פרמדיקית מד"א מרחב ירקון ענת גילגל
פרמדיקית מד"א מרחב ירקון ענת גילגל

"אני חוזרת הביתה ומחבקת את הילדים בלי חשש". ענת הפראמדיקית מבצעת כל יום בדיקות קורונה בבתים

לענת גילגל, פרמדיקית תושבת העיר, היה ברור שתתגייס למשימה החשובה לבדוק אנשים ששוהים בבידוד ויש להם תסמינים של קורונה. "מדובר במשימה לאומית", היא אומרת, "בוודאי שיש חששות, אבל החלטתי להתגייס למשימה"

פורסם בתאריך: 11.3.20 17:44

עובדי מד״א עומדים בימים אלה של משבר הקורונה בחזית המאבק. הם אלו אשר מגיעים לבתים בהם יש חשש לחולי קורונה, עושים את הבדיקה, מפנים את החולים לבתי חולים ונותנים מענה במשך כל שעות היממה. "אני פרמדיקית במד"א משנת 2004 והיה ברור לי ללא כל ספק שאני מצטרפת למשימה ולוקחת בה חלק", אומרת פרמדיקית מד"א מרחב ירקון, ענת גילגל, בת 38, תושבת פתח תקוה. "זו משימה לאומית. מבחינת תחושות, בוודאי שיש חששות, אני נשואה ואמא לשני ילדים, יש לי הורים ואני חלק מקהילה גדולה והחשש הוא בעיקר לאור אי הוודאות לגבי הווירוס. שאלתי את עצמי בהתחלה איפה הקו האדום שלי, איפה אני אומרת תודה רבה ועושה את הדבר שטבעי לכולם לעשות ולחבק את המשפחה ולסגור את הדלת על שני מנעולים. אחרי שחשבתי על זה התשובה שלי היא שהדרך הנכונה להגן על המשפחה שלי ועל הסביבה זה להתגייס למשימה ולקחת חלק ולשטח את עקומת ההדבקה. בארבעה הימים הראשונים שחוסר הוודאות היה הכי גדול הייתי חלק מהאנשים שלקחו על עצמם את המשימה ועשיתי זאת בלי חשש. חשוב לציין שמגן דוד סיפק לנו את כל האמצעים ואת המיגון הטוב ביותר. אני מגיעה ממוגנת למשימה וחוזרת הביתה ומחבקת את הילדים בלי חשש".

התייעצת עם הבן זוג?
"לא, כי היה ברור שזו המשימה. שוחחתי ושיתפתי אותו על החששות שלי וקיבלנו החלטה שהכל בסדר ולכן אני גם מגיעה בפנים גלויות, כי אני חושבת שאין לי ממה להסתתר וממה לפחד".

פרמדיקית מד"א מרחב ירקון ענת גילגל

פרמדיקית מד"א מרחב ירקון ענת גילגל

על פי הנחיות משרד הבריאות, כל אדם שחזר מחו"ל צריך להיות בבידוד במשך 14 יום. ברגע שקיים חשש אצל המבודד שהוא חולה בנגיף וסובל מתסמינים כמו חום, שיעול או תסמינים נשימתיים אחרים, הוא יוצר קשר עם מוקד 101 של מד"א. הפרמדיקים מחליטים בהתייעצות עם הרופא המחוזי של משרד הבריאות כיצד להמשיך בטיפול הרפואי והאם לשלוח פרמדיק שיבצע בדיקה בביתו של המטופל. הבדיקה מועברת למעבדה במרכז הרפואי שיבא ואם התוצאה חיובית, נשלח אמבולנס על מנת לפנות את החולה לבית החולים בתנאי בידוד מיוחדים. "אנחנו מעוררים הרבה סקרנות ציבורית ואנשים חוששים מתוך חוסר הוודאות", היא מסבירה. "לכן אנחנו עושים זאת כמה שיותר באופן מוצנע. אנחנו מתארגנים בחדרי מדרגות ולא ברחוב על מנת לא לגרום לאי נעימות לנדגם מול השכנים. השהות אצל מטופל היא כמה שניות, דוגמים ויוצאים ואז מסירים את המיגון וממשיכים למטופל הבא, במיגון חדש".
על מיקרים של פינוי היא מספרת: "רוב המטופלים שהגענו אליהם לא היו מטופלים קשים, אלא עם תסמיני שפעת. אנחנו מעבירים אותם בצורה בטוחה לתוך האמבולנס ומעבירים אותם לבתי החולים למחלקות הייעודיות בהתאם להנחיות משרד הבריאות. לאחר מכן הצוותים לא נכנסים לתוך האמבולנס, עד שמגיע מחטא שהוכשר לזה". ענת מסכמת: "זה תרחיש חדש לכולם. אני מסוגלת לעמוד במשימה ונמצאת בארגון שמסוגל לעמוד במשימה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר