בית חולים השרון. צילום אלון עוזרי
בית חולים השרון. צילום אלון עוזרי

מנהל בית חולים השרון מנסה להרגיע את השכנים: "אזור הטיפול בחולי קורונה מבודד וממוגן"

בית חולים השרון הופך בימים אלה למרכז לטיפול בחולי קורונה בלבד. מנהל בית החולים, ד"ר איתן חבר, מנסה להרגיע את התושבים

פורסם בתאריך: 22.3.20 09:19

בית חולים השרון יהפוך בימים הקרובי למרכז טיפל בחולי קורונה בלבד, כאשר שאר החולים מועברים לבית החולים בילינסון. המהלך עורר חששות בקרב תושבים המתגוררים באזור בו ממוקם בית החולים. מדובר באזור מגורים צפוף ומאוכלס במשפחות רבות. בשיחה עם מלאבס מנסה מנהל בית החולים, ד"ר איתן חבר, להרגיע את התושבים המודאגים. "אנחנו קיבלנו את המשימה ממשרד הבריאות והנהלת הכללית ומבחינתנו מדובר במשימה לאומית, להפוך את בית החולים לבית חולים שמאשפז חולי קורונה בלבד. מזה כשבועיים אנחנו מפעילים מחלקה אחת לחולי קורונה ובימים אלה מסיימים להקים עוד ארבע מחלקות ייעודיות ובית החולים יכלול חמש מחלקות", הוא אומר.

ד"ר איתן חבר. צילום בנימין אדם

ד"ר חבר מבקש להדגיש: "חשוב להבהיר ולהדגיש שהאזור בו אנחנו מטפלים בחולי הקורונה הוא אזור מבודד, אזור שיצרנו סביבו את כל המרכיבים האפשריים מבחינת מניעת זיהומים. אנחנו עובדים בצורה מתואמת עם היחידה למניעת זיהומים של בית החולים, עם ההנחיות של הנהלת הכללית והנחיות של משרד הבריאות, אנחנו יוצרים מתחם ייחודי שעומד בכל התנאים הכי מחמירים והכי קפדניים למניעת זיהומים. הצוותים שלנו ממוגנים היטב ונמצאים באזורים שהם נקיים, אזורי השליטה ובכל פעם שהם צריכים לטפל בחולה הם מתמגנים היטב ואחר כך מתפשטים היטב, כך שאין שום סכנה. צריך להדגיש שאנחנו בית חולים שמיומן בטיפול במניעת זיהומים, אנחנו מטפלים לאורך כל השנה בחולים שיש להם זיהומים והידע והיכולת שלנו להתמגן ולטפל בחולים כאלה, הוא ידע רב ואנחנו עושים זאת לאורך כל השנה וגם עכשיו.

מנהל מחלקת הקורונה בשרון בראיון מהלב: "החשש הגדול שלנו הוא מהתרחקות הציבור מאיתנו"

מהלך דרמטי: השרון יהפוך לבית חולים לחולי קורונה בלבד


"האזור שבו אנחנו מטפלים הוא אזור שממוגן היטב ומבודד היטב מהאוכלוסייה. כל תהליכי הכניסה של החולים הם תהליכים מאוד מבוקרים, תהליכי הכניסה של הצוות, תהליך היציאה של החולה מאוד מבוקר והכל נעשה בצורה מאוד קפדנית. גם נושא הגעת האמבולנסים הוא מוסדר. האמבולנס מגיע, מוריד את החולה צמוד לשער של בית החולים כך שאין שום בעיה בנושא הזה. הכניסה של האמבולנס מופרדת משאר האזור, החולה נכנס ישר למחלקה. ואנחנו מקפידים על זה בצורה מלאה. בנוסף, אנחנו מקפידים שלא תהיה כניסה של מבקרים וזה מתוך מטרה גם לשמור על הצוות, המטופלים ועל בריאות הציבור. בנוסף, שחררנו בהדרגה את כל המאושפזים האחרים שהיו בבית החולים. כל המטופלים שלנו מקבלים חלופות אחרות בקהילה, בבילינסון או בבתי חולים אחרים.

מערכת המסכים במחלקה הייעודית לחולי קורונה בבית החולים השרון. צילום רמי זרנגר

אין חשש, שאחרי שכל הסיפור הקורונה יחלוף, אנשים יחששו לחזור לשרון?
"אין סיבה, ברגע שהסיפור יחלוף והווירוס יחלוף, בית החולים יחזור לתפקיד כפי שהוא היה קודם לרווחת התושבים ומהמטופלים, בצורה בטוחה ולא יהיה חשש להגיע לבית החולים. נחזור לתת את השירות כפי שנתנו עד עכשיו בחדרי הניתוח, במרפאות, במכונים, במחלקות וכל הפעילות תחזור לתיקנה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. מיקי

    השאלה עד כמה בית החולים דואג שרכבי האספקה שנכנסים לבית החולים , יוצאים ממנו מחוטים כולל הנהגים וגלגלי הרכב וגם לא מסתובבים בעיר .

  2. רמי

    בית חולים השרון מוקף בבנייני מגורים מצפון דרום מזרח ומערב בתוך הלב של האוכלוסיה,לא מבין את ההחלטה המטופשת הזאת להכניס אותו לכולם בפנים ועוד מולו נמצא מרכז סיעוד בן 6 או 5 קומות מפוצץ במבוגרים .תבנו מבני חירום בגבולות העיר כמו שעשו בסין .

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר