדירות גבוהה מהמומלץ: "בשנים האחרונות עלה מספרן של התרופות הנמכרות ללא מרשם רופא. בהעדר מרשם רופא חשוב ביותר להקפיד על המינון המומלץ על פני האריזה, וכדאי להכיר את תופעות הלוואי והאזהרות הרלוונטיות לכל תרופה. פרצטמול, או בשמותיו המסחריים – אקמול, נובימול, דקסמול, פראמול ועוד, היא תרופה יעילה ובטוחה ונמצאת בשימוש תדיר מאוד בילדים ותינוקות, ללא צורך במרשם רופא. התרופה קיימת בריכוזים שונים ובמספר רב של תכשירים מסחריים. חשוב לדעת שלא כל התכשירים מכילים ריכוזים זהים של החומר הפעיל, ומשכך – הנפח (הכמות במ"ל) הניתן עלול להיות שונה מתכשיר לתכשיר. כך למשל הוספת המילה 'פורטה' לשם התרופה מסמלת שמדובר בתכשיר מרוכז יותר מהרגיל. תינוקות וילדים צעירים עם מחלת חום ותזונה ירודה הם אוכלוסייה בסיכון מוגבר להרעלת פרצטמול. במקרים בהם יש צורך בשימוש בתדירות גבוהה או למשך זמן ממושך מומלץ להיוועץ ברופא המטפל, גם בתרופות שאינן דורשות מרשם רופא".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר