יניב שמואל מתנדב ידידים ובנו דור, צילום אגם שמואל
יניב שמואל מתנדב ידידים ובנו דור, צילום אגם שמואל

הגיע ליעד? כשאמו חלתה, החליט יניב שמואל מידידים להגיע ל-2,000 חילוצים

זה התחיל כמעשי חסד לרפואתה של האם, אך למרבה הצער האם נפטרה לאחר זמן קצר. למרות זאת המשיך יניב שמואל לעבר המטרה, 2,000 חילוצים בתוך שנה: "לקחתי גם קריאות מערים אחרות"

פורסם בתאריך: 23.6.23 09:03

אם אי פעם נתקעתם בדרך ונזקקתם לעזרה בהחלפת גלגל, פתיחת רכב שננעל ועוד, ייתכן שכבר יצא לכם לפגוש את המתנדבים של ארגון ידידים. ארגון ידידים הוא ארגון המתנדבים הגדול במדינת ישראל כיום. הוא מונה למעלה מ-55,000 מתנדבים ומתנדבות מכל גווני הקשת בחברה הישראלית, המהווה עוגן אזרחי משמעותי בשגרה ובחירום. הארגון מעניק "עזרה ראשונה שאינה רפואית", שאינה מצריכה ידע מקצועי, בדרכים ובבתים, 24 שעות ביממה, למעט שבת וחג.

יניב שמואל, בן 45, תושב העיר, נשוי ואב לשלושה, הוא אחד ממתנדבי ידידים, רק שלו יש סיפור מיוחד. כשאמו אביבה חלתה לפני קצת יותר משנה, הוא החליט לעשות מעשי חסד למען רפואתה ולעזור לאנשים והצטרף לידידים. הוא הציב לעצמו לעבור רף של 2,000 חילוצים בתוך שנה. לרוע המזל ולמרבה הצער, אמו של יניב נפטרה כחודש לאחר שהצטרף לארגון, אבל הוא המשיך עם החילוצים ולפני כמה ימים הגיע ליעד שהציב לעצמו.

איך החלטת על יעד של 2,000 חילוצים בתוך שנה?!
"החלטתי על היעד אחרי שהבנתי שזה שובר את התקרה של כל מה שנעשה עד כה. תמיד עזרתי לאנשים ותמיד חיפשתי לעזור לאנשים. החבר'ה פה מזכירים לי את החבר'ה של המילואים מבחינת ההשקעה והגיבוש. אני עושה את החילוצים רק בשעות הערב, אחרי העבודה, על חשבון הזמן שלי. בשבילי כל חילוץ הוא סיפור בפני עצמו – ילד שהיה נעול ברכב, אנשים במעלית ואפילו דברים קטנים, כמו אדם מבוגר שלא יכול לצאת מהבית וצריך תרופות או אוכל. לבן הקטן שלי קוראים דור. הוא בן 10. הוא מתוק ואוהב בריות בצורה נדירה. הוא מלווה אותי לרוב הקריאות. הוא זה שמקבל את הקריאות, מנווט, מחייג וסוגר את הקריאות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


עד כמה היה קשה להגיע ל-2,000 חילוצים?
"בכלל לא לא היה קל. קודם כל, אני קורא לזה חסד ולא חילוץ ובסניף של פתח תקוה יש צוות חזק וכל קריאה 'נחטפת' תוך שניות ואנשים רצים להיענות לה. אם מישהו כבר נתקע, אני מאחל לו להיתקע בפתח תקוה, כי בתל אביב או רמת גן מחכים לפעמים כמה שעות עד שמישהו בא לחלץ. לכן, כדי להגיע ליעד לקחתי קריאות גם מערים סמוכות. חוץ מזה, הצוות בסניף ידע על המשימה שלי והם ניסו לעזור ולהעביר לי קריאות וכל הזמן שאלו כמה עוד נשארו לי. כשאני והילד יוצאים לערב של חסדים, אנחנו קונים לנו כמה דברים טובים, צוחקים ונהנים וחוזרים הביתה מלאי סיפוק אחרי שעזרנו לאנשים. האנשים עצמם הם הרבה פעמים אנשים מבוגרים שמרגישים לא נוח שהם צריכים עזרה. אני מרגיע אותם שהכל בסדר. אני בעל תשובה והארגון עזר לי להתחזק. לפני כל חסד אני עומד ליד האוטו ואומר בשקט תפילה לעילוי נשמת אמי ואז מתחיל את הטיפול או החילוץ. לאחר מכן יש לי פרק תהילים ואני מבקש ממי שעזרתי לו לקרוא את הפרק לעילוי נשמת אמי. זה 'התשלום' שאני מקבל ממנו על העזרה ואני ממשיך לחסד הבא".

אתה מתכוון להמשיך אחרי שהגעת ליעד?
"בוודאי. כל המשפחה חיה את הארגון הזה. גם אשתי יודעת שהאפליקציה כל הזמן דולקת, וגם כשאנחנו נוסעים לטיול או אירוע משפחתי, אפילו אם אנחנו ממהרים, יש סיכוי שנעצור בדרך לחילוץ. זה בסך הכל כמה דקות. אני גם מאוד אוהב את הארגון ואת הסניף שלנו. כל יום רביעי ב-9 בערב יש שיעור תורה של מנהל הסניף, הרב שמריה אבא שאול, שהוא גם מנהל מרחב ירקון. אחר כך כל אחד מספר חוויות והמנהל נותן כל מיני עצות מעשיות. זהו ערב מגבש".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר