צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

לחץ בבתי אבות בפתח תקוה: "ביקשנו שיעשו בדיקות וקיבלנו תשובה שלילית"

מנהלי בתי דיור מוגן בעיר מוטרדים. הם מספרים שפנו למשרד הבריאות וביקשו שיבצעו בדיקות אבל קיבלו תשובה שלילית. "הם עושים בדיקות רק אם יש חולי קורונה", הם אומרים

פורסם בתאריך: 12.4.20 17:15

מחדל בתי האבות לא פסח גם על פתח תקוה. בעיר יש לא מעט בתי אבות ובתי סיעוד לגיל השלישי, ולמרות החשש הגדול מהידבקות של של בני הגיל השלישי שמהווים אוכלוסייה בסיכון, ולמרות מיקרי קורונה לא מעטים בבתי דיור מוגן ברחבי הארץ, לא התקיימו בדיקות בבתי אבות בפתח תקוה. לדברי מנהלי בתי אבות בעיר שרובם ביקשו להישאר בעילום שם, למרות שביקשו מספר פעמים, משרד הבריאות לא מקיים בדיקות במידה ולא התגלה חולה במקום.

"במקום שלא מצאו חולים לא עושים בדיקות", אומר מנהל באחד מבתי האבות בעיר, "הייתה לנו חולה שהייתה מאושפזת בבית החולים ולא הסכמתי שהיא תחזור לכאן במידה ולא יעשו לה בדיקה, אז לה עשו והתוצאה יצאה שלילית. שאלתי מה קורה עם שאר הדיירים, אז התשובה של משרד הבריאות הייתה שהם לא עושים בדיקות אם לא נמצאו חולים בבית האבות. ביקשתי שיעשו בדיקות לכל העובדים והדיירים, אבל לטענת משרד הבריאות בתי האבות הבריאים נמצאים בסוף הרשימה. למרות שניסיתי להסביר להם שזה חשוב, במיוחד לבדוק את המטופלים והעובדים ולתת להם עדיפות, התשובה שלהם הייתה שלילית. אני מאוד מקווה שכולם אצלנו ימשיכו להיות בריאים ושהכל יסתיים טוב".

מנהל בבית אבות אחר בעיר אומר: "כרגע לא עשו אצלנו בדיקה לדיירים מאחר ולטענת משרד הבריאות כל עוד לא נמצאו חולים לא עושים בדיקות. במשרד הבריאות הדברים דינמיים, כל רגע משנים את ההחלטות ואנחנו מתעדכנים כל הזמן, נכון לרגע זה לא נעשו בדיקות".
איגוד בתי אבות והדיור מוגן מייצג כ-200 בתי דיור מוגן בארץ וביניהם בתי האבות בפתח תקווה – גני רום, בית בלב, נווה גיל הזהב, בית הדקל, גיל עוז, נוה שלו. גורמים באיגוד ציינו: "יש כשל לוגי רחב בענף. עד לאחרונה המדיניות המוצהרת של משרד הבריאות הייתה לעשות בדיקות רק בבתי אבות בהם התגלו חולי קורונה ולצערי גם במוסדות שהתגלו חולים, לא כולם נבדקו או נבדקו באופן חלקי בלבד. ביום שלישי שעבר, ערב החג, עתרנו לבג"צ וביקשנו שמשרד הבריאות יעשה בדיקות לכל המוסדות בהם התגלו חולי קורונה באופן מיידי ובתוך עשרה ימים לכל היותר יעשו בדיקות בכל מוסד שבו לא התגלה חולה קורונה הן לדיירים והן לצוותים. בג"צ הבין את דחיפות העניין וביום חמישי הקרוב נקבע דיון בבג"צ בהרכב של שלושה שופטים".

ממשרד הבריאות נמסר: "כרגע בהחלטה על בחירת המוסדות לקשישים בהם יבוצעו הבדיקות הן לצוות והן למטופלים ההחלטה היא לתעדף את המוסדות שבהם יש חולים מאומתים עם תסמינים המחשידים להידבקות בנגיף הקורונה. בשאר המוסדות יבוצעו הבדיקות בשלב יותר מאוחר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דפנה דקל

    בושה וחרפה… בבית אבות שאני עובדת יש המון קשישים משתעלים,לא אוכלים ושותים כמו שצריך…חלקם עם חום ויש כאלה שיצאו מאשפוז בבית חולים ולא עשו להם בדיקת קורונה

  2. רחלי סעיד

    אני לא מבינה את שר הבריאות למה הוא מתעקש שלא יעשו בדיקות.קורונה,בבתי חולים כמו בית חולים רבקה,בבתי אבות כמו גיל עוז מה הוא רוצה שאנשים ימותו חס וחלילה האנשים מהקשישים שילמו כול החיים שלהם קופת חולים ביטוח לאומי זכותם,לקבל לבדיקות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר