אסתר קסטרו צילום סלי לוי פרג'

אסתר קסטרו יוצאת בתוכנית טלוויזיה לפעוטות ומצהירה: "לא מעניין אותי מה אומרים או חושבים עליי"

רגע לפני שהיא מחליפה את רינת גבאי בתוכנית הטלוויזיה "גן הצוציקים", אתי קסטרו מדברת על ההתקרבות לדת, על ההשוואה לכוכבות ילדים אחרות, על יופי וטיפוח בגיל 40 ולא פוסלת אפשרות להביא עוד ילד לעולם

פורסם בתאריך: 26.7.19 09:39

קצת אחרי שהכתבה הזאת התיישבה על שולחן העורך, אם יורשה לנו לספר אנקדוטה מאחורי הקלעים, ביקשה אתי קסטרו להבהיר שאם הכותרת תתמקד בבוטוקס שהיא עשתה לעצמה בצידי העיניים היא מעדיפה לוותר עליה – על הכתבה כולה. כלומר, אין לה בעיה בכלל לספר על זה כי אין בעיניה שום בעיה באישה בשנות ה-40 שלה שרוצה להיראות רעננה כדבריה על מסך הטלוויזיה, אבל אם העורך חשב לרגע שהוא יוכל לצאת בכותרות צהובות ועסיסיות לגבי הרגלי הטיפוח שלה כדאי לו לחשב מסלול מחדש – במיוחד לאור העובדה שהיא מנסה לקדם כרגע את תוכנית הפעוטות החדשה שלה בערוץ בייבי "גן הצוציקים עם אסתר קסטרו". האמת היא שלא לקחנו ללב, דווקא מרשימה העובדה שכך מעדיפה מי שמנסה לשמר את מעמדה ככוכבת ילדים עולה בשנים האחרונות, לחשוף את "אסתר החדשה" – אשת קריירה אסרטיבית וממוקדת שהיא במקרה גם אישה יפה.

"עשיתי לפני עשרים שנה הגדלת חזה, נו אז? זו לא בושה", היא מסבירה בתשובה לשאלה האם היא עושה משהו לשימור המראה. "עשיתי גם בוטוקס בצידי העיניים כמו רבים אחרים ואני לא מתביישת ולא מסתירה את זה. אני חושבת שאישה צריכה להיות מטופחת וזו לא בושה לעשות גם ניתוחים. אני בעד שנשים יהיו מטופחות ואני מעודדת נשים להיות יפות ולעשות מה טוב להן ולא להתייחס לאף אחד. חוץ מזה, שאנחנו חיים בעידן של טלוויזיות בטכנולוגיית HD ורואים בהן כל קמט וחייבים לעשות משהו בשביל לעבור את המסך. גם מחוץ למסך, כל הזמן מצלמים אותי ואני לא יכולה להיות מטופחת ורעננה כל הזמן. אני חושבת שזו לא בושה להגיד בוטוקס או חומצה היאלורונית. זה מראה על בגרות וזה מאוד יפה בעיניי".

"אני לא מגדירה את עצמי דתיה"

השבוע חגגה קסטרו, תושבת פתח תקוה, יום הולדת. היא זמרת – לשעבר כוכבת להקת "חמסה" שעשתה כותרות בתחילת שנות האלפיים ובשנים האחרונות היא מטפחת קריירה ככוכבת ילדים ומנסה לשמור על מעמדה לצד שמות מוכרים בתחום. היא גם גרושתו של הקומיקאי ויוצר התכנים הטלוויזיוניים שבי זרעיה, אם לנועה בת ה-10 וחצי ומי ששמה נקשר בשנים האחרונות להתקרבות לדת – לאור העובדה שהחליטה לשנות את שמה מאתי לאסתר.

"תמיד הייתה לי זיקה לדת אבל אני לא מגדירה את עצמי כדתיה אלא אדם מאמין", היא מצהירה. "אני לא באה מבית דתי או מאמין אלא להיפך. נכון שבשנתיים וחצי האחרונות התחברתי לדת. השינוי קרה אחרי שהכרתי רבנית מדהימה בשם חסיה בוקאי בהפרשת חלה ומאז שמרנו על קשר. התחלתי ללכת לשיעורי התורה שלה, להתעניין ולשאול שאלות. אפילו נסעתי עם נועה ירון לאומן".

"מה שקרה עם הגננות המשוגעות שפוגעות בילדים, מאוד הזיז לי. בהופעות אומרת להורים לשמור על הילדים עם דמעות בעיניים. איך אפשר לעשות ככה לילד?"

למה אסתר?
"זה השם שקיבלתי על שם סבתא שלי מצד אבא שלי. נולדתי אסתר וההורים קראו לי אתי כי הם חשבו שאסתר הוא שם מבוגר. תמיד רציתי לחזור לשם הזה אבל פחדתי ובסוף החלטתי שאני הולכת על זה בלי רב או נומרולוג. מה שכן, עשיתי בהמלצת הרבנית שלי, 'מי שברך' בבית הכנסת כי לא השתמשתי בשם אסתר מאז שנולדתי. אני עברתי שינוי והראיה שלי שונה היום".

ואיך ביתך ובן זוגך, יעקב כגן, מקבלים את השינוי הזה?
"הם מקבלים את זה. אני קמה בבוקר ואומרת 'מודה אני' ונוטלת ידיים. הבן זוג מכבד אותי ושניהם מבינים אותי למרות שהבת שלי לא בכיוון. אני משתדלת לשמור על בשר וחלב וזה לא קל כי אני באתי ממשפחה שהיא ממש אנטי דת. האמת שמאוד השתנתי. בעבר שמרתי מאוד על מה שאני אומרת אבל הניסיון והגיל שלי הובילו אותי למקום שלא מעניין אותי מה אומרים או חושבים עלי. עברתי כל כך הרבה ושמעתי כל כך הרבה דברים עלי שהפכתי למחוסנת. כי אם אני לא אהיה מחוסנת אז אני לא מתאימה לתחום הזה. למדתי לנפות כל מי שלא עושה לי טוב בחיים וסביבי יש רק אנרגיה טובה".

אסתר קסטרו. צילום סלי לוי פרג'

חושבת שבשל ההתקרבות שלך לדת, תעשי תוכנית ילדים "חסודה יותר"?
"בסופו של דברים התכנים לילדים הם לכולם ולכן אני לא צריכה לעשות תוכנית ילדים ספציפית לילדים לפי מגזר דתי או חילוני. אני יכולה לומר שבחרתי בגד יותר צנוע לתוכנית, אבל אני לא חסודה ולא הולכת חסוד ואני חושבת שאני לא צריכה לשים מטפחת על הראש כדי להגיד שאני דתייה".

את מופיעה בשבת?
"אני מאוד לא רוצה להופיע בשבת, אבל בגלל שאני רוצה לשמח ילדים אני כרגע כן עושה את זה. אני מודה שיש לי דילמה פנימית לגבי זה. אני אומרת תמיד שזו מצווה לשמח ילדים. תראי, אני לא מושלמת ואני לא יוצאת בהצהרות כי אני גם נוסעת בשבת".

"פרק ב’ הופך את הזוגיות לטובה יותר"

"גן הצוציקים עם אסתר קסטרו", בהפקת "טלית הפקות" תעלה לאוויר בתחילת אוגוסט. מדובר ב-11 פרקים בהם היא מדברת עם בבובות ושרה שירי ילדות מוכרים. את העונה הראשונה עשתה רינת גבאי וקסטרו נבחרה להוביל את העונה השנייה. "בשונה מהתוכנית 'האוטוגלידה של אסתר' שעלתה בערוץ הכוכבים של YES, התוכנית הזו מיועדת לקטנטנים", היא אומרת. "אני חייבת לומר שאני לא מרגישה שום תחרות עם רינת והיא קולגה ואני מאוד אוהבת אותה. זה כבוד בשבילי. חשוב לי להביא מסר חינוכי לילדים ושגם ההורים יזדהו איתי. בהמשך יהיה מופע לסדרה הזאת אבל בינתיים אני ממשיכה להופיע בכל הארץ עם המופע 'האוטוגלידה של אסתר' וזה הולך מדהים. אני מקבלת המון פידבקים טובים. עשיתי גם את 'חגיגה בחצר עם אסתר' – סדרה על חגים ועונות השנה, קבלת שבת, חברות ומשפחה. שתי הסדרות משודרות ביס, הוט ופרטנר טי.וי".

"אני מאוד לא רוצה להופיע בשבת, אבל בגלל שאני רוצה לשמח ילדים אני כרגע כן עושה את זה. אני מודה שיש לי דילמה פנימית לגבי זה"

תוכנית לתינוקות ופעוטות עושה לך חשק לתינוק משלך?
"הכל פתוח. אני חולה על ילדים ואני לא פוסלת שום אפשרות לעשות עוד ילד. מה שכן, אם אני אעשה עוד ילדים אני אדאג לשלוח אותם לגן עם מצלמות. אני מודה שמה שקרה עם הגננות המשוגעות, אלו שפוגעות בילדים, מאוד הזיז לי לא רק בגלל שאני אמא אלא בגלל שאני בן אדם. כשאני מופיעה אני מסתכלת על הילדים ועל ההורים שלהם במיוחד כשאני שרה את השיר ‘שמור נא עלינו כמו ילדים’. אני גם אומרת להורים לשמור על הילדים שלהם ממש עם דמעות בעיניים. אני רואה את הילדים הקטנים האלו ואני חושבת איך אפשר לעשות ככה לילד קטן כזה?".

הבת שלך נועה שעולה לכיתה ה’ מופיעה איתך יחד ב"אוטוגלידה".
"נכון היא מופיעה בכמה קטעים, היא רוקדת ומנגנת. מה שהיא תרצה לעשות אני תומכת בה וזורמת איתה. כמו שאני ידעתי מגיל קטן מאוד מה אני רוצה לעשות וההורים תמכו בי. אמא שלי לקחה אותי לחזרות והקלטות ולכל מה צריך, אז ברור שאתמוך בכל בחירה שלה".

מזה חמש שנים קסטרו נמצאת בזוגיות עם איש העסקים יעקב כגן העובד בתחום הסייבר ומבוגר ממנה ב-17 שנה. "העובדה ששנינו בפרק ב’ הופך את הזוגיות לטובה יותר", היא מסבירה. "זה מתבטא בבגרות שלו ושלי. זה משהו אחר. הוא בן אדם רגוע ושליו ואני היפרית, קופצנית עם הפרעת קשב והוא מאזן אותי, מקבל ומכיל אותי".

למה דווקא הוא, בטח היו לך המון מחזרים אחרי הגירושים?
"שמרנו על הקשר שלנו מתחת לרדאר עד כמה שהיה ניתן כי אני מנסה לשמור על הפרטיות שלי. למה דווקא הוא? הוא פשוט מצא אותי בפייסבוק ולא עזב אותי עד שנפגשנו לקפה והשאר היסטוריה. השרמנטיות שלו כבשה אותי. הוא היה סבלני למרות שאמרתי לו 'אתה מבוגר לי מדי ואני לא יכולה להיפגש איתך'. הוא לא ויתר. גם הגרוש שלי מאוד מקבל אותו ואוהב אותו. ישבנו לארוחה כולנו ביחד עם הילדה".

"אם אני רוצה להצליח צריך להתמקד"

קסטרו מופיעה על הבמות מגיל 12. היא השתתפה עם יגאל בשן ז"ל בפסטיבל שירי הילדים מספר 17 עם השיר "אני אוהב אותך יפה שלי". עד גיוסה לשירות צבאי בלהקת פיקוד צפון וחיל חינוך, היא הספיקה לככב בלהקת הנוער גבעתיים ולאחר השירות ליוותה את יהורם גאון, השתתפה במופע משיריו של שמוליק קראוס וכבשה כאמור את ישראל כחברת להקת "חמסה". רק לאחר מכן היא המציאה את עצמה מחדש כדי לכבוש את עולם הילדים.

קסטרו עם הבת נועה. צילום פרטי

איך הרגשת ששמעת על מה שקרה לבשן?
"הייתי אצל יגאל בבית באותה תקופה והייתי גם חברה של הבת שלו. אמנם לא שמרתי איתו על קשר אבל מאוד התבאסתי לשמוע מה שקרה לו".

איך את מצליחה לשמור על רלוונטיות בעולם הילדים?
"אני מאוד מחוברת ומתחברת לעולם הזה. זאת המשבצת שלי. שנים התפזרתי לכל מיני מקומות אבל עכשיו אני מפוקסת. אני מאמינה שאם אני רוצה להצליח צריך להתמקד. חוץ מזה לא בוער לי להוציא סינגל, אבל כן בוער להופיע מול ילדים ולצאת עם מופע גדול. אני רואה את ההבדלים בין ההצלחה שלי כיום ובתקופה של חמסה. אם אז היו רשתות חברתיות ואת הפלטפורמות של היום, זה היה משנה מציאות. בכלל, לעדכן את עמודי הפייסבוק והאינסטגרם זו עבודה לכל דבר".

"עשיתי לפני עשרים שנה הגדלת חזה, נו אז? עשיתי גם בוטוקס בצידי העיניים כמו רבים אחרים ואני לא מתביישת ולא מסתירה את זה"

מה הלאה, תוכנית ראליטי אולי?
"אני לא שוללת שום דבר, לא תוכנית אירוח ולא ראליטי כי יש לי המון חלומות. הציעו לי בשנה שעברה להיות באח הגדול וי איי פי אבל זה בסופו של דבר לא הסתדר. אני לא שוללת אם זה משהו שיתאים לי. להישרדות למשל פחות מתאים לי ללכת כי אני לא אוכלת ג’וקים ולא ספורטאית".

מה דעתך על ההשוואה בינך לבין מיכל הקטנה, שתיכן דומות במראה החיצוני?
"אני לא מרגישה שמשווים ולא מתעסקת בזה. שתינו כוכבות ילדים וטובות בנישה שלנו, ואם משווים בינינו סימן שאני עושה עבודה טובה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אפי

    רינת אסתר המתוקה, הרצון שלך לשמח ילדים מבורך וכך גם הרצון שלך לא להופיע בשבת. כבת לעם היהודי, הדילמה הפנימית שיש לך לגבי זה מוצדקת. בסופו של דבר ההכרעה בין שני הערכים – הערך האנושי והערך הלאומי תגיע רק ממך. ובאמת אין סתירה בין שניהם – כשאת נחה בשבת, יהיה לך יותר כח, יותר עזוז ויותר חדווה ויותר יצירתיות לשמח בימי חול. מכוח שמירתה של השבת הקב"ה יברך גם את הופעותייך בימי החול וגם את הילדים – באופן סגולי. הניסיון האלוהי הזה מדי שבוע זה הניסיון שלך – ובהחלטה ברגע שמנקה את כל השיקולים הזרים תוכלי לחתוך את זה אחת ולתמיד ולשמור שבת במו שהלב שלך אומר. נסתרות דרכי ה', וגם אם איננו מבינים אותן כעת אלא בעוד שנים – הדרך שהוא מתווה עבורנו היא הנכונה. ובחרת בחיים. שבת שלום!

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר