השוות של פתח תקוה צילום דנה אופיר
השוות של פתח תקוה צילום דנה אופיר

אין כניסה לגברים: תכירו את קבוצת השוות של פתח תקוה

יום האישה הבינלאומי הוא זמן טוב לערוך היכרות עם קהילת הנשים הכי גדולה בפתח תקוה. הפרויקט הבא: פעילות מיוחדת לרווקות באחד הברים בעיר

פורסם בתאריך: 8.3.18 08:06

על קבוצת השוות של פתח תקווה כבר שמעתם? חודש מרץ הוא חודש האישה הבינלאומי ולכן אין זמן יותר טוב מאשר להיפגש עם הנשים שמנהלות את קבוצת השוות של פתח תקווה בפייסבוק. מה עוד שהיום, יום שישי ה־9.3, הן מקיימות אירוע בוקר מיוחד אשר כולל הרצאות על גברים ונשים, סטיילינג, עיצוב פנים וכושר. הפעילות היא בחינם אך ברישום מראש.
ואלו המנהלות של הקבוצה: שגית טל, מנהלת קמפיינים במדיה החברתית, מנהלת דפי פייסבוק ואינסטגרם, מנהלת קהילות ומתמחה בשיווק ויזואלי. מירב קצמן, מעצבת פנים. ודקלה שלום, בעלת מרכז חיוכים ומדריכת התפתחות לאמהות ותינוקות.
הקבוצה מונה כיום כ־4,000 חברות מפתח תקוה ולאור הביקוש היא נפתחה גם לתושבות כפר סירקין, גבעת השלושה, כפר מעש, גת רימון, נחלים וחגור. הקבוצה מיועדת לנשים מגיל 18 מאותו אזור גיאוגרפי. היא קבוצה סגורה והתכנים שלה לא חשופים בקירות הציבוריים של החברות. זאת מתוך רצון שניתן יהיה לשוחח על כל דבר מבלי להרגיש חשופים וחשש שהדברים ייצאו החוצה למקומות לא רצויים.
הקבוצה המקורית של פתח תקוה הוקמה לפני כשנתיים על ידי קצמן וטל בשם secret PTV. קצמן וטל ביקשו לפתוח קבוצה ייעודית לנשים, שמחברת את כל נשות העיר ברמה היומיומית. כעבור זמן מה, החליטו מנהלות קבוצת השוות הארצית לפתוח קבוצה מקומית בפתח תקוה. הן חיפשו מנהלות וכך נוצר הקשר עם קצמן וטל. לאחרונה הצטרפה אליהן לניהול הקבוצה גם שלום. "אנחנו מדברות על הכל, מלבד פוליטיקה", אומרת קצמן. "זה חומר נפיץ ויש לא מעט במות אחרות לדיונים פוליטיים ולכן החלטנו להשאיר את הדף שלנו נקי".
כל אחת יכולה להצטרף?
טל: "ההצטרפות היא על בסיס חברה מצרפת חברה או בפניה ישירה אלינו, למנהלות, באמצעות העמוד הרשמי שלנו. לאחר שמתקבלת בקשה, אנחנו מוודאות שהמבקשת מתגוררת בפתח תקווה או הסביבה, מתוך הרצון לשמור על הקהילה שלנו, מאחר וכאשר מתגוררים באותו אזור יש יותר נגישות, יותר קל להגיש עזרה או לתת עזרה. אנחנו מקבלות פניות רבות של בעלות עסקים שרוצות להצטרף עם הדף העסקי שלהן, אבל אנחנו מעדיפות לשמור על הדף נקי מפרסומים, ומזמינות אותן להצטרף עם הפרופיל האישי שלהן".

שגית טל צילום דנה אופיר

שגית טל צילום דנה אופיר

קוסמטיקאית מומלצת, אוזן קשבת, תרומות ועזרה

אז במה עוסקת הקבוצה? אפשר למצוא שם את השאלות הסטנדרטיות שכולנו מחפשים במהלך היום, החל מהמלצות לאנשי מקצוע, חיפוש אחר המנקה האולטימטיבית, המלצה לצילומים, הפעלה לימי הולדת, קוסמטיקאית איכותית ועד שאלות אישיות יותר כמו המלצה על רופא נשים. לצד זה יש את הבקשות לעזרה ותרומות, בגדים לנערות נזקקות, עוגה למישהי שהשתחררה מבית חולים, בקשה לבוא לשבת עם אמא שהבת שלה מאושפזת בבית החולים ורוצה אוזן קשבת או גיוס אייפד לילדה שמאושפזת בשניידר. "מישהי מרימה דגל אדום וכולנו מתגייסות לטובות אותה אחת, יש התגייסות מטורפת ויש נשים שכל פעם שעולה פוסט כזה, מתקשרות, שואלות איך אפשר לעזור וזה הייחוד של הקבוצה שלנו", מסבירה טל. "ההעצמה הנשית מאוד חשובה לקבוצה שלנו וחשוב לנו לקדם אחת את השנייה, אבל מצד שני מאוד חשוב להבין שאנחנו לא לוח מודעות", אומרת קצמן.
פעם בשבוע, בימי חמישי, מקבלות החברות אפשרות לפרסום וחשיפה של עסק אישי, סדנאות שהן מקיימות, אתרים וכדומה. יום שלישי הוא היום בו המנהלות מפרגנות כל פעם לחברה אחרת מהקבוצה, שמספרת על עצמה ועל העשייה והעיסוק שלה על מנת להביא אותה לקדמת הבמה. "אנחנו המנהלות נכנסות לקבוצה מספר פעמיים ביום, על מנת לוודא שאין שום בעיה, שאין איזה משבר והפוסטים לא יצאו משליטה. לקבוצה יש חוקים והמטרה שלנו לראות שהם מתקיימים", מציינת שלום.

מירב קצמן צילום דנה אופיר

מירב קצמן צילום דנה אופיר

מאחר וחשוב למנהלות הקבוצה לצאת גם לחיים האמיתיים, הן דואגות לקיים פעילויות ומפגשים. לאחרונה התקיים קורס צילום סמארטפון. מרגע פרסום הפוסט נרשמו נשים רבות והתקיימו שבעה קורסים כאלה. נפתחה סדנה של ייעוץ לאמהות שמקיימת מפגשים פעם בחודש. סדנה נוספת היא לנשים עצמאיות וכמו כן הוקמה קבוצת העשרה בתחום התקשורת השיווקית.
אחד הפרויקטים עליהם עובדת הקבוצה הוא 'הפנים של פתח תקווה – שווה להכיר', פרויקט שבו יצאו השוות למרכז העיר, לראיין, לצלם ולתעד את פתח תקווה מהשטח. הכתבות והתמונות יעלו בדף השוות וכן יפתח פרופיל אינסטגרם ייעודי שאליו יעלו החומרים. "הרעיון שעומד מאחורי זה לקוח מתוך פרויקט שנעשה בניו יורק לפני כשנה ובו צילמו את נו יורק מהזווית של התושבים. אנחנו רוצות להראות ולשים בחזית את האנשים השקופים שבמהלך השנה לא רואים אותם, למרות שעוצרים לקנות אצלם נעלים, גרביים או כפתורים".
פרויקט נוסף אותו הן מנסות לקדם, הוא טעימות ביתיות, סיורים קולינריים בשכונות, אצל המאמות המבשלות. הרעיון הוא שכל פעם קבוצה של שוות תתארח בשכונה אחרת או בבית אחר ותטעם מהבישולים. הסיורים יהיו בתשלום שיועבר לתושבת שמארחת. "מאוד חשוב לנו לחבר את כל נשות העיר, מכל הגוונים, השכונות והגילאים ולפתוח את המעגלים. כיום כל שכונה היא לעצמה, מצד אחד זה מחזק את השכונה ומצד שני זה מחליש את העיר ואנחנו רוצות, עיר חזקה ומאוחדת". אומרת טל.

דקלה שלום צילום דנה אופיר

דקלה שלום צילום דנה אופיר

היוזמה שנשמעת המעניינת והייחודית ביותר עדיין בהתהוות: בימים אלה חושבות מנהלות הקבוצה על קונספט לפעילות עבור רווקות באחד הברים בעיר. הרעיון הוא שכל רווקה מביאה איתה חבר, מכר, קרוב משפחה, על מנת לפתוח את המעגל.
"מה שיפה בפעילות היא שאנחנו עוזרות אחת לשנייה, במפגשים כל אחת מספרת מהחוויות האישיות שלה, אנחנו מחזקות אחת את השנייה וזו העצמה אמיתית", אומרת קצמן.

מחפשות מקום למפגשים

קהילת "השוות" הראשונה נפתחה על ידי ליאת ורדי-בר, בקיץ 2011, אחרי שעברה מהמרכז לפרדס חנה ולא רצתה להרגיש לבד. מלבד ישראל יש קבוצות בניו זילנד, בגרמניה (ברלין) וארצות הברית (פילדלפיה וניו יורק). בנוסף לקבוצות המקומיות, יש את דף הפייסבוק 'הבנות השוות באזור – העמוד הרשמי של הקהילה בארץ ובעולם. בעמוד הרשמי עולים עדכונים על פעילויות מקומיות, על דברים ייחודים שעושות קבוצות השוות ברחבי הארץ, סיורים שהתקיימו, הרצאות, מפגשים ועוד, זאת על מנת ששוות ברחבי הארץ יוכלו לראות אירועים שמתקיימים בקבוצות אחרות ומתוך כך ללמוד ולהעשיר את הקבוצה שלהן. כחלק מהצרכים של הקהילה, נבנה לוח משרות ארצי של השוות לנשים ברחבי הארץ, אליו ניתן להצטרף בבקשה אישית. בארץ יש כ־29 קבוצות שמבוססות על מיקום גיאוגרפי, על פי ההערכות יש למעלה מ־120 אלף חברות סך הכל.
חברות הקבוצה בפתח תקוה היו שמחות אם היה להן מקום לקיים בו את המפגשים. טל: "בשלב הזה חסר לנו מקום שבו ניתן יהיה לקיים את המפגשים של השוות, מקום שיוכל לייצג את הנשים בפתח תקווה. אנחנו מחפשות מקום יפה ומכובד, שבו נוכל להתכנס, לעשות מפגשי העצמה, קורסים לנשות עסקים והרצאות של נשים מהעיר ומבחוץ".

יש לקבוצה מטרות מיוחדות?
שלום: "היעד שלנו זה להגיע לעשרת אלפים נשים ואולי יותר, יש לנו למעלה מעשר בקשות הצטרפות כל יום והמטרה שלנו זה ליצור קהילה מגובשת בעיר. כיום כל שכונה היא לעצמה ואנחנו רוצות ליצור משהו מאחד, משהו שכל הנשים ירגישו בו נוח וחלק מקהילה שווה ותומכת".
כמו לכל קבוצת פייסבוק, גם לשוות יש חוקים. החוק הראשון מדבר על כך שאסור לכתוב ביקורות שלילית, אסור להעליב אחת את השנייה ואסור לכתוב דברים פוגעניים, להשתלח. פרסום מסחרי מותר רק בימי חמישי. "קבוצת הנשים הן כוח גדול שיכול להזיז הרים ביחד ומצד שני פוסט אחד יכול לחרב שנות עבודה רבות או עסק של אדם בהינף אצבע וזו לא המטרה שלנו", אומרת טל. "גם כשהחברות בקבוצה ממליצות, אנחנו כל פעם מזכירות להן שההמלצה צריכה להיות אמיתית, מתוך ניסיון וחוויה אישית ולא מתוך רצון לקדם חברה כזו או אחרת. מאוד חשוב לנו לשמור על האמינות של הדף, על הפרטיות של החברות ולכן אנחנו כל הזמן מבקשות ומזכירות לא להפיץ מידע מהדף למקומות או קבוצות אחרות".
ועכשיו לשאלת המיליון דולר, למה אין גברים בקבוצה?
קצמן: "יש לנו כל יום לפחות חמש בקשות הצטרפות של גברים, אבל החלטנו שעם כל היתרונות שיש לגברים, זה לא נכון לקבוצה שלנו. זו קבוצה של נשים, השיח בקבוצה הוא נשי, הוא פתוח ומאפשר לכל אחת לבטא את עצמה בצורה חופשית וכשיש גבר בסביבה זה לא תמיד כך".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר