אסף ארז (במרכז התמונה עם התעודה) וכיתה ד' 3 בבית הספר נעמי שמר

אסף ארז בן העשר החליט להתרים יחד עם חבריו לטובת העמותה שסייעה לו, צפו בסרטון המרגש

בחודש אפריל השנה נרתמה קהילת בית ספר נעמי שמר ושכונת אם המושבות כדי לגייס חצי מיליון שקלים עבור תרופה מצילת חיים לאסף ארז. עכשיו אסף וחבריו לכיתה ד' החליטו להחזיר לעמותת 'רחשי לב' שסייעה רבות למשפחה

פורסם בתאריך: 17.12.19 08:55

הסיפור הזה לא מפסיק לרגש: בחודש אפריל השנה, נרתמה קהילת בית הספר נעמי שמר ושכונת אם המושבות למבצע התרמה של למעלה מחצי מיליון שקלים עבור אסף ארז, אז תלמיד כיתה ג' (כיום תלמיד כיתה ד'), אשר משפחתו הייתה זקוקה לסכום זה עבור תרופה למחלת הסרטן. אסף חלה לפני כשלוש שנים במחלת סרטן העצמות ומאז נכנס ויצא מבתי חולים וכן עבר ניתוחים וטיפולי כימותרפיה. בשלב מסוים נאמר למשפחתו שהפתרון היחיד היא תרופת קיטרודה אותה הוא אמור לקחת במשך שנתיים, כל שלושה שבועות, כאשר שעלות ממוצעת לטיפול עומדת על 18 אלף שקלים. הקהילה התגייסה לטובת המשפחה, התקיים ערב התרמה ופעילויות שונות והכסף גויס.

צפו באסף מוסר את הכסף שהתרימו הוא וחבריו לנציגי העמותה:

כנסו כאן לקרוא את הפרסום הראשון על מצבו של אסף

כנסו כאן לקרוא על ערב ההתרמה המרגש

כיום, שמונה חודשים אחרי, אסף וחבריו לכיתת ד' 3, החליטו להחזיר לעמותת 'רחשי לב' אשר עזרה ותמכה במשפחה. אסף וחבריו גייסו סכום של אלפיים שקלים לטובת ילדים נוספים – חבריו למחלקה. חבריו של אסף לכיתה נרתמו למבצע וארגנו פרויקט של מכירת מוצרים ומשחקים בשכונה. הם נפגשו מספר פעמים ומכרו משחקים וכדורי שוקולד. לאחרונה, הגיע אסף לבית הילד ב'רחשי לב' כשהוא נרגש מאוד בידיו שקית עם סכום הכסף אותו אספו.

"לאסף היה מאוד חשוב להחזיר לעמותה שליוותה אותנו לאורך כל הדרך", מספרת האם ישראלה. "העמותה עשתה עבורו המון. לדוגמא החלום של אסף היה לראות את שחקני ריאל מדריד והם הטיסו אותו לחו"ל, הוא נכנס למשחק ונפגש עם השחקנים. במשך כל התקופה מהרגע שהוא חלה, הם היו שם עבורו ועזרו ותמכו בכל מה שצריך. לכן אסף החליט לגייס את החברים שלו לכיתה, על מנת להחזיר לעמותה, והחברים נרתמו בצורה מלאה. הם עשו כמה סבבים של מכירה וזו הייתה יוזמה מהממת, הם ילדים מקסימים שזרמו וזה פשוט לא מובן מאליו".

אסף ארז. צילום באדיבות המשפחה

ישראלה ואסף ארז- ערב התרמה

ישראלה ואסף ארז

ריבה קנטור, נציגת ועד הכיתה ואמא לילדה מוסיפה: "אסף תפס מספר ילדים והציע להם לעשות ימי התרמה והם קפצו על המשימה וארגנו הכל לבד. הם פתחו קבוצה, התחילו לדבר ביניהם והחליטו מה הם ימכרו ומתי. כל ההתארגנות היתה נטו של הילדים וזה מקסים לראות את ערך הנתינה כבר בגיל צעיר. אנחנו רק עזרנו להם לפרסם את זה בקבוצות השכונתיות. לצד זה, גם מחנכת הכיתה שריתה השחר, עזרה וכוונה אותם. היא מחנכת אותם לערכי כבוד, נתינה ומעורבות חברתית. הילדים קיבלו גם תעודה מהעמותה כהערכה על תרומתם והם מאוד מתרגשים מכך".

התרופה לא מתאימה

בנוגע למצבו הרפואי של אסף, מספרת האם ישראלה, כי אחרי שהכסף נאסף עבור התרופה שהומלצה לאסף, התברר לצער כולם כי היא אינה מתאימה לו, וכעת מחפשים עבורו תרופה אחרת. "הוא בסדר וכל עוד הוא בסדר, אנחנו בסדר", היא אומרת. אסף קיבל את המנה הראשונה של התרופה לקראת פסח ושלושה שבועות אחרי שבאנו לקבל את המנה השנייה אמרו לנו שתפקודי הכבד גבוהים וצריך להמתין. זה היה ביום ראשון וביום שני אני חוזרת הביתה ושמה לב שמשהו בקול שלו השתנה, משהו לא תקין בדיבור. למחרת הוא לא הצליח להזיז את הלשון וביום רביעי עשינו בדיקות והן לא יצאו תקינות, עשו לו בדיקה נירולוגיות וMRI בראש שיצא תקין, אבל החליטו לאשפז אותו בבית חולים, כי משהו במדדים לא היה תקין. הסתבר, שאסף הורעל מהתרופה והוחלט להפסיק אותה באופן מידי. כעבור חודשיים וחצי הדיבור חזר וכרגע אין שום טיפול אחר. הוא צריך להיות במעקב כל חודשיים – שלושה ואנחנו עושים בדיקות על מנת לראות שהכל תקין. את הסרטן הוציאו, אבל היה צריך לתת לו מכה חזקה על הראש על מנת שהוא לא יחזור וכרגע זה לא ניתן. מבחינתנו הזמן הוא פקטור חשוב ואנחנו מקווים שתהיה תרופה חדשה שתתאים לו. ברגע הראשון כשאתה שומע את זה, אתה חסר אונים וזה מבחינתך בלון שהתפוצץ לך בפנים וזו לא תחושה טובה, אבל אנחנו אופטימיים וכך גם אסף".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר